• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (...) skrev 2024-10-15 20:17:17 följande:
    Tolkade du det så graverande !
    Detta gäller vad personen skrev i inlägg i 531#.
    Personen får svara själv.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:33:24 följande:
    Det är tillåtet att få klaga på männen och sex är inte bara något som sker privat och hemligt i samhället. 
    Män borde därför också få klaga på de som klagade på en. 
    Detta är inte svar på frågan.
    Frågan är fortfarande om det är okej att tvinga någon i början för att se om denne ändrar sig?
    Hur ska detta tvingande se ut?
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:21:06 följande:
    Jag vet inte exakt hur kvinnor och män ska inte bli hindrade på grund av sitt kön och jag syftar inte på våldtäkter. 

Tvinga gällde det, inte hindra.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Okej, så nu ändrade du till ungdomsmottagningen. Förut var det abort och preventivmedel du tyckte skulle ifrågasättas eftersom du fått till svar inte är en rättighet.

Men återigen,  ska rent konkret göras? 
    Har du något mindre vrickat förslag än droger?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:46:35 följande:
    Jag snackade om ungdomsmottagningen för hen började snacka om det istället. 
    Jag har inte sagt att i sig så är abort och preventivmedel fel, däremot om syftet är att hjälpa folk att kunna ha ett sexliv. 
    Ja exakt som jag skrev.. Du ifrågasatte  abort och preventivmedel eftersom du fått som svar att sex inte är en rättighet när du klagar på din sexbrist.

Nu drog du samma parallell till ungdomsmottagningen.

Och rent konkret, vad ska samhället sätta in för åtgärder i din situation  för att det vara acceptabelt med abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar i dina ögon?
  • Anonym (U)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:33:58 följande:
    Undantag från sexköpslagen för män som inte får ha sex?
    Okej, frågan ställdes inte till dig, men du är på samma spår alltså- antingen görs undantag i sexköpslagen eller så så förbjuder man abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar?
  • Anonym (U)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:57:24 följande:
    Varför ska män få mindre frihet och kvinnor mer frihet med tiden? Är det konstigt att en del män blir irriterade på det?
    Det var inte svar på frågan.
    Du anser alltså att antingen görs undantag i sexköpslagen eller så förbjuds abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar?
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 15:05:23 följande:
    Jag utgår ifrån vad han berätta att han fått för svar, det vet väl han bättre än du. Eller förföljer du honom i alla situationer så du vet att han aldrig fått det svaret?
    Nej.Det handlar om missuppfattningar och en ovilja, eller troligare oförmåga, att ta till sig de förklaringar som givits. 
    Sedan är det ju givetvis alltid bäst att personen svarar själv och att man riktar sig till denne.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 15:52:59 följande:
    Jag tänker inte utgå ifrån vad du tror utan jag utgår ifrån att han citerar ordagrant vilket ord han fick till svar - behov
    Vilket blir lösryckt, givetvis. Ett antal personer har  diskuterat med denne användare i ett flertal trådar, ( vissa  tom. under ÅR tydligen) , vilket ger ett djupare och bredare perspektiv än ditt.
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:49:19 följande:
    Det spelar ingen roll om de samtidigt har påstått att sex är inget behov. Om det inte är sant så finns ingen anledning att säga så.
    Som sagt, det handlar fortfarande om missuppfattningar. 
  • Anonym (U)
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:09:08 följande:
    Då kan jag också kalla dina inlägg för missuppfattningar så de räknas inte, lika bra du lägger ner diskussionen 
    Föregå med gott exempel.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?