• Anonym (...)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 19:05:47 följande:
    Då gäller det även om kvinnor anser de får sämre valmöjligheter 
    Det stämmer, det är inte våldtäkt det heller.
  • Anonym (...)
    Anonym (U) skrev 2024-10-15 19:59:46 följande:
    Okej, du är fortfarande här. Misstänkte det.
    Sätt nu igång, utveckla ditt resonemang och svara på frågorna du fått.

Exempelvis kan du börja med att svara på om det är okej att börja med att tvinga någon för att se om denne ändrar sig?
    Hur ska detta tvingande se ut?
    Tolkade du det så graverande !
  • Anonym (...)
    Anonym (LOL) skrev 2024-10-16 20:34:52 följande:
    Fast det gör det ju..  Den heter Newtons lag. Ordagrant med LAG alltså. Fast på engelska. Du kan inte ha gått ut skolan än... alltså förskolan?
    Diskussionen handlade givetvis om juridiska lagar
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-19 15:20:12 följande:

Självklart ska man få bestämma själv vem man ligger med. Många ofrivilliga singlar har naturligtvis också sig själva att skylla..

Men däremot är könsobalansen kanske värd att diskutera..

Då kan ni propagera för att män blir mer kräsna. Det skulle jämna ut balansen.
  • Anonym (...)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:05:11 följande:
    Så du hade inte tyckt det varit kränkande om du inte fick hjälp av samhället för något för det som du blir utan är inget brhov men när andra personer får hjälp så ska det helt plötsligt bero bland annat på att det är ett brhov.
    Allstå samma personer påstår något annat för dig än för andra personer
    Ja det är lite lustigt att behovs-argumentet accepteras bara i vissa situationer.
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:19:17 följande:
    Du som verkar fatta vad hen skriver, kan du reda ut vad som menas?
    Som jag tolkar det så tycker han att man ska antingen ska prata om sex som behov och utgå ifrån det, eller så är man emot att sex är ett behov och inte pratar på det sättet. Om vissa personers sexbehov erkänns så ska alla människors sexbehov erkännas.
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:36:11 följande:
    Som jag tolkar det så tycker han att man ska antingen ska prata om sex som behov och utgå ifrån det, eller så är man emot att sex är ett behov och inte pratar på det sättet. Om vissa personers sexbehov erkänns så ska alla människors sexbehov erkännas.
    Ok jag tolkade dig som att du var emot könsobalansen och ville diskutera hur man kan göra något åt det. My bad 
  • Anonym (...)

Han har tydligen fått svaret att han har inget sexbehov så han vill väl inte få det svaret mer, vad det verkar 

Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:40:58 följande:
    Sex är ett behov, men dit räknas även självsex.
    Han har samma rättigheter att få hjälp till en fungerande kropp som alla andra, så jag fattar inte vad han vill ha hjälp med? Gör du?
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:54:11 följande:
    Nä, han blandar ihop rätt till sexdrift och sexualitet med rätt till att ha sex med en annan människa.
    Så varför frågar du mig hur jag tolkar honom? Jag tolkar honom som att han fått svaret att sex är inget behov och det är vad som stör honom.
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 17:00:21 följande:
    Du verkade mer koherent och höll med honom så trodde du kunde förklara resonemanget, helt utan att blanda in våldtäkt. Får väl vänta och se om han skriver mer.
    Jag har inte blandat in våldtäkt 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?