• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-12-04 18:39:44 följande:
    Jag känner bara en man som aldrig haft ett långt förhållande och en kvinna som varit själv runt 20 är. Båda trevliga och empatiska och visst känner jag empati för dom och samma för andra trevliga och empatiska personer som av någon anledning är ofrivilligt ensamma. Sedan finns det också ett fåtal riktigt skruvade individer som jag inte skulle vilja att någon jag bryr mig om träffar så så fick jag bestämma kan dom fortsätta älta i sin ensamhet.
    Jag förväntar mig inte trevliga svar tillbaka. 
    Jag säger saker för att ge igen och lägga skulden på andra när andra gör det på mig. 

Det är socialt accepterat mobbning mot ensamma män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (?) skrev 2024-12-04 18:42:45 följande:

Du har rätt att få hjälp med en fungerande kropp, tex Laga ett knä eller sy en förlossningsskada.
    Det ger dig möjlighet att spela fotboll eller att ha sex.
    Däremot ger det dig inte automatiskt tillträde till elitfotboll eller en kvinna att ha sex med. De bitarna får du fixa själv.

Och det som vården erbjuder kan vara att man får ett ben som är lagad men fungerar sämre en genomsnittet. 
  • Anonym (Så?)

Du har rätt att få hjälp med en fungerande kropp, tex Laga ett knä eller sy en förlossningsskada.
    Däremot ger det dig inte automatiskt tillträde till elitfotboll eller en kvinna att ha sex med. De bitarna får du fixa själv.

Och om det handlade om elitfotboll så skulle jag inte nu skriva i någon annan tråd. 
    De som inte spelar exempelvis elitfotboll blir inte i allmänhet förnedrad. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-04 18:58:15 följande:
    Innebär empati enbart att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Att förstå någons känslor betyder inte automatiskt att någon ska bli tvingad till något 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-04 18:59:45 följande:
    Är det enbart respektfullt om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Om jag ska vara skyldig andra något så får jag lägga skulden på andra 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:23:26 följande:
    Du får fantisera om vad du vill.
    Agerar du på det är det övergrepp.
    Som du bryr dig om andras känslor...
    Jag har rätt att få klaga speciellt när sex och förhållande är något som berör människor i allmänhet. 

Erat resonemang är typ lite är som man skulle på 90 talet snscka om att det är ingen rättighet att få vara snygg är fula kvinnor uttryckte missnöjd efter de kollat på "Fröken Sverige på tv". 
    Om det är inget behov att vara snygg så är det inget behov att ha skönhetsnormer och ett tvprogram som hette Fröken Sverige på tv. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:03:36 följande:
    Som du bryr dig om andras känslor...
    Jag har rätt att få klaga speciellt när sex och förhållande är något som berör människor i allmänhet. 

Erat resonemang är typ lite är som man skulle på 90 talet snscka om att det är ingen rättighet att få vara snygg när fula kvinnor uttryckte missnöjd efter de kollat på "Fröken Sverige på tv". 
    Om det är inget behov att vara snygg så är det inget behov att ha skönhetsnormer och ett tvprogram som hette Fröken Sverige på tv. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-04 18:39:44 följande:
    Jag känner bara en man som aldrig haft ett långt förhållande och en kvinna som varit själv runt 20 är. Båda trevliga och empatiska och visst känner jag empati för dom och samma för andra trevliga och empatiska personer som av någon anledning är ofrivilligt ensamma. Sedan finns det också ett fåtal riktigt skruvade individer som jag inte skulle vilja att någon jag bryr mig om träffar så så fick jag bestämma kan dom fortsätta älta i sin ensamhet.
    Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-04 19:02:37 följande:
    Så man måste hålla med dig om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Annars ger du igen?
    Jag menar att skulden skulle vara på mig. 
  • Anonym (Så?)

Personer som har ett skadat ben och kvinnor som har en förlossningsskada brukar inte få höra att de är losers.
    De flesta personer är inte fotbollsproffs och man säger inte att det är ingen rättighet att vara fotbollsproffs när de flesta personer skulle vara det och att det ska vara ett grundläggande behov att vara det.

Personer som inte är fotbollsproffs får inte höra att de är losers eller misslyckade. 
    Tips i tidningarna är inte att hur de ska ge tips på när du vill semester från elitfotbollen.
  • Anonym (Så?)

Om man inte ska ha sympati för ensamma män eller tycka det är dåligt när de blir utan sex pågrund av ingen rättighet till sex så borde man inte heller lägga skulden på dom, tycka de är misslyckade och losers, tycka det är konstigt när någon är utan sex etc 
    Den här logiken existerar inte för något annat. 

Ingen rättighet betyder också ingen skyldighet.

• Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-04 19:25:08 följande:
    Klart det är normalt att ha sex. Majoriteten av alla vuxna har det regelbundet och dom allra flesta har barn. En ytterst liten del av befolkningen är oskulder av en eller annan anledning men jag känner ingen så jag skulle säga att det är ytterst normalt.
    Och då borde det innebära man förstå de som är utan sex.
    Man kan inte snacka om att sex är inget behov och ett privilegium. 

Om något är normalt och vanligt så innebär det att det är ett privilegium då? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-04 19:14:35 följande:
    Är det bara ensamma män du tycker folk ska känna empati för och är det inte synd om ensamma kvinnor?
    Känner du empati för dom störda ensamma personerna också och tycker du inte det är bättre att dom söker hjälp först innan dom försöker dra in en annan person i sitt liv?
    Såklart ensamma kvinnor ska bli behandlad bra men de blir oftare bättre behandlade i allmänhet än ensamma män.
    Det är mer socialt accepterat som kvinna att få klaga på männen. 
    Jag kan känna empati för störda personer också. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?