Samtidigt innebär detta en ökad våldsfrekvens i samhället, men jag föredrar det. Konkurrensen om kvinnorna sporrar nämligen männen att göra sitt yttersta för att bli attraktiva för kvinnor, vilket i sin tur ger fler kompetenta män och därför ett bättre samhälle.
Det är lätt att snscka om att olika personer ska jobba mer när man inte syftar på sig själv.
Så om man bara förbjuder kvinnor från att jobba så skulle kvinnor klänga på dig? Flytta till Mellanöstern så är problemet löst för din del. Men vilken enorm förlust vär Svea rike det skulle vara.
Om hens argument om att det skulle vara bra ifall män får jobba mer för att få sex för det skulle leda till mer kompetenta män så skulle det kunna innebära att det skulle gälla kvinnorna också.
Nej inte på samma sätt. Män och kvinnor letar, rent biologiskt, inte efter samma egenskaper i en partner. Kvinnor behöver inte konkurrera på ett sådant sätt som bygger samhället.
Sedan kan man förstås önska att kvinnor ansträngde sig mer gällande sitt utseende, lojalitet och kommunikation samt respekt i sina förhållanden, men det skulle inte föra samhället framåt på samma vis som förbud mot sexköp gör.
Så du tycker kvinnor är de som ska vara hemma med barnen?
Samtidigt innebär detta en ökad våldsfrekvens i samhället, men jag föredrar det. Konkurrensen om kvinnorna sporrar nämligen männen att göra sitt yttersta för att bli attraktiva för kvinnor, vilket i sin tur ger fler kompetenta män och därför ett bättre samhälle.
Då borde även kvinnor behöva offra något för att de ska bli mer kompetenta personer
Så det är männen som ska anstränga sig men kvinnor ska få allt gratis?
Ja den som gärna vill ha något får jobba för att nå dit.
Och här kommer jag trots att det tar emot att hålla med dig om att det trots allt råder en obalans mellan könen då det finns ett överskott på män som blir utan. Men det går ju inte att lagstifta om rättvisa här.
Och med hens logik så skulle kvinnor kunna få det sämre för att de ska anstränga sig mer, det skulle då låta konstigt
Eller mer ilska mot kvinnorna.
Det känns som du snackar nu om könsroller heller hur?