-
Om det ska inte handla om att sex ska vara jämställt och att kvinnor ska inte vara till för männen angående att få sex, då menar jag att det borde då finnas något där kvinnor har det sämre än männen vanligen och det handlar om sex.Anonym (X) skrev 2024-10-09 21:05:30 följande:Jag förstår inte ditt resonemang så jag kan inte svara.
-
Det jag menade är att bara för någon man har lätt att få sex så kan fortfarande män ha en nackdel i allmänhet att få sex jämfört med kvinnorna.Anonym (Man2) skrev 2024-10-09 21:10:24 följande:Är det bara jag som inte förstår vad du ens försöker förmedla för budskap?
Men av det jag kan utläsa så tycker jag det verkar så om du skulle behöva professionell hjälp.
Har du nära vänner eller hämtar du den mesta av din information om världen på nätet?
Då tog jag ett exempel på något som kvinnor missgynnas jämfört med männen och att bara för en kvinna har en hög inkomst så kan kvinnor fortfarande missgynnas. -
Intressant att det går att klaga på männen men man får inte klaga när kvinnor får fördelar jämfört med männen sexuellt.Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:
Varför kan inte sexlösa män göra sig dejtbara/attraktiva 🤔
Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
Intressant synsätt.
Du får påstå att felet är på dessa personer -
Man ska få påstå att olika män är inte dejtbara men man får inte lägga skulden på kvinnornaMandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:
Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
Intressant synsätt.
-
Så pågrund av att felet ska på dessa män så ska inte kvinnor ändra sina val?Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:
Intressant synsätt.
Så kvinnor behöver lyckats ändra på sig själva lika mycket som "motbjudande" män behöver göra för kvinnor har en fördel sexuellt?
På vilket sätt skulle felet göra att det är männen som ska ändra på sig själva?
Varför ska männen offra sig själva i så fall för krav som kvinnor har? -
Du påstår nu att sex ska vara rättvist, och det borde då gälla även för det som kvinnor har det enklare för när det handlar om sexMandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:
Intressant synsätt.
-
Om du inte bestämmer över någon annans sexliv, så måste det betyda att du har inte sex.Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 17:14:31 följande:
Jag har inget övertag över dig, vad får du det ifrån?
Jag bestämmer inget om någon mans sexliv. Precis som du inte bestämmer över kvinnors sexliv.
Svara ja eller nej. Tycker du att jag själv ska få bestämma vem jag ligger med, givet att den andre samtycker?
-
I så fall handlar det om att kvinnor vill bestämma vilka personer som får sex eller inte.Anonym (Copperplate) skrev 2024-10-06 17:51:26 följande:
ts tråd är extremt stötande. Han vill alltså anskaffa en kontroll över kvinnor och låta män bestämma över när och med vem de vill ha sex med.
"Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?"
ts pratar om kvinnors sexualitet och självbestämmanderätt över deras kroppar. Misogynitet och kvinnohat. Börjar bli så pass vanligt nuförtiden. Jag känner mig uppriktigt oroad över samhällsutvecklingen.
Han sa bara att det var orättvist hur det ser ut jämfört med könen.
Inte att männen skulle ha det bättre än kvinnorna -
Män har inte alls makten att göra sig attraktivaAnonym (Kalle) skrev 2024-10-06 17:29:35 följande:
Män har makten att göra sig själva attraktiva som sexpartners. Att sedan många män inte försöker är en annan sak.
-
Det är inte männens fel hur kvinnor krav ser ut.Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?
Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv.
Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.