• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 21:46:21 följande:
    Jag tror dom flesta som fördömer sexköp gör det i första hand på grund av att den som säljer sex kanske gör det på grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking. Om någon vill sälja sex av fri vilja och mår bra av det har jag inga åsikter om även om jag INTE är intresserad av att köpa.
    Vad man "vill" påverkas av vad omgivningen vill och vilka som har makten. 
  • Anonym (Så?)
    Jag tror dom flesta som fördömer sexköp gör det i första hand på grund av att den som säljer sex kanske gör det på grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking. Om någon vill sälja sex av fri vilja och mår bra av det har jag inga åsikter om även om jag INTE är intresserad av att köpa.
    Man skapade lagen mot sexköp bland annat för man vill påverka samhället och inte normalisera sexköp. 
    Att många fördömer sexköp handlar allstå mer egentligen om att mönga fördömer sexköp grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking
  • Anonym (Så?)
    Det finns många kvinnor som är emot prostitution också för de tycker prostitution är en fel sorts sex.
    Att de vill bestämma hur sex ska fungera. 
    Att de skulle ändå mara emot prostitution även om kvinnan som säljer sex mår bra av det. 
    Allstå det handlar inte bara om att olika personer är liberala och vill att andra ska få bestämma helt över sina kroppar. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:55:37 följande:
    Va?
    Olik orsaker ligger bakom varför få män köper sex. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:54:40 följande:
    Du verkar inte begripa att ditt tjat om jämställdt sex inte omfattar att människor som inte hittar någon som vill knulla med dem ska få knulla.
    I så fall så handlar ingen sex om något jämställt 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:15:58 följande:
    Det handlar om att den som anser sig ha rätt till min kropp skriver jag av som ett äckel och om jag måste jobba med sådana personer gör jag det absolut minsta som jobbet kräver och avlägnsnar mig från äcklet så fort som möjligt.

Och om sådana personer därmed anser att de får ett sämre liv har de sig själva att skylla.
    Då handlar det om rättighet till sex när folk har sex eller när du anser man är skyldig andra något. Rätt till någons kropp är när du känner dig missgynnad.
    Om det handlar om sig själv att skylla, varför snackar du då som man skulle vara egoistisk? 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:10:32 följande:
    Alla som inte vill har rätt att slippa knulla dig och du har ingen rätt att knulla någon som inte vill. Gå emot det så kallas det våldtäkt i "lagboken".
    Inom det lagliga 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:54:40 följande:
    Du verkar inte begripa att ditt tjat om jämställdt sex inte omfattar att människor som inte hittar någon som vill knulla med dem ska få knulla.
    Enligt vilken lag då står det att du får klaga på det sexliv om det är ojämställt men det ska inte gälla för alla?
    Om sex inte ska vara jämställt så borde det gälla för all sex, det som jag har tagit upp. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:21:18 följande:
    Sex ser alltid ut på samma sätt. Samtycke behövs. Alltid.
    Och det jag föreslår kan också vara med samtycke. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?