• Anonym (...)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (X) skrev 2024-10-19 17:00:21 följande:
    Du verkade mer koherent och höll med honom så trodde du kunde förklara resonemanget, helt utan att blanda in våldtäkt. Får väl vänta och se om han skriver mer.
    Jag har inte blandat in våldtäkt 
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 17:19:52 följande:
    Nej, men ts och (så) gör det, och eftersom du höll med (så) ville jag höra  hur du utvecklade det.
    Jag höll inte med om något annat än att antingen är sex ett behov eller inte.
  • Anonym (...)
    Harnok skrev 2024-10-19 17:35:54 följande:
    Såklart att dom ska få neka. Men ett ojämställt samhälle är inte bra. Oavsett vad det gäller.
    Då kan ju fler män neka om de vill bidra till den jämställdheten.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-19 22:49:25 följande:
    Inte alls så. Det finns INGEN som får hjälp av regionen med att knulla, bara (om man söker) hjälp med förutsättningar för ett fungerande sexliv.
    Det är heller ingen som påstått det utan mitt inlägg handlade om att man säger det är ett behov eller inte.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-19 22:54:24 följande:
    Nej. Han har fått svaret att sex inte är en rättighet som andra människor är skyldiga att förse någon med utan det krävs ömsesidigt samtycke för att det ska bli något helt oavsett vilka behov man har.
    Jag utgår ifrån vad han berätta att han fått för svar, det vet väl han bättre än du. Eller förföljer du honom i alla situationer så du vet att han aldrig fått det svaret?
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 15:19:54 följande:
    Nej.Det handlar om missuppfattningar och en ovilja, eller troligare oförmåga, att ta till sig de förklaringar som givits. 
    Sedan är det ju givetvis alltid bäst att personen svarar själv och att man riktar sig till denne.
    Jag tänker inte utgå ifrån vad du tror utan jag utgår ifrån att han citerar ordagrant vilket ord han fick till svar - behov
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-20 16:34:54 följande:
    Klart det är ett behov hos det stora flertalet, men det betyder inte att någon har rätt att få behovet tillfredsställt. Det händer bara om man lyckas attrahera någon.
    Ändå har han tydligen fått svaret att det inte är ett behov.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-20 16:42:28 följande:
    Nu är det inte han som ska få ett svar utan ge ett svar.

Håll inte andan i väntan på svar är mitt tips. Men hojta gärna till om du får ett svar som dessutom är mer begripligt än obegripligt.
    Jag behöver inget svar. Inte jag som undrade.
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-20 16:38:24 följande:
    Vilket blir lösryckt, givetvis. Ett antal personer har  diskuterat med denne användare i ett flertal trådar, ( vissa  tom. under ÅR tydligen) , vilket ger ett djupare och bredare perspektiv än ditt.
    Det spelar ingen roll om de samtidigt har påstått att sex är inget behov. Om det inte är sant så finns ingen anledning att säga så.
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-10-20 16:51:10 följande:
    Alla har inte samma förutsättningar att ta in saker och ting.
    Jag utgår i de här inläggen ifrån att det han berättar om att han fått höra/läsa att sex är inget behov, underkänner du den premissen så är det ingen mening att du från början försöker diskutera det med mig.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?