• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (X) skrev 2024-11-30 09:42:56 följande:
    Vilka länder?

Jag har bott i fyra länder utöver Sverige, har haft vänner och kollegor från de länderna och aldrig hört det.

Var har du bott annat än i Sverige? Varför flyttar du inte?
    aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pPrWGR/johanna-franden-jag-ger-brandao-jonsson-ratt-pa-en-punkt
    "En liberal inställning till sexköp är inte särskilt ovanligt utanför Norden. Det är enormt frustrerande. Och kanske kräver det också en diskussion utan skyddslappar. En argentinsk man berättade en gång för mig hur nästan alla hans vänner blivit av med oskulden till en prostituerad som deras pappa betalade för. "
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-12-02 19:15:18 följande:
    Det är du som inte har läst ordentligt. Det som är länkat till är en blogg.
    Nej, varför öppnar ni inte på länken?

Längst ner står det:
    Text: Mikaela Remes
    Foto: Lars Kastilan
    Artikeln har publicerats i tidningen Funktionsrätt i samarbete 2/2023.

Om SAMS:

SAMS är en intresseorganisation som arbetar för de finlandssvenska riksomfattande funktionshinderorganisationerna. Förbundets syfte är att främja och förverkliga jämlikhet och full delaktighet i samhället för personer med funktionsnedsättning och deras närstående inom den svenskspråkiga befolkningen i Finland.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (P) skrev 2024-11-30 10:45:52 följande:
    Kan du ts snälla svara på min fråga? Du hävdade att det på 70- och 80-talet var mer lika mellan könen, men jag förstår inte vilka konkreta skillnader det var då som gjorde det jämlikt mot vad det är nu?
    Sexköpslagen fanns inte, smartphones fanns inte till exempel.
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-30 17:19:38 följande:
    Män kan utan problem "jaha" bestämma själv när de vill o kan ha sex, kallas för onani 💡
    De kan även köpa sexdockor eller andra tillbehör.

Men serru, ni kan o får inte kräva eller förse er med sex mot en man eller kvinnas medgivande.

Återigen är du och likasinnade "fuckt" av evolutionen (🦖) .... Det naturliga urvalet har valt bort er o ni får gilla läget 🤷?♂️
    Du tror att du och dina barn är vinnare på evolutionen och att ni sitter säkert som feminister. Men du glömmer bort att även ett land kan bli fucked av evolutionen.

Ett land av vuxna mesar och mjukismän klarar sig max några generationer innan den nyanlända befolkningen tar över det. Det blir roligt för dina barnbarn att hantera.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-30 23:59:13 följande:
    Det ologiska är väl att du verkar tro att alla kvinnor ska nappa och tacka ja om män blir mindre desperata.
    Många kvinnor lever hellre ensamma än att tvingas ha sex med någon de inte finner attraktiv. Vad du än må tro om det.
    Kvinnor ligger inte med alla män de finner attraktiva heller, så alla de säger nej til är inte oattraktiva per se.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-02 22:18:35 följande:
    Vad av det den skribentens personliga uppfattning tyckte du stöttade dig angående det jag frågade?
    Hon håller inte heller med sig om sexköp men den hrejen bortser du från även om du vill lyfta hennes krönika för att -ja, varför?

Vilka lönder har du bott i där sexköp funkar? Varför flyttar du inte?
    Du trodde inte att det fanns några länder där pappor betalar för att deras söner ska ha swx, men du hade fel. Erkänn det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-05 21:23:13 följande:
    Om du blir utkonkurrerad av flyktingar hade du aldrig chans hos kvinnorna till att börja med.
    Statistiken visar att en stor majoritet av de som köper sex i Sverige trots förbudet faktiskt är utlandsfödda män. Svenskar är till stor del laglydiga. Vill du straffa dem med utvisning eller ska de ha ett undantag för att det är synd om dem?

sverigesradio.se/artikel/fler-utlandsfodda-an-svenskfodda-grips-for-sexkop
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-03 19:57:59 följande:
    Är din pappa så snål så han inte kan bjuda dig till Argentina så du också kan få bli av med oskulden?
    Det handlar inte om snålhet. Det handlar om vilket kön som hr makten och vilket kön som ska underkasta sig. Du verkar vara nöjd med underkastelse och blundar för de långsiktiga konsekvenserna av det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-02 22:20:17 följande:
    Du kommer inte fortplanta dig alls så du kan ju skita i vilket.
    Hur vet du det? Jag kan få fler barn än dig. Du har ingen aning, men använder dig av mobbningstaktiker.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?