• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:35:00 följande:
    Kvinnor ligger inte med alla män de finner attraktiva heller, så alla de säger nej til är inte oattraktiva per se.
    Nej,och det är ju för att det är högst individuellt vad man finner attraktivt.
    Och det gäller både kvinnor och män.
    Och bara för att man finner någon attraktiv så behöver inte det innebära att man vill ha sex på en gång.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 20:44:39 följande:
    Beror på att du har en bra personlighet. Många är inte som du.
    Tack,det var snällt sagt. Glad

Men jag vet inte om du läste fel. Jag skrev att jag troligen INTE skulle ha så lätt att hitta en ny om jag skulle bli singel igen.
    Detta då jag är medelålders och förmodligen inte längre attraktiv hos så många män.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 21:11:45 följande:
    Nej, inte sett till den stora massan. De flesta blir attraherade av liknande utseende och personlighet.
    Jo,men alla blir ju inte attraherade av samma saker.
    Det kan ju vara olika vad man finner attraktivt och inte.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 21:40:14 följande:
    Ja, då läste jag fel. Jag tror du skulle gå det lätt att hitta en ny passande man.
    Tack! Ja,fast skulle jag inte lyckas hitta en ny man som passar mig så skulle jag nog hellre leva som singel.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 11:26:03 följande:
    Eller att samhället ska hjälpa honom att ändra på sig, de flesta skulle ju vara nöjda med livet och får ha sex. 
    På vilket sätt ska samhället hjälpa honom att ändra på sig?
    Har han inget som helst eget ansvar?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 12:52:58 följande:
    Vet inte hur. 
    Men det borde bli självklart att ansvaret ligger mindre på någon individ om de flesta andra får tillgång till något. 
    Varför är det så självklart?
    Har man inte som individ något som helst eget ansvar,tycker du?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-05 19:44:15 följande:
    Det blir svårt om han ska ta ansvar när inte ens kvinnor kan ta eget ansvar för sina orgasmer vid sex.
    Vad har ensamma mäns ansvar för sin ensamhet att göra med kvinnors orgasm?
    Och kvinnor tar nog många gånger mer ansvar för sin orgasm än vad män gör för sin ensamhet.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-06 11:00:36 följande:
    Att även andra personer kan ha problem att ta eget ansvar för sitt sexliv.

Tydligen så tar inte kvinnor tillräckligt mycket eget ansvar annars skulle det inte ha blivit en debatt. 
    Ja,men det är mest män som gnäller över det.

Debatten handlar ju om att ensamma män som inte lyckas träffa någon bara gnäller och skyller ifrån sig istället för att ta ansvar för sin situation.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-06 11:15:07 följande:
    Just för orgasmer vid sex så finns det dessutom inget som myndigheterna har något ansvar för.
    Skulden läggs inte på kvinnan som blir utan orgasm vid sex utan på samhället och på mannen. 
    Ingen skyller på någon för att kvinnan blir utan orgasm.
    Det är tvärtom ganska vanligt att kvinnor inte får det.
  • molly50
    Fiona M skrev 2024-12-07 15:54:57 följande:
    Jag lägger helt klart skulden på den man som helt skiter i om kvinnan får orgasm när de har sex.
    Ja,om han hlt skiter i att ge kvinnan njutning och bara tänker på sig själv så är det ju en annan sak.
    Men om han försöker utan att lyckas så kan man ju inte skylla på honom.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?