• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 17:33:00 följande:
    Men sex är ingen rättighet för dom heller och de borde då inte vara några offer eller. 
    Men du tycker inte att det är skillnad på att inte kunna ha sex,fast man vill, pga skador eller andra problem,och på att dra på sig offerkoftan för att man vill ha sex,men inte lyckas hitta någon att ha sex med?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:00:10 följande:
    Samma sak borde gälla för alla. 
    Så du menar att man ska tvingas att ha sex med någon mot sin vilja,för att det ska vara rättvist?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:05:08 följande:
    Enligt lagboken så har man inte förlorat något ifall man kan inte ha sex för vilken orsak som helst. 
    Pågrund av skador eller andra problem kan redan göra att man har svårare att hitta någon man vill ha sex med. 

Om det hade varit en tävling i någon sport så hade man förlorat även om någon hade skadat sig. 
    Vilken lagbok?
    Att inte kunna ha sex fast man vill pga en skada eller sjukdom har inget med lagen att göra.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:08:02 följande:
    Och det är en åsikt vad som då handlar om offerkofta eller inte. 
    Varför ska vissa problem då inte räknas som offerkofta men andra?
    När du menar offerkoftan så menar du inte att det handlar om problem som går att fixa. 
    Med offerkofta så menar jag att man gnäller på att man inte får sex med det motsatta könet,men vägrar att göra något åt problemet själv.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:10:01 följande:
    I övriga samhället så går det att man kan inte arbeta med något yrke både för man ssknar den utbildningen och ifall man drabbas av skador som gör att man kan inte arbeta etc. 
    På vilket sätt kan det jämställas med sex?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:14:26 följande:
    Hur gör du din bedömning att man har en offerkofta eller inte när någon blir utan sex mot ens vilja?
    Om en kvinna har ont i slidan och klagar så har hon en offerkofta men inte när hon kan inte ha sex pågrund av att hon har en könssjukdom exempelvis etc. 
    Det har jag redan förklarat för dig. Men kan ta det igen.
    Om man av olika anledningar inte kan ha sex fast man inte vill,t ex pga skada eller sjukdom så handlar det inte om att ha en offerkofta på.
    Om man däremot klagar på att man inte får sex trots att man vill,men vägrar göra något åt sin situation,så har man en offerkofta på.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:17:01 följande:
    Så du tror män tänder på förlossningsskador?
    Vem har påstått det?
    Och en motfråga då,tror du kvinnor tänder på män som klagar på att de får för lite sex?
    I synnerhet om hon har t ex förlossningsskador och inte kan ha sex?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:01:23 följande:
    Ja, men i realiteten händer det i väldigt få fall att en man säger nej. Det beror på att mannen ser det som sin enda chans.
    I realiteten eller enligt din erfarenhet?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:27:24 följande:
    Jag har inte sagt 5%, men vad är det som är ologiskt med att män blir mindre desperata om de kan bestämma själva när de vill ha sex?
    Det ologiska är väl att du verkar tro att alla kvinnor ska nappa och tacka ja om män blir mindre desperata.
    Många kvinnor lever hellre ensamma än att tvingas ha sex med någon de inte finner attraktiv. Vad du än må tro om det.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:07:32 följande:
    Kvinnor vet att de får någon annan när de säger nej.
    Det är inte alls så säkert.
    Jag är medelålders och skulle det mot förmodan ta slut mellan min man och mig så tror jag inte att jag skulle få det så lätt att hitta en ny.
    Om jag skulle vilja ha någon.
    Jag skulle klara mig lika bra som singel.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:35:00 följande:
    Kvinnor ligger inte med alla män de finner attraktiva heller, så alla de säger nej til är inte oattraktiva per se.
    Nej,och det är ju för att det är högst individuellt vad man finner attraktivt.
    Och det gäller både kvinnor och män.
    Och bara för att man finner någon attraktiv så behöver inte det innebära att man vill ha sex på en gång.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 20:44:39 följande:
    Beror på att du har en bra personlighet. Många är inte som du.
    Tack,det var snällt sagt. Glad

Men jag vet inte om du läste fel. Jag skrev att jag troligen INTE skulle ha så lätt att hitta en ny om jag skulle bli singel igen.
    Detta då jag är medelålders och förmodligen inte längre attraktiv hos så många män.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 21:11:45 följande:
    Nej, inte sett till den stora massan. De flesta blir attraherade av liknande utseende och personlighet.
    Jo,men alla blir ju inte attraherade av samma saker.
    Det kan ju vara olika vad man finner attraktivt och inte.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 21:40:14 följande:
    Ja, då läste jag fel. Jag tror du skulle gå det lätt att hitta en ny passande man.
    Tack! Ja,fast skulle jag inte lyckas hitta en ny man som passar mig så skulle jag nog hellre leva som singel.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 11:26:03 följande:
    Eller att samhället ska hjälpa honom att ändra på sig, de flesta skulle ju vara nöjda med livet och får ha sex. 
    På vilket sätt ska samhället hjälpa honom att ändra på sig?
    Har han inget som helst eget ansvar?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 12:52:58 följande:
    Vet inte hur. 
    Men det borde bli självklart att ansvaret ligger mindre på någon individ om de flesta andra får tillgång till något. 
    Varför är det så självklart?
    Har man inte som individ något som helst eget ansvar,tycker du?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?