• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:36:53 följande:
    Att olika personer försöker bortförklara när man tar upp argumentet om att sex är ingen mänsklig rättighet säger något om att det handlar om att vinkla till sin fördel. 
    Pratar du om dig själv.nu?
    Du försöker väl vinkla till din fördel , bla.genom diverse absurda och långsökta paralleller till jobb, mat , sjukvård  m.m?
    Så att det ska låta bättre när du hävdar att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:39:51 följande:

Sex med samtycke med någon handlar inte om någon rättighet. Det handlar om samtycke som kan ändras när som helst. 

Var det hävdats att samtycke INTE kan ändras? Ge exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:42:31 följande:
    Jag använder inte det argumentet för att vinkla. 
    Varför använder du det då?
    Det är väl för att påvisa vad du anser är inkonsekvent och egoistiskt? Ochdärmed  bör alla hålla med i förlängningen att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:34:55 följande:
    Eller att sex är en rättighet när folk har sex och det ska inte då handla om ingen har rätt till sex och att det ska inte handla om någon  ingen mänsklig rättighet 
    Tycker du att sex är mänsklig rättighet?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:47:13 följande:
    Allstå jag använder inte det argumentet för det ska passa in just då. 
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:47:13 följande:
    Allstå jag använder inte det argumentet för det ska passa in just då. 

När använder du argumentet då?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:50:46 följande:
    Jag använder det argumentet på samma sätt oavsett i vilket sammanhang det handlar om. 
    Så kontext spelar ingen roll menar du?
    Fortfarande,  så anser du väl aningen är sex en rättighet och då säger man inte emot när du skriver att  kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom.de kan ändra sig eller också är det ingen rättighet och då  diskuterar man ingenting sexrelaterat överhuvudtaget?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 21:06:35 följande:
    Det skulle ju handla om att sex är ingen rättighet, något man måste belönas för, inte lika mellan könen, sex skulle inte vara för alla personer 

Rent formellt så har ingen rättighet heller till något man gillar vid sex.
    Tycker du att sex är en rättighet?
    Har någon i tråden hävdat att man har rätt till något man gillar vid sex?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 12:56:07 följande:
    Jag tolkar det som att man har rättighet till att ha sex just med någon specifik person. 
    Och gäller det enbart med samtycke? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 13:03:17 följande:
    En av anledningarna som jag håller på och skriver på detta forum om det här är för att i andra sammanhang så ska det inte handla om sex är ingen rättighet.

Jag tjänar inte så mycket på det argumentet själv. 

Exempelvis 
    www.linkoping.se/ta-snacket/rattigheter/du-har-ratt-att-alska-vem-du-vill/

www.gp.se/debatt/vi-dor-sjalsligt-om-vi-inte-far-narhet-och-sex-.e3d74dc3-a8c9-4563-a3c9-cdce43ac1f69

www.qx.se/samhalle/opinion/271380/rfsu-infor-pride-ga-med-oss-for-allas-ratt-att-vara-valja-njuta/
    Så kontexten spelar alltså ingen roll?
    Det är väl återigen så att du anser att du inte ska bli emotsagd vad du än skriver?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 13:19:08 följande:
    Då skulle man kunna påstå att det ska gälla för alla andra situationer när det handlar om sex. 
    Vadå kunna påstå det? Det gör du väl hela tiden, påstår just det?
    Som hämnd för att du fått mothugg ( någon kanske till och med svarat att sex inte är en rättighet )när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?