• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 18:49:14 följande:
    Och det är inte du som har skrivit "varför får inte vi män fri tillgång till sex?" Hur många nick som helst. Hur orkar du? 
    Nej, jag har inte ens sett de trådar som du tar upp nu.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 18:37:42 följande:
    Kanske 40%, kanske 60. Spelar det roll när det påstående var att INGA kvinnor tar första steget?
    Börjar det bli jobbigt med all kognitiv dissonans?
    Ja eller närmare 5%. Nej, jag tänker inte köpa ert falska försvar av feminismen.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:38:10 följande:
    Ja. Men det är väl framförallt kvinnofientligt att tycka att kvinnor inte ska ha något att säga till om.
    Vill du ha det så så står det dig fritt att flytta till ett sådant land där sådana lagar fortfarande gäller.
    Jag har inte sagt att kvinnor inte ska ha något att säga till om, men alla demokratier har inte en feministisk politik. Titta på USA där Trump vann nästan 50% av kvinnornas röster.

Nej, jag tänker stanna kvar och hävda mina rättigheter att kritisera.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:39:12 följande:
    Det varierar från en tid till en annan men kvinnor friar vilket inte är ovanligt. Varför skulle det vara ovanligt menar du
    Det är ovanligt.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:46:18 följande:

Eftersom Sverige -och världen i stort - var otroligt ojämställd är det klart att det är aggressivt att längta till en tid när kvinnor inte fick utbilda sig, rösta, äga saker, när våldtäkt inom äktenskapet inte var ett brott.

Av nyfikenhet, varför tror du att du haft det bättre då?Kraven var definitivt högre för att vara en lyckad man.
    Kommer du från en rik familj? Har du en bra utbildning? Eller är du stark så du blivit en bra dräng? Äger du kapital? Land, hus, djur?
    Utan det vore det svårt för dig att ligga även för 100 år sen -om vi inte räknar att köpa sex, och det vill du ju inte.

Det var bara ca 10 år från att alla män fick rösträtt till att alla kvinnor fick rösträtt. Ännu en myt.

Du pratar om 1920-talet, men jag syftar på 50 år senare när välfärden var utbyggd men innan samhället började raseras.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:50:39 följande:
    Du klagar ju hela tiden på att kvinnor har det lättare än män och vill att det ska gå tillbaka till som det var på "den gamla goda tiden" där män bestämde allt och kvinnor inte hade något att säga till om.
    Är inte det kvinnofientligt?
    Nej, det är kritik av feminismen som är en ideologi och inte av kvinnor.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:53:36 följande:
    Nu blev han ju utslängd ur studion för att han gav ett mindre begåvat råd till en man att köpa sex för att bli bättre i sängen.
    Och här i Sverige är det inte tillåtet att köpa sex.

Det finns även prostituerade som blir våldtagna.
    Eller tror du att alla prostituerade gör det frivilligt?
    Ta den diskussionen då istället för att censurera debatten. Censur är inte demokratiskt.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 19:02:53 följande:
    Visste du ngt om hur valsystemet i USA funkar skulle du inte slänga ur dig det där.
    Jaha, så nu är det valsystemets fel att kvinnor inte röstade på Harris som var feminist?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 19:03:55 följande:
    I Portugal är heroin avkriminaliserat. Borde vi förespråka knark i radio också?
    Det är inte en fråga som är aktuell.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 19:05:24 följande:
    Det är ju precis det du gör när du vill att vi ska gå tillbaka till ett samhälle där männen bestämde allt.
    Men det kommer aldrig att hända att vi kommer att gå tillbaka till ett sådant samhälle igen.
    Det är det inte många,om ens någon,som vill.
    Utom möjligen ofrivilligt ensamma män.
    Varför händer det då?

www.svt.se/nyheter/utrikes/nu-far-sexarbetare-i-belgien-ratt-till-pension-och-foraldraledighet
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 19:05:55 följande:
    Naturligtvis har du rätt att vara anonym, och skriva under olika nick. Men dina åsikter är så extrema, och "feminism" verkar vara din favorit. Efter ett tag så känner man igen vem som har skrivit vad. Jag har aldrig någonsin läst inlägg av någon som är så hatisk gentemot kvinnor som du är. Men nu vet vi varför, och det är som sagt inget att skämmas för. 

Och jag förstår att din aggression beror på detta. Men du kommer att träffa någon, det gör vi alla! 
    Ingenting av det du säger är sant. Jag ligger inte bakom de andra namnen och jag tar inget ansvar för vad de har skrivit. Punkt.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 19:17:35 följande:
    Och eftersom feminism handlar om jämställdhet så kritiserar du ju att kvinnor vill att det ska vara jämställt mellan könen.
    Och det är ju så du också verkar vilja ha det,om jag har förstått det rätt?
    Det du tänker på är kanske radikalfeminism och det är ju extremt åt andra hållet istället.
    Nej, som Realisten (ännu en till person) skrev så är jämställdhet och feminism olika saker. Jämställdhet går ut på att män och kvinnor ska behandlas lika. Feminism handlar bara om vad som är bäst för kvinnor.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 19:31:56 följande:
    Nähä. Jag tycker inte att legalisera sexköp är aktuellt.
    Du blundar för att Sverige sticker ut som ovanligt i den frågan. En bättre jämförelse är att man inte hade fått debattera ett förbud mot heroin i Portugal som är det land som sticker ut.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 19:19:28 följande:
    Det är ju det jag gör. Jag cencurerar ingenting.
    Och det är även fritt fram för dig att diskutera det,om du vill. Det är ingen som har hindrat dig.
    Du tyckte väl att det var rätt att han blev utslängd och censurerad?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?