• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Lisa) skrev 2024-12-17 08:37:36 följande:
    Sluta dumma dig. Kvinnor kan inte bestämma vem de ska ha sex med, tror du på allvar att alla män går till sängs med vem som helst? 

Ingen kan bestämma vem de ska ha sex med, det krävs samtycke. Däremot har alla rätt att tacka nej till sex de inte vill ha.

Vill du att folk ska kunna tacka nej till sex de inte vill ha? Svara ja eller nej. 
    Kvinnor har fler tillgångar i allmänhet till samtycke med sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:48:30 följande:
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
    Det skulle kunna räknas då anser jag. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:48:30 följande:
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
    Men det skulle räknas som något dåligt enligt många om någon är otrogen. 
    Det anses inte vara dåligt när kvinnor säger nej till män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Så hur många kvinnor kan du neka?
    Hur ser dina krav ut jämfört med kvinnorna? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Det är rättvist då om kvinnan vill ha mindre sex i ditt förhållande för du har samma möjligheter som kvinnorna har? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 15:25:09 följande:

För sex? Jag måste tycka hon är sexig och någorlunda vettig. Ungefär samma som för kvinnor tänker jag.

För relationer? Massa krav faktiskt. 

Så du väljer sexpartner exempelvis efter om personen har ett arbete?
    Hur många kvinnor tycker du är attraktiv jämfört med hur många män som kvinnor tycker är attraktiva?
    Går du mer på personligheten eller utseendet när du tycker kvinnor är attraktiva? 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-12-23 12:26:13 följande:
    www.so-rummet.se/kategorier/samhallskunskap/politiska-ideologier/feminism

Det som män oftast klagar på och tycker är orättvis är just sex.
    Och då har de två alternativ. Antingen göra något åt sin situation eller acceptera att sex aldrig kommer att bli rättvist.
    Åtminstone inte så länge man väljer gnällandet framfört att ta ansvar för sin egen situation.
    Det finns ingen rättvisa med antal orgasmer vid sex men det ska ändå vara ett problem. 
    Om det inte finns en rättvisa vilka som får en sexpartner då finns det ingen rättvisa även under sexet. 
    En man ska kunna avsluta sexet när som helst. 
    En kvinna kan redan göra det. 
  • Anonym (Så?)

Och då har de två alternativ. Antingen göra något åt sin situation eller acceptera att sex aldrig kommer att bli rättvist.
    Åtminstone inte så länge man väljer gnällandet framfört att ta ansvar för sin egen situation.
    Om en kvinna tänker på sin egna lust ifall en man blur vald av henne så borde en man få tänka på dig egna lust även under sexet. 
    Kvinnan hade inte heller sex pågrund av någon rättvisa eller för att hon ville primärt ge njutning till någon annan. 
  • Anonym (Så?)

Det är okej om en kvinna får orgasm vid sex men det är inte heller rättvist när någon har sex. 
  • Anonym (Så?)

Många kvinnor kan klaga på "dåliga" män utan att de accepterar hur verkligheten ser ut eller att de gör något åt sin situation.
    Både män och kvinnor kan klaga när de missgynnas. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?