• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anders1970 skrev 2024-12-13 12:40:59 följande:

Nej, inget behöver se annorlunda ut än det gör idag, män/kvinnor väljer sin partner och avgör själva o de vill ha samliv (inom samtycke) och om de vill ha barn.

Samhället har inget uppdrag eller syfte att en individ skall kunna ha relation eller sex. Detta är upp till var och en person (man som kvinna)

Hänvisning till Evolution handlar om att du med dess lika (incel-män) kommer dö ut utan att kunna få till relation eller sexuella kontakt inom samtycke. Ni klarar inte av anpassningen... evolution och ni dör ut (bevisligen)

Syfte med sex avgör de som har sex, i mitt fall merpart av njutning och att jag fått ett par barn. Evolution att jag anpassat mig och du som inte klarat detta får inget av det.

Evolutionen är som tyngdlagen. Den passar alla och ingen samtidigt. Var och en människa har ansvar för sitt egna sexliv. Du är oförmögen till detta och där med inget sexliv.

Idag väljer man och kvinnor (samtycke), exakt som det skall vara. I detta blir du aktivt bortvald.

Samhället skall icke blanda sig i personers sexliv, så länge det är lagligt och inom samtycke.

Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.

Då skulle jag kunna påstå att preventivmedel och aborter bryter mot evolutionen. 
    Du försöker vilseleda med att sex handlar om evolutionen när män blir utan sexpartner men sedan ska inte sex handla om fortplantning när folk väl har sex. 
  • Anonym (Så?)

Nej, inget behöver se annorlunda ut än det gör idag, män/kvinnor väljer sin partner och avgör själva o de vill ha samliv (inom samtycke) och om de vill ha barn.

Samhället har inget uppdrag eller syfte att en individ skall kunna ha relation eller sex. Detta är upp till var och en person (man som kvinna)

Hänvisning till Evolution handlar om att du med dess lika (incel-män) kommer dö ut utan att kunna få till relation eller sexuella kontakt inom samtycke. Ni klarar inte av anpassningen... evolution och ni dör ut (bevisligen)

Syfte med sex avgör de som har sex, i mitt fall merpart av njutning och att jag fått ett par barn. Evolution att jag anpassat mig och du som inte klarat detta får inget av det.

Evolutionen är som tyngdlagen. Den passar alla och ingen samtidigt. Var och en människa har ansvar för sitt egna sexliv. Du är oförmögen till detta och där med inget sexliv.

Idag väljer man och kvinnor (samtycke), exakt som det skall vara. I detta blir du aktivt bortvald.

Samhället skall icke blanda sig i personers sexliv, så länge det är lagligt och inom samtycke.

Om samhället ska inte blanda sig i personers aeliv ifall det är lagligt och inom samtycke varför påstår då exempelvis denna myndighetssajt att sex ska vara njutbart och det ska kännas bra, före, under och efter?
    Vad gör de då om det inte handlar om att blanda sig i?
    www.slutakopasex.se/
  • Anonym (Så?)

Då borde det inte ses som något dåligt när folk får sexrelaterade problem och de kan inte ha sex. 
    Det skulle ju vara bra när någon blir utan sex. 
    forte.se/artikel/allt-ser-fint-ut-kvinnor-far-kampa-for-ratt-vard/

Samhället ska "återställa" till det normala men det ska vara bra när någon blir utan sex och evolutionen ser ut som den gör.

Eller tycker du det inte handlar om någon evolution när det handlar om någon förlossningskada?

• Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-12 23:18:58 följande:
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    I så fall så borde jag höra oftare att någon tycker det är bra när någon blir utan sex för vilken orsak som helt. 
    Sex skulle inte vara rättvist och orsaken varför samhället ska hjälpa till handlar om att "återställa" till det normala.
    Inte att sex ska vara något bra eller tillgängligt för hela befolkningen. 
  • Anonym (Så?)

Apartheid samhälle ifall orsaken varför du och andra har sex ska vara något annat än vad det är för män som saknar sexpartner.
    Apartheid samhälle ifall du och andra ska få hjälp för att kunna ha ett sexliv ett bra sådant av samhället medan för andra ska sex inte vara en rättighet, inget som samhället ska hjälpa till med och sex skulle handla om någon evolution.
  • Anonym (Så?)

Så evolutionen är att när du har sex så ska det handla om någon njutning medan för andra så ska det handla om fortplantning?
    Du får länka det här till någon källa!
    Jag har aldrig hört talas att evolutionen ser ut så här........ 
    ....... 
    ........ 
  • Anonym (Så?)
    Det betyder inte så mycket om det främst bara handlar om att ni vill gynna er själva och byter argument för att gynna er själva just i den situationen.
    Man lyckats knappast inte övertala någon om vad ni säger betyder inte så mycket i själva verket.
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-13 16:26:52 följande:

Hej 'Så?'

Vi i tråden märker nu att argumenten börjar ta slut, de sakliga. Alla handa halmgubbar du kastar in gör inte det till det bättre.

Ja, evolutionen kan ta andra vägar (korrekt). Men i detta nu och vad vi vet gör den inte så i fallet en liten klick män som inte får till sex eller samliv med kvinnor. Alltså du och övriga incels-män.

Beträffande fortplantning så väljer ju kvinnan om hon vill behålla ett barn. Men i ditt fall är ju inte detta på kartan eller aktuellt.

Varför jag lyfter in evolution är att du med dess lika faller utanför det naturliga urvalet, ni dör ut utan att få till det.

Samhället främjar folkhälsa och i det så ingår det kunskap om samtycke.

Nu tackar jag för mig och du kommer vara kvar i din frustration.

Om sex inte handlar om fortplantning för de flesta så blir det ologiskt att du snackar om att det skulle handla om fortplantning när vissa män blir utan sex. 
    Det finns inget "normalt" när olika personer skulle bli utan sex.
    Sex handlar om något annat nuförtiden 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-17 08:37:36 följande:
    Sluta dumma dig. Kvinnor kan inte bestämma vem de ska ha sex med, tror du på allvar att alla män går till sängs med vem som helst? 

Ingen kan bestämma vem de ska ha sex med, det krävs samtycke. Däremot har alla rätt att tacka nej till sex de inte vill ha.

Vill du att folk ska kunna tacka nej till sex de inte vill ha? Svara ja eller nej. 
    Kvinnor har en annan makt än vad män har sexuellt. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-17 08:37:36 följande:
    Sluta dumma dig. Kvinnor kan inte bestämma vem de ska ha sex med, tror du på allvar att alla män går till sängs med vem som helst? 

Ingen kan bestämma vem de ska ha sex med, det krävs samtycke. Däremot har alla rätt att tacka nej till sex de inte vill ha.

Vill du att folk ska kunna tacka nej till sex de inte vill ha? Svara ja eller nej. 
    Kvinnor har fler tillgångar i allmänhet till samtycke med sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:48:30 följande:
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
    Det skulle kunna räknas då anser jag. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:48:30 följande:
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
    Men det skulle räknas som något dåligt enligt många om någon är otrogen. 
    Det anses inte vara dåligt när kvinnor säger nej till män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Så hur många kvinnor kan du neka?
    Hur ser dina krav ut jämfört med kvinnorna? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Det är rättvist då om kvinnan vill ha mindre sex i ditt förhållande för du har samma möjligheter som kvinnorna har? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 15:25:09 följande:

För sex? Jag måste tycka hon är sexig och någorlunda vettig. Ungefär samma som för kvinnor tänker jag.

För relationer? Massa krav faktiskt. 

Så du väljer sexpartner exempelvis efter om personen har ett arbete?
    Hur många kvinnor tycker du är attraktiv jämfört med hur många män som kvinnor tycker är attraktiva?
    Går du mer på personligheten eller utseendet när du tycker kvinnor är attraktiva? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?