Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Y) skrev 2024-12-07 20:55:49 följande:

Bara av titeln så är motsatsen att förespråka våldtäkt och övergrepp för att männen ska få bestämma. 

Skrämmande 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:15:04 följande:
    Du vill bara gynna dig själv och bryr dig inte om det är rättvist eller rimligt. 
    Rättvist, rimligt?
  • Anonym (Undrar)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:36:08 följande:
    Du skriver hela tiden att förutsättningar kanämdras sp kvinnor inte kan säga nej.
    Skrämmande 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-07 21:41:03 följande:
    Är jag ensam om att se en en viss underhållning i det här sjuka resonemanget?
    👍Glad
  • Anonym (Undrar)
    Fiona M skrev 2024-12-07 22:16:08 följande:
    Vem har sagt att du inte får tycka det är dåligt att bli utan sex?
    Det vi protesterar mot är att du vill ta bort kvinnans rätt att säga nej och välja bort de som de inte vill ha sex med.
    Precis så är det
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 22:25:15 följande:
    Vaddå behandla med respekt?
    Undrar jag med
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:58:19 följande:
    Det finns nog massor av vanliga män. Rimligen borde dock en stor majoritet av dem vara upptagna (eftersom dom varken är incels eller otrogna). 

Många kvinnor måste då välja mellan en Incel och en Casanova.
    I det läget måste ju en kvinnoföraktare vara ett bättre val än en som är otrogen och dessutom är "bra" på det. 

Skulle inte vara intresserad av någon i dessa två kategorier, lever hellre ensam
  • Anonym (Undrar)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 17:49:11 följande:

Lite tröttsamt "Så?" att du fördelar på flera inläggsvar.

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Förstår att ni incel-män har ett helvete med detta, bli bortvalda och livet blir lite kört.

Men... Om ni utför personlig förändring och gör det bästa att anpassa er, då har ni samma chans som oss alla andra.

Ett alternativ är att ni incel-män fattar tycke för varandra eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen.

Väl talat
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-08 20:30:17 följande:
    Fast han ju rätt. Nog är dom som helt blir bortvalda en minoritet. Och att du tycker en kvinna ska välja en man med sjuka åsikter och taskig personlighet som ett par i tråden här visar upp istället för någon som tycker är trevlig för att risken att bli bedragen är mindre är ju bara konstigt. Vad säger att den missanpassade mannen skulle vara trogen om mot all förmodan tillfälle gavs och vem skulle du själv välja av en attraktiv och trevlig kvinna eller en missanpassad kvinna med taskig personlighet? Tänk på att den första kvinnan jag nämner har fler alternativ och högre risk att hon är otrogen.
    Håller med

Ja, otrohet förekommer även hos de männen du beskriver
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2024-12-09 16:20:32 följande:
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.
    Dom flesta kvinnor är inga golddiggers 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?