• Anonym (X)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:02:11 följande:
    Det skulle ju handla om en våldtäkt om man klagade på en kvinna, det borde då gälla tvärtom. 
    Om kvinnor ska inte vara till för männen så borde det gälla tvärtom om. 
    Var läser du att det är våldtäkt att klaga på en kvinna?
    Visa mig så ska jag förklara vad du missförstått.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:03:07 följande:
    Ta något annat exempel på där det är okej när kvinnor får det sämre sexuellt än männen och det handlar om sex?
    Ojämställdhet fast till kvinnors nackdel 
    Jag förstår inte ditt resonemang så jag kan inte svara.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:03:59 följande:
    Mannen är inte heller då till för kvinnors behov i ett förhållande. 
    Du sa precis att det handlar om att kvinnor byter partner, du erkänner nu att det handlar om att klaga och syftet är inte att man ska bara byta partner 
    Va?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:06:13 följande:

Fiona M skrev 2024-10-06 15:41:35 följande:

Det låter som du förespråkar våldtäkt, så du kanske kan utveckla ditt resonemang?

Var läser du om att klaga på kvinnor där? Fattar inte?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:06:57 följande:
    ... 
    Det står inte om att klaga på kvinnor i det du citerar så vad får du det ifrån?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:12:50 följande:
    Hon menade med att hans kritik handlade egentligen om att han klagade på kvinnor 
    Vem pratar du om nu när du citerar obehagligt?
    Hänger nåt ihop för dig?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:17:32 följande:
    Om det ska inte handla om att sex ska vara jämställt och att kvinnor ska inte vara till för männen angående att få sex, då menar jag att det borde då finnas något där kvinnor har det sämre än männen vanligen och det handlar om sex. 

Fattar inte ett dugg mer.

En man vill ha sex. Vill kvinnan också det finns samtycke, de kan ha sex. En kvinna vill ha sex. Vill mannen också det finns samtycke, de kan ha sex.

Sex är annorlunda än onani, man är två istället för ensam, så samspel brukar förväntas. Är den man har sex med ointressnt och man använder den för att onanerar med blir det inte mer sex med den personen.

Är det så svårt att förstå?

• Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:19:04 följande:
    Det jag menade är att bara för någon man har lätt att få sex så kan fortfarande män ha en nackdel i allmänhet att få sex jämfört med kvinnorna. 
    Då tog jag ett exempel på något som kvinnor missgynnas jämfört med männen och att bara för en kvinna har en hög inkomst så kan kvinnor fortfarande missgynnas. 
    Nej, det var inte en jämförelse.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:16:31 följande:
    Ok, du kan tycka att det är sorgligt men faktum är att jämställdhet är ett nollsummespel. När kvinnor flyttar fram sina positioner så drabbar det män i den andra änden som blir förlorare. Förbud mot sexköp leder till att det blir svårare för en man som inte vill köpa sex att ens få en dejt. All förflyttning av makt har ett pris.

En man har rätt att vara bitter över att han är förloraren på dagens samhälle.
    Du vill att sexköp ska vara lagligt men du vill inte köpa sex.
    Varför inte när du nu anser det är en lösning?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:21:38 följande:
    Jag har träffat så många kvinnor gnäller, är ledsna, besvikna och förväntar sig att jag som man ska trösta och uppmuntra dem. Män däremot får inte visa sina känslor,

Nej och jag ska inte behöva svara på den frågan för det är en sexistiskt ställd fråga som utgår från att en man måste erbjuda något till en kvinna som pengar, medan kvinnan bara behöver vara sig själv.
    Jag tror faktiskt inte du träffar kvinnor alls.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?