• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:04:56 följande:
    Jag utgår i de här inläggen ifrån att det han berättar om att han fått höra/läsa att sex är inget behov, underkänner du den premissen så är det ingen mening att du från början försöker diskutera det med mig.
    Inte fått höra/ läsa - uppfattat.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:20:24 följande:
    Så du medger alltså att det var fel av dig att kalla det missuppfattning? Jag ska göra bättre än så?
    Nej. Det var inte fel.
    Du kan föregå med gott exempel om du önskar lägga ner diskussionen.
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:21:08 följande:
    Det är din åsikt. Du har nog uppfattat fel
    Personen själv är välkommen med en förklaring. Hitintills har detta inte skett.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:29:52 följande:
    Poängen var såklart att det blir från början meningslöst att diskutera om vi ska svara med anklagelser om att ha missuppfattat
    Inte anklagelser, konstateranden. Det kan såklart påpekas.
    Du avgör själv vilka diskussioner du anser vara meningslösa, men ändå önskar både delta i och fortsätta med. 
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:47:45 följande:
    Det är fortfarande bara din åsikt. Det är inget argument att påstå att man konstaterar att någon missförstått. Det tillför lika lite till diskussionen som att jag skulle så kallat konstatera detsamma om dig.
    Det ÄR missuppfattningar från denne person, konstaterat av ett antal personer som diskuterat med denne väldigt mycket mer än vad du gjort.
    Missuppfattningar påpekas, och kommer att påpekas.
    Du tillför mycket till diskussionen som du inte tycker tillför något.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 18:09:48 följande:
    Skillnaden är att jag argumenterar för varför det inte var något argument från din sida. Spelar ingen roll hur mycket du anser att det var ett missförstånd. Du vet inte ens om du var med.
    Du menar att det är FULLSTÄNDIGT uteslutet att det handlar om missuppfattningar alltså?
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 18:16:11 följande:
    Nej men tills dess du visat på något annat så utgår jag ifrån det han skrev 
    Alla har utgått ifrån vad som skrivits. Hela tiden.
    Okej, det kan alltså handla om missuppfattningar? Du medger det?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-02 21:25:03 följande:
    Ta ett exempel på något sexuellt som kvinnor har det sämre än männen och där påstår kvinnor att de förtjänar inte det lika bra som männen har det?
    Bevisligen är det ett samhällsproblem när kvinnor har det sämre sexuellt än männen. 
    Vad ska göras åt detta samhällsproblem rent konkret?
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-11-02 22:29:50 följande:
    Tex att kvinnor inte stannar med män som skiter i deras njutning?
    Absolut rimligt.
    Jag var dock främst nyfiken på vad personen jag citerade skulle svara.
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-02 22:43:22 följande:

I Sverige tjänar kvinnor mindre än män. Skall vi då nöja oss med att säga "Trist, men det är så det är i Sverige" ?

Som kvinna har man ingen rätt att kräva lika mycket betalt som en man då?

Jag tror det blir bäst med konsekventa och jämställda värderingar i ett samhälle.

Håller du inte med tofflan om att ingen har rätt till någons kropp varken som kvinna eller man?
  • Anonym (U)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-03 15:00:25 följande:

Skall företag och organisationer tvingas att betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Skall manliga chefer tvingas betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Om du svarar ja på dessa frågor så är du för tvång och reglering.

Min fråga är om du är för tvång och reglering även i dom fall det inte gynnar dig själv?

Menar du att för att förespråka jämnställda löner mellan män och kvinnor måste man även vara för  tillgång till en annans människas kropp, även mot dennes vilja?
    Kontexten spelar ingen roll?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-07 22:37:00 följande:
    Då handlar det om att man vill att det ska vara mot en mans vilja när de snackar om "lika rätt till njutning vid sex".
    Vad vill du ha sagt med detta?
    Att tycker man att båda ska njuta vid sex med samtycke, måste man även vara för tillgång till en annans kropp även mot dennes vilja?
    Annars är man inkonsekvent och vill bara gynnna sig själv?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?