• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (kudos) skrev 2024-11-26 03:25:02 följande:

Att köpa sex är alltid fel 

Otrohet är fel. Varför är det inte olagligt i Sverige? För att feminister inte tjänar på det. De vill också kunna vara otrogna mot sina män.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-26 06:59:23 följande:
    Hur ska män få den rätten menar du? Ska de få knulla även om en kvinna inte vill? Eller hur ska män ges rätt att bestämma när/var/hur ett knull ska ske?

fattar du inte att sex utan samtycke är våldtäkt? fantiserar du om att legalisera våldtäkter? Trodde inte män kunde sjunka lägre..
    Det finns länder där det vanliga pappor betalar för att deras söner ska bli av med oskulden.

Ett av feministernas främsta vapen är att håna och trycka ner män som är oskuld. På så sätt kan de förminska svaga män. Ni skulle gärna använda er av den taktiken. Förstår ni vilken makt feminister skulle fråntas om de inte kunde håna män på det sättet? Det är därför ni inte vill ändra på det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-26 07:40:59 följande:
    Nä, HAN vill inte köpa sex utan få det gratis av kvinnor som är tacksamma över hans uppmärksamhet när andra män köper sex.

Att samma 5 % män som han inbillar sig ligger med alla kvinnor nu finns kvar även då verkar han ha glömt.
    Jag har inte sagt 5%, men vad är det som är ologiskt med att män blir mindre desperata om de kan bestämma själva när de vill ha sex?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-26 08:12:39 följande:
    Män innebär pluralis och i det här fallet ser jag inte att TS medhåll av nån alls så det är en man som sjunker lägre och inte män över lag.
    Ni sitter som svenska feminister på ett forum och tror att ni är en majoritet.

Hur förklarar ni att de flesta andra länder inte tycker som ni?
  • Anonym (jaha)

I vårt kära grannland Finland skriver man om sexköpare på ett positivt sätt och ser situationen i Sverige som icke-önskvärd. Läs:

samsnet.fi/blog/2023/06/07/narhet-for-pengar/

Finland är världens lyckligaste land. De har inte drabbats av en feministisk masspsykos. Hur får ni det att gå ihop?

• Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-30 08:42:46 följande:
    Nej, en man i Finland skriver på sin blogg att han gillar att köpa sex. 

Sverige är världens 4e lyckligaste land i världen. Hur får du det att gå ihop? 
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-30 08:50:05 följande:
    Jaha, oj. Här är bevis i form av en blogg. När man inte trodde att män kunde vara mer obildade, de hittar nya sätt att imponera. ska jag hitta en blogg där det står att jorden är bättre utan män? Så kan vi väl istället implementera de ändringarna. Om en blogg säger att det är så, det är bevis nog. Dags att samla in alla män för att kunna ödelägga. Eller vad säger du?
    Det är inte en blogg. Ni har inte ens läst. Det är en intressetidning för handikappade i Finland.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-30 09:19:12 följande:

Hans val. Han kan tacka nej, men väljer att inte göra det. 

Dvs samma val som kvinnor har. 

Kvinnor vet att de får någon annan när de säger nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-30 09:21:20 följande:
    Men flytta dit då. Ditt liv, dit val. 
    Ska jag flytta dit så ni kan fortsätta dra ner Sverige i fördärvet utan några kritiker?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-30 09:39:59 följande:
    Du vet att en persons blog är dens egna tankar och tyckande, inte fakta genom forskning och sammanställande av resultat?
    Varför läste du inte länken?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-30 09:42:56 följande:
    Vilka länder?

Jag har bott i fyra länder utöver Sverige, har haft vänner och kollegor från de länderna och aldrig hört det.

Var har du bott annat än i Sverige? Varför flyttar du inte?
    aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pPrWGR/johanna-franden-jag-ger-brandao-jonsson-ratt-pa-en-punkt
    "En liberal inställning till sexköp är inte särskilt ovanligt utanför Norden. Det är enormt frustrerande. Och kanske kräver det också en diskussion utan skyddslappar. En argentinsk man berättade en gång för mig hur nästan alla hans vänner blivit av med oskulden till en prostituerad som deras pappa betalade för. "
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-12-02 19:15:18 följande:
    Det är du som inte har läst ordentligt. Det som är länkat till är en blogg.
    Nej, varför öppnar ni inte på länken?

Längst ner står det:
    Text: Mikaela Remes
    Foto: Lars Kastilan
    Artikeln har publicerats i tidningen Funktionsrätt i samarbete 2/2023.

Om SAMS:

SAMS är en intresseorganisation som arbetar för de finlandssvenska riksomfattande funktionshinderorganisationerna. Förbundets syfte är att främja och förverkliga jämlikhet och full delaktighet i samhället för personer med funktionsnedsättning och deras närstående inom den svenskspråkiga befolkningen i Finland.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (P) skrev 2024-11-30 10:45:52 följande:
    Kan du ts snälla svara på min fråga? Du hävdade att det på 70- och 80-talet var mer lika mellan könen, men jag förstår inte vilka konkreta skillnader det var då som gjorde det jämlikt mot vad det är nu?
    Sexköpslagen fanns inte, smartphones fanns inte till exempel.
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-30 17:19:38 följande:
    Män kan utan problem "jaha" bestämma själv när de vill o kan ha sex, kallas för onani 💡
    De kan även köpa sexdockor eller andra tillbehör.

Men serru, ni kan o får inte kräva eller förse er med sex mot en man eller kvinnas medgivande.

Återigen är du och likasinnade "fuckt" av evolutionen (🦖) .... Det naturliga urvalet har valt bort er o ni får gilla läget 🤷?♂️
    Du tror att du och dina barn är vinnare på evolutionen och att ni sitter säkert som feminister. Men du glömmer bort att även ett land kan bli fucked av evolutionen.

Ett land av vuxna mesar och mjukismän klarar sig max några generationer innan den nyanlända befolkningen tar över det. Det blir roligt för dina barnbarn att hantera.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-30 23:59:13 följande:
    Det ologiska är väl att du verkar tro att alla kvinnor ska nappa och tacka ja om män blir mindre desperata.
    Många kvinnor lever hellre ensamma än att tvingas ha sex med någon de inte finner attraktiv. Vad du än må tro om det.
    Kvinnor ligger inte med alla män de finner attraktiva heller, så alla de säger nej til är inte oattraktiva per se.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?