• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    Männens krav kan se annorlunda ut än vad kvinnorna har för krav. 
    Det är som sagt inte männens fel heller hur kvinnors krav ser ut. 
    Du väljer att ta ställning för ena sidan. 
  • Anonym (Så?)
    Sporadisk78 skrev 2024-10-06 16:02:38 följande:
    Här är tankevurpan. Att du inte ?får chansen att ha sex? beror inte på att du är man, det beror garanterat på helt andra faktorer. Jag är man och har aldrig haft problem att ha sex. Med vem jag vill när jag vill? Naturligtvis inte, men varför skulle man ha den rätten?

Jobba på de bitarna med dig själv som behövs för att du skall bli en attraktiv partner. Det är garanterat bättre och sundare än att köpa sex. Vad är det värsta som kan hända? Att du åtminstone blir en bättre människa, eller hur?
    Du har rätten att få sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 16:02:40 följande:
    Tycker du man ska få uppmuntra till lagbrott i statlig radio eller TV? Är det demokrati om gängenfår värva där?
    Det är inte ett brott att köpa sex i länder där sexköp är tillåtet
  • Anonym (Så?)
    Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:

Varför kan inte sexlösa män göra sig dejtbara/attraktiva 🤔
    Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
    Intressant synsätt. 

Det är intressant att det är tillåtet att kvinnor ska få ha fördelar angående sex och sedan låtsas personer som du att sexlösa män har en fördel. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 16:47:13 följande:

Fast det är ju inte kvinnors fel. 

Varför tycker du att kvinnor inte ska ha rätt att neka sex?

Det kan visst vara det ifall de får fördelar som män saknar.
    Nu ska det vara männens fel om de blir ratade och männens fel när kvinnor får fördelar sexuellt 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 17:05:01 följande:
    Nej, jag bestämmer verkligen inte vem du eller någon annan man ska sex med.

Det enda jag bestämmer är vem jag ska ha sex med. Varför får inte jag bestämma det själv, tycker du?
    Eftersom det du kallar att bestämma vem du har sex med existerar för alla personer så borde du räkna med att det hypotetiskt kan ändras till din nackdel 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-09 20:48:57 följande:
    En poäng att göra vad?

Vad är alternativet till att kvinnor själva bestämmer vem de vill ha sex med?
    Om det är en skillnad mellan könen så finns det en relevant poäng 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-09 21:21:38 följande:

Fattar inte ett dugg mer.

En man vill ha sex. Vill kvinnan också det finns samtycke, de kan ha sex. En kvinna vill ha sex. Vill mannen också det finns samtycke, de kan ha sex.

Sex är annorlunda än onani, man är två istället för ensam, så samspel brukar förväntas. Är den man har sex med ointressnt och man använder den för att onanerar med blir det inte mer sex med den personen.

Är det så svårt att förstå?

Om det inte handlar om att gynna kvinnor så borde ni kunna ta upp något annat som är ojämställt till kvinnors nackdel angående vid sex och där du tycker det är okej?! . 
  • Anonym (Så?)

En man vill ha sex. Vill kvinnan också det finns samtycke, de kan ha sex. En kvinna vill ha sex. Vill mannen också det finns samtycke, de kan ha sex.

Sex är annorlunda än onani, man är två istället för ensam, så samspel brukar förväntas. Är den man har sex med ointressnt och man använder den för att onanerar med blir det inte mer sex med den personen.

Du erkänner inte något som är ojämställt till kvinnors nackdel angående vid sex och att det ska vara okej. 
    Du försöker låtsas som det handlar om onani och att man har inte sex med den personen mer
  • Anonym (Så?)

Eftersom ni inte kan ta upp en nackdel kvinnor har angående vid sex och dessutom där du och andra tycker det är okej så blir inte era argument så trovärdiga.
    Det handlar troligen inte om att sex ska vara jämställt utan att ni tar ställning för kvinnorna på bekostnad av männen. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?