• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Och då skriver du i andra sammanhang att sex är ingen rättighet och inga personer är offer när de blir utan sex mot sin vilja för vilken orsak som helst? 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:27:39 följande:

Hej anonym (jaha)

Det kallas för evolution, det "starke" eller om du så vill eftertraktade får para sig.

Passar mig utmärkt 🥰

Och då är det bra när kvinnor är de som är hemma med barnen? 
  • Anonym (Så?)

Hej anonym (jaha)

Det kallas för evolution, det "starke" eller om du så vill eftertraktade får para sig.

Passar mig utmärkt 🥰

Då borde väl sex handla mer om befruktning då?
    Biologiskt så behöver inte kvinnor få fler orgasmer än vad de får för att det ska bli en befruktning 
  • Anonym (Så?)

Hej anonym (jaha)

Passar mig utmärkt 🥰

Och eftersom det skulle handla om om evolution och att den starkaste ska para sig så ingår det att man försöker ändra på hur omständigheterna för sex fungerar just då om det ökar sina chanser att få barn. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-23 02:47:10 följande:
    Så din enda möjlighet att få ett knull är att köpa ett? det är otroligt patetiskt. tänk att behöva betala för att någon ska behöva ha sex? när man kan få det gratis. Med samtycke. Om lyckliga horan finns som du tror. Varför knullar hon inte gratis då? Om hon älskar sex så mycket? Det är ganska så basal tankeverksamhet för att förstå att sexköp är att köpa någon vilja, att betala för ett samtycke. bevis på att vissa män och deras gener inte bör födas vidare..
    Det blir svårare att uppmana till att olika personer ska undvika att köpa sex genom att håna varför de skulle köpa sex.

Om det ska handla om någon rättvisa så blir det ologiskt att du snackar om gener. 
  • Anonym (Så?)
    Så din enda möjlighet att få ett knull är att köpa ett? det är otroligt patetiskt. tänk att behöva betala för att någon ska behöva ha sex? när man kan få det gratis. Med samtycke. Om lyckliga horan finns som du tror. Varför knullar hon inte gratis då? Om hon älskar sex så mycket? Det är ganska så basal tankeverksamhet för att förstå att sexköp är att köpa någon vilja, att betala för ett samtycke. bevis på att vissa män och deras gener inte bör födas vidare..
    Det är intressant att du i ett annat inlägg säger att sex är verken rättvist eller jämställt och sedan säger du nu att vissa män ska inte få några barn. 
    Sex skulle ju inte vara orättvist. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-10 17:36:13 följande:
    Vilken tur att ni misogyna incels aldrig kommer kategoriseras som den helt normala mannen. Så även om du själv skulle tro på det du skriver hade de misogyna incel-packen fortfarande ratats alla dagar i veckan. Sorry not sorry. otroligt farlig propaganda som dessa feministmän måste sprida, propaganda i form av att det finns bra och vettiga män som inte är misogyna incel. Wow. farliga grejer 😂😂😂
    Det skulle ju inte finnas någon orättvist sex. 
    Det är helt okej få om dessa män blir mer vanligare i samhället 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Och kvinnor som inte kan ha sex för de har en förlossningsskada är då inga offer heller, sex är ingen rättighet heller för dom. 
  • Anonym (Så?)
    Om sex handlar om gener så blir det naturligt då att man vill att sex ska anpassa sig till sig själv. 
    Det skulle ju handla om vem som får barn eller inte. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-24 07:40:49 följande:
    Hur har ett kön makten? när det är en rättighet vi alla har att säga nej tack till skunk oavsett kön? är det feminismens fel att kvinnor inte tackar ja till skunk? Är det feminismens fel att män inte tackar nej till skunk? ska feminismen besegras med att neka rättighet till sin egen kropp?
    Det finns då ingen officiell diskriminering av kvinnor. 
    Det står i lagboken att kvinnor har samma rättigheter och skyldigheter som männen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-26 06:59:23 följande:
    Hur ska män få den rätten menar du? Ska de få knulla även om en kvinna inte vill? Eller hur ska män ges rätt att bestämma när/var/hur ett knull ska ske?

fattar du inte att sex utan samtycke är våldtäkt? fantiserar du om att legalisera våldtäkter? Trodde inte män kunde sjunka lägre..
    Sex skulle ju inte vara rättvist. 
    Det skulle ju handla om gener när någon har sex.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Steppa upp) skrev 2024-11-24 08:52:54 följande:

Rent statistiskt så är det farligt för kvinnan att leva med en man, på grund av risken för våld. Kvinnor behöver också fortfarande ta större ansvar i hemmet, inklusive det som mannens närvaro bidrar med. 

Så ja, kvinnan mår bäst av att leva utan en man. Kvinnor är inte ensamma. Vi har vänner, familj och kollegor vars relationer vi värnar och tar hand om. Vi kramas, pratar om saker som berör oss, vi lyssnar och ger varandra stöd på olika sätt.

Och en kvinna som inte har en man kan ha ett fantastiskt sexliv. Vi behöver inte en man för att njuta och ha det bra. Däremot är det ju fantastiskt att träffa en partner på lika villkor där man tillsammans njuter av ett skönt sexliv.

Så hur ser det ut för de män du skriver om här? (dig själv?) Gör de jobbet för att ha varma och närvarande relationer? Visar de ömhet, intresse och kärlek till en partner så att de känner sig trygga nog att ha en sexuell relation?

För annars förstår jag faktiskt inte varför män skulle ha ?rätt? att ha sex. Lika lite som att kvinnor skulle ha den rätten?

Kvinnor behöver vanligen inte göra så mycket för att ha ett sexliv. 

Du säger nu att kvinnor behöver inte en man för att få ett bra sexliv. Det är svårare för män att endast ha en sexpartner enbart för sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Steppa upp) skrev 2024-11-24 08:52:54 följande:

Rent statistiskt så är det farligt för kvinnan att leva med en man, på grund av risken för våld. Kvinnor behöver också fortfarande ta större ansvar i hemmet, inklusive det som mannens närvaro bidrar med. 

Så ja, kvinnan mår bäst av att leva utan en man. Kvinnor är inte ensamma. Vi har vänner, familj och kollegor vars relationer vi värnar och tar hand om. Vi kramas, pratar om saker som berör oss, vi lyssnar och ger varandra stöd på olika sätt.

Och en kvinna som inte har en man kan ha ett fantastiskt sexliv. Vi behöver inte en man för att njuta och ha det bra. Däremot är det ju fantastiskt att träffa en partner på lika villkor där man tillsammans njuter av ett skönt sexliv.

Så hur ser det ut för de män du skriver om här? (dig själv?) Gör de jobbet för att ha varma och närvarande relationer? Visar de ömhet, intresse och kärlek till en partner så att de känner sig trygga nog att ha en sexuell relation?

För annars förstår jag faktiskt inte varför män skulle ha ?rätt? att ha sex. Lika lite som att kvinnor skulle ha den rätten?

Lika villkor kan man knappast snacka om när kvinnor har lättare att få en knullkompis än tvärtom. När kvinnor och man har olika könsorgan, när kvinnor och män har olika preferenser och sexlust etc.

Nu erkänner du att kvinnor snarare har det bättre än männen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (P) skrev 2024-11-26 15:14:16 följande:
    Jag tycker att både män och kvinnor ska få hjälp med sexuella problem som impotens eller förlossningsskador. Det har inget att göra med hur lätt det är att hitta en sexpartner.
    Men sex är ingen rättighet för dom heller och de borde då inte vara några offer eller. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-11-26 17:35:43 följande:
    Tycker du att sex är en rättighet? Du har ännu inte svarat.
    Och om sex ska handla om ingen rättighet så gäller det för dom också
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?