• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-26 22:59:23 följande:
    Sen fattar du inte skillnaden mellan att göra sitt existerande sexliv så bra som möjligt och att kräva en person att ha sex med som du gör!
    Genom att någon ska göra något. 
    Det handlar inte bara om att man ska göra något med sig själv. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 23:02:40 följande:
    Det handlar väl om samma sak då också som någon annan egentligen. 
    Syftet är inte att jag ska våldta någon. 
    Nej, jag hoppas du får hjälp av vården för dina tankar att du ska tilldelas en kvinna av samhället.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 22:49:09 följande:
    Du accepterar inte heller om du har ett dåligt sexliv. 
    Accepterar du ett dåligt sexliv,
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-26 23:04:20 följande:
    Nej, jag hoppas du får hjälp av vården för dina tankar att du ska tilldelas en kvinna av samhället.
    Och min poäng är att sex ska inte vara rättvist för någon. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 23:04:03 följande:
    Genom att någon ska göra något. 
    Det handlar inte bara om att man ska göra något med sig själv. 
    Va?
    Ja, sex är ett samspel. Lyckas du inte blir det inget sex.
    Jämför med vänskap. Tycker du samhället borde tilldela dig vänner också?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-26 23:04:20 följande:
    Det handlar i så fall kvinnor vill bli tilldelade en kvinna av samhället när de klagar på männen för någon orsak. 
  • Anonym (Undrar)

Skulle du vilja ha sex med någon som inte är attraherad och inte vill ha sex? 

• Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-26 23:05:44 följande:
    Va?
    Ja, sex är ett samspel. Lyckas du inte blir det inget sex.
    Jämför med vänskap. Tycker du samhället borde tilldela dig vänner också?
    Du snackade som det bara handlade om någons sexliv och inte att det handlar om någon person ska också göra något till den personen. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 23:05:08 följande:
    Och min poäng är att sex ska inte vara rättvist för någon. 
    Sex ska vara jämställt så alla inblandade parter får ut nåt så de tycker det är värt det. Sanma som i vänskap.
    Har du vänner?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 23:05:47 följande:
    Det handlar i så fall kvinnor vill bli tilldelade en kvinna av samhället när de klagar på männen för någon orsak. 
    Samhället har aldrig tilldelat någon en sexpartner och det kommer inte att hända heller.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?