• Anonym (X)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:27:05 följande:
    Sex är en rättighet i de länder där man tänker som Henrik Brandao Jönsson, vilket är majoriteten av alla länder.
    Vad betyder det här? Vilka rättigheter tänker du på?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:30:12 följande:
    Jag vill helst inte att det ska vara lagligt, men hade det varit lagligt så hade kvinnor inte varit lika kräsna som idag.
    Hur får du ihop det?
    De män som går till horor är inte eftertraktade av kvinnor ändå.

Varför vill inte du köpa sex? Det är ju så bra skriver du.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:36:30 följande:
    Fel
    Hur många vänner har du som du träffar irl varje månad, och hur många av dem är kvinnor?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:35:49 följande:
    Har jag sagt att jag är arbetslös eller att jag förtjänar en 10-poängare? Nej

Pratar vi om personliga egenskaper så har jag absolut mycket att erbjuda, men dagens kvinnor bryr sig inte om det.
    Dina polare som har tjej, har de inga fina egenskaper? Hur lyckades de träffa nån?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:39:16 följande:
    Tillgång och efterfrågan skiljer sig åt mellan könen bl.a. för att sexköp är förbjudet här.
    ?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:44:24 följande:
    Han uppmuntrade osäkra män att köpa sex, alltså är det en rättighet där han bor.

Från Aftonbladet idag:

På en punkt får jag ge Brandão rätt: En liberal inställning till sexköp är inte särskilt ovanligt utanför Norden.

Det är enormt frustrerande. Och kanske kräver det också en diskussion utan skyddslappar.
    En argentinsk man berättade en gång för mig hur nästan alla hans vänner blivit av med oskulden till en prostituerad som deras pappa betalade för. Förutom hans vid tillfället misstänkt strategiska ?alla andra män?-retorik, lärde det mig något om världen.

En läsare mejlade en gång apropå ämnet om hur han på affärsresan till Tyskland blev bjuden på bordell av företaget som han skulle skriva kontrakt med.

Låter som att sex är en rättighet i de länderna.

Vilka rättigheter får du in där?
    Är sex en handelsvara?
    Vilka är kvinnans rättigheter då?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:52:08 följande:
    Läs texten. Ja, i de länderna är det en rättighet.
    Nej, jag fattar inte. Hur är att köpa sex en rättighet?
    Utöver att du köper en utsatt person så är det strängt taget inte en rättighet, utan en lyxkonsumtion för de som har pengar. Alla fattiga män som inte har det då?

Och kvinnorna. Hur är sexköp en rättighet för dem?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:53:51 följande:
    Det är inte relevant för ämnet. För varje kille som har tjej. ska det inte behöva finnas en som inte kan få det.
    Klart det är relevant! Vad är det som gör att de lyckas när du inte gör det?
    Du kan ju inte skylla på kvinnorna när kvinnor trots allt väljer dina polare!
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:49:40 följande:
    Paolo Roberto, Patrick Sommerlath, massa vd:ar från stureplan har köpt sex och det är bara de som har åkt fast. Så nej, du har helt fel om att de inte är eftertraktade.
    I såna fall brukar det handla om makt.

Dessutom, hur eftertraktade tror du de är om sexköpen kommer fram?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:56:06 följande:
    Färre män skulle vara desperata efter att ligga med dig när de vet om att sex är en rättighet som inte är svår att få tag på.
    Om du är ointressant för Stina blir du inte mer intressant för att Jörgen, Pelle och Göran köper sex.
    Du har verkligen ingen koll.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?