• Anonym (...)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 00:55:45 följande:
    Män får inte köpa sex. Kvinnor får göra abort. Det har gett kvinnor all makt över vem som får ha sex.
    Kvinnor får inte heller köpa sex. män kan säga ja eller nej till sex oavsett om kvinnan sen gör abort eller inte. Om kvinnan inte får göra abort längre så kan jag inte se hur det skulle ge fler män möjlighet till sex
  • Anonym (...)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 01:20:40 följande:
    Varför resonerar du annorlunda med mat, sjukvård och andra behov? Det behöver inte heller vara en rättighet som alla ska ta del av.
    Det går inte ut över någon annans intima integritet som att dela ut sex skulle göra
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-29 13:49:26 följande:
    Det är rättvist då om abortgränsen skulle sänkas för män kan inte heller göra en aborter efter den tidsgränsen. 
    Hur ger det fler män större möjligheter till sex, var frågan
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-29 13:52:54 följande:
    Då är män som säljer sex lika utsatta som när kvinnor säljer sex. 
    I lagstiftningen står det att det är lika mellan kvinnor och män. 
    Har aldrig påstått att män som säljer sex är mindre utsatta
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-29 18:00:24 följande:
    Om man bara går efter vad som står i lagstiftningen.
    Med hens logik. 
    Det var TS som hänvisade till lagstiftning när han svarade på hur kvinnor har friheter som inte männen har. Men kvinnor får inte heller köpa sex så det stämmer ju inte 
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-30 00:04:35 följande:
    Det har ingenting med mig att göra om du har upplevelser om att andra människor har något otalt sen förut med personer eller inte varit överens med någon i någon diskussion på FL. Du får tar det med dig själv.
    Jo det som du drar upp i tråden, har med dig att göra. Det är du som inte kan släppa gamla diskussioner från andra trådar.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-30 00:04:35 följande:
    Det har ingenting med mig att göra om du har upplevelser om att andra människor har något otalt sen förut med personer eller inte varit överens med någon i någon diskussion på FL. Du får tar det med dig själv.
    Anonym (...) skrev 2024-10-30 13:24:23 följande:
    Jo det som du drar upp i tråden, har med dig att göra. Det är du som inte kan släppa gamla diskussioner från andra trådar.
    Och det är det jag menar inte har med mig eller något som jag skrivit i den här tråden, att göra. Det är helt irrelevant att dra upp vad andra skrivit någon annanstans, till mig. Det får du ju diskutera med dem, i så fall.
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-30 13:40:30 följande:
    Om man bara går efter lagen så står det inget om att fler kvinnor utsätts för sexuella övergrepp 
    nähä? betyder det att kvinnor har större friheter än män eller vad har det med vad jag skrev att göra?
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-30 13:44:41 följande:
    Kvinnor har både lättare att attrahera män samt män brukar ha lägre krav
    Hur vet du det?
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-30 13:50:41 följande:
    Att det behöver inte alls vara samma sak även om det står i lagen att lagen är lika
    Ändå så hänvisar TS till lagen när han svarar på vad kvinnor har mer friheter
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?