• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (...) skrev 2024-10-20 18:37:23 följande:
    Det är fullt möjligt men det spelar ingen roll för utesluter inte att någon kan ha sagt det. Och jag har själv hört samma sak och man kan fortfarande diskutera om det är rimligt att påstå att sex inte är ett behov. Och det var just det jag gjorde.
    Sen vad han är för person, har för egenskaper åsikter eller vad han skrivit i andra trådar som ni uppenbarligen är helt fixerade vid, det förändrar inte den saken.
    Visst kan det vara så. Det förnekar jag inte.
    Men när han i tråd efter tråd påstår att någon annan skribent har skrivit det så låter det ju,för mig,mer som ett missförstånd.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 01:00:16 följande:
    Ambitioner och empati. Är det två egenskaper som hör ihop?
    De behöver kanske inte ha med varandra att göra. Men det betyder inte att det inte är två egenskaper man värdesätter.
    Det är i alla fall två egenskaper jag värdesätter betydligt högre än ytlighet och sexfixering.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-29 02:16:25 följande:
    Du är kvinna så du förstår inte mäns situation. Vi kan inte bestämma vem som är intressant och välja ut den personen.
    Och varför kan ni inte välja ut vem som är intressant?
    För att ni låter könet styra?
    Ni ligger alltså med vem som helst bara ni får ligga?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-01 17:53:43 följande:
    Ambition värdesätter du bara om det leder till framgång. En man som är ambitiös men inte har tjänat några pengar på det är inte intressant för er. Det låter mer oskyldigt att säga ambition än framgång.
    Vad får dig att tro att du kan tala för alla kvinnor?
    Bara för att du har råkat på kvinnor som vill ha män som tjänar bra så betyder det inte att det gäller alla.
    Min man är ingen höginkomsttagare. Men han är en ambitiös och empatisk man, och det är viktigare för mig än alla pengar i världen.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-01 17:58:55 följande:
    För att en man i 95% av fallen kommer få ett nej av den han väljer ut.
    Då får han väl prova med någon annan. Att sitta på ett diskussionsforum och beklaga sig över alla kvinnor kommer inte att hjälpa honom. Snarare tvärtom.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-09 01:34:07 följande:
    Det hjälper inte att prova någon annan för det är inte han som bestämmer.
    Nej,det har du förvisso rätt i.
    Men han blir ju knappast hjälpt av att sitta på ett internetforum och beklaga sig över alla kvinnor,heller.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-10 01:56:06 följande:
    Han blir inte hjälpt vad han än gör. Det är det som är kontentan.
    Inte om han har den inställningen att allt är alla kvinnors fel och att män inte behöver göra något för att bli attraktivare för kvinnor.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-14 18:02:04 följande:
    Ingen man som gör något för att bli attraktivare för kvinnor ökar sina chanser att bli vald av kvinnor. Alla kvinnor ser igenom det. Kvinnor kan avgöra direkt vilket värde en man har fötts med och alltid har haft lika lätt som en mobbare väljer ut sina offer.
    Hur vet du det om du inte ens har försökt?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 00:45:21 följande:
    Jag har absolut försökt och jag skulle aldrig uttala mig annars.
    Du har ju uppenbarligen inte försökt tillräckligt om du inte har lyckats träffa en kvinna.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 13:38:48 följande:
    Går fortfarande vara så 
    Vad menar du?
  • molly50
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-16 17:51:34 följande:
    Du kan vara helt säker på att du inte är det minsta ensam om att inte förstå vad han menar. Det han skriver är så dramatiskt fel och rörigt så jag tror ingen förutom honom begriper vad han vill förmedla. Men av det lilla jag förstår så är det professionell hjälp han behöver och absolut inte e än kvoterad kvinna.
    Ja,det håller jag med dig om.
    Jag ville bara ge honom en chans att förklara vad han menar.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?