• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

persikofjaril skrev 2024-11-23 18:50:18 följande:
    Ja, lika bra att ha tidtagaruret redo nästa gång! Det måste ju vara rättvist!
    Japp, otroligt viktigt att det blir rättvist
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:28:06 följande:
    Jag har mycket att erbjuda, men jag tänker inte gå i din fälla.

Beskriv vad som för dig är en kvinna som inte kan erbjuda eller tillföra något i ett förhållande.
    Vilken fälla pratar du om?

Det jag menar med tillföra är en kvinna med ordnat liv och har tagit hand om sig hyffsat och tycker om att hitta på liknande saker som jag tycker om. Att vi kan prata om det mesta och ha givande samtal och ett bra sexliv.

Jag var byxmyndig innan sexköpslagen kom och du är den första jag hört säga att det blivit svårare att nuppa gratis efter den lagen infördes. För oss andra har det nog inte blivit någon skillnad alls.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:47:26 följande:
    Att du försöker uppbringa till självhat.

Du drog nytta av att födas i ett icke-feministiskt samhälle och sen försöker du göra det svårare för de som kommer efter dig för att du tycker att du hade det för lätt som man.
    För lätt som man hur tänker du här?
    Jag har själv fått nobben av mer än hälften av dom jag visat intresse för och jobbat mer än hälften av dom som visat intresse för mig. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 19:34:02 följande:
    Det är inte bara jag.

Du vill att män ska hata sig själva samtidigt som feta kvinnor utan jobb inte behöver ändra på sig alls. En fet kvinna kan få en man som har allt det du tar upp och mer. Jag har det, men jag kan inte påverka kvinnor att välja mig.
    Tror du en överviktig kvinna utan jobb är eftertraktat villebråd?
    Jag vet att hon har lättare än motsvarande man men hon kan knappast välja och vraka för det.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-26 06:59:23 följande:
    Hur ska män få den rätten menar du? Ska de få knulla även om en kvinna inte vill? Eller hur ska män ges rätt att bestämma när/var/hur ett knull ska ske?

fattar du inte att sex utan samtycke är våldtäkt? fantiserar du om att legalisera våldtäkter? Trodde inte män kunde sjunka lägre..
    Män innebär pluralis och i det här fallet ser jag inte att TS medhåll av nån alls så det är en man som sjunker lägre och inte män över lag.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:01:23 följande:
    Ja, men i realiteten händer det i väldigt få fall att en man säger nej. Det beror på att mannen ser det som sin enda chans.
    Jag vet inte vilken umgängeskrets du har men bland mina vänner skulle jag bli väldigt förvånad om dom aldrig sagt nej till en kvinna.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 11:26:03 följande:
    Eller att samhället ska hjälpa honom att ändra på sig, de flesta skulle ju vara nöjda med livet och får ha sex. 
    Jag tycker det vore grymt om samhället kunde få folk med skruvade ider att ändra på sig och bli mer fungerande i samhället så jag säger kör bara kör.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:19:19 följande:
    aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pPrWGR/johanna-franden-jag-ger-brandao-jonsson-ratt-pa-en-punkt
    "En liberal inställning till sexköp är inte särskilt ovanligt utanför Norden. Det är enormt frustrerande. Och kanske kräver det också en diskussion utan skyddslappar. En argentinsk man berättade en gång för mig hur nästan alla hans vänner blivit av med oskulden till en prostituerad som deras pappa betalade för. "
    Är din pappa så snål så han inte kan bjuda dig till Argentina så du också kan få bli av med oskulden?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 17:05:59 följande:
    Vården fixar inte allt och exempelvis syftet med att någon idrottsstjärna opereras efter en skada är inte för att de ska få lyckats inom en idrott. 
    Syftet är att vården ska fixa så man får vård för fungerande kropp. 

Eftersom sex skulle handla om ingen mänsklig rättighet och inget behov så kan inte sex räknas med något som ska vara grundläggande vård. 
    Om din kuk inte fungerar så kan du få hjälp via sjukvården eller hur? Men självklart kan inte sjukvården förse dig med en kvinna. Däremot kan du kanske få hjälp med det sociala och därmed kanske öka dina chanser till att doppa. Men det verkar du inte intresserad av då det krävs en insats av dig.

Men fortsätt tjata om orättvisor mm om du känner för det, men det kommer garanterat inte dimpa ner någon statligt subventionerad kvinna utanför din dörr för det.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 17:51:31 följande:
    Det finns ingen större anledning att lyssna på vad många snackar om när det handlar om ensamma män.
    Argumenten ska alltid vara annorlunda när andra diskuterar om sex. 
    Jag känner bara en man som aldrig haft ett långt förhållande och en kvinna som varit själv runt 20 är. Båda trevliga och empatiska och visst känner jag empati för dom och samma för andra trevliga och empatiska personer som av någon anledning är ofrivilligt ensamma. Sedan finns det också ett fåtal riktigt skruvade individer som jag inte skulle vilja att någon jag bryr mig om träffar så så fick jag bestämma kan dom fortsätta älta i sin ensamhet.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?