• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 14:52:32 följande:
    Varför ska det inte kallas att tvingas till sex om ni klagar?
    Det handlar inte om att tvinga någon till sex om någon person ändrar sig. 
    Men tycker du att det är ok att tvinga en person till sex för att se ifall h*n kommer att ändra sig?
    Kan du svara på det?
    Om du inte svarar så kommer jag att tolka det som att du anser det vara ok.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:04:38 följande:
    Du kan föreslå saker utan att det ska handla om att "tvinga någon". 
    Alla personer får klaga på andra personer 
    Det var inte ett svar på frågan.
    Svara på frågan istället.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 14:49:14 följande:
    Jag har inte sagt att kvinnor ska få droger/mediciner för att ha sex med oattraktiva män utan att prostitution kanske skulle fungera ifall de får liknade sexlust som män brukar ha.
    Det är allstå ett val. 
    Jag har sett dig föreslå droger i andra trådar.
    Men om det nu är prostitution du avser,på vilket sätt skulle det ändra kvinnans sexlust?
    Tror du på fulaste allvar att en kvinna får mer sexlust som prostituerad?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:29:58 följande:
    kvinnan måste känna att hon får ut något av det.
    Och på vilket sätt skulle kvinnan få ut något av det om hon blir drogad och tvingas att ha sex med någon hon inte vill ha sex med?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-16 03:35:33 följande:
    Om man skulle uppfinna något tilll iframtiden. 
    Dessutom det finns personer som säkert skulle vilja byta kön eller testa på att leva som det andra könet ett tag. 
    Varför kan du inte svara på frågorna istället?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:43:05 följande:
    I dag finns en annan öppenhet bland singelkvinnor om att de söker en man med hög lön och status. Hellre en ?finance bro? med en nyrenoverad bostadsrätt i innerstan, än en tv-spelande slacker med en hyrestvåa i förorten.

I dag tjänar de flesta kvinnor tillräckligt bra för att klara sig utan en man. Det gör att kvinnor kan ställa mycket högre krav på en potentiell partner än tidigare. Och det gör de också.

? Vi kan vara mer kräsna och eftersom vi kan det är vi det. Jag tror det handlar om att man vill upprätthålla en viss typ av livsstil, säger sociologiprofessorn Emma Engdahl
    Du glömde ta med texten som säger att kvinnor vill ha en man med ambitioner och empati. Någon de kan ha djupa samtal med och som kan ge stöd.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:47:37 följande:
    Varför kan det anses vara äckligt ifall en man gråter eller vissa känslor då?
    Det handlar inte om att kvinnor vill ha mjuka män. 
    Vem har påstått att det är äckligt?
    Det är snarare manligare att en man vågar visa känslor än när han spelar macho.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:44:12 följande:
    Ändå har han tydligen fått svaret att det inte är ett behov.
    Han har fått svaret att det inte är en rättighet att ha sex med en annan människa.
    Men han verkar ha förväxlat det med att man inte har rätt att ha ett behov.
    Och detta är inte den enda tråd han har diskuterat detta i utan att ta till sig de svar han får.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:32:13 följande:
    Jag utgick ifrån vad han berättar om vad han fick för svar men vill ni inte godta att han fått det svaret så är det ingen idé att diskutera det
    Jag har diskuterat med honom i flertalet trådar under lång tid. Och det är alltid samma ältande om hur orättvist det är att han inte har rättighet till att ha sex med andra människor mot deras vilja.
    Och att andra därför inte borde få hjälp med sexuella problem av vården heller.
    Och han missuppfattar ständigt att det inte handlar om rätt att ha ett behov utan om att man inte har rätt att ha sex med andra mot deras vilja.
    Han svarar inte heller på frågor som vilken hjälp han tycker att han ska få.
    Han använder alltid olika dubbelanonyma nick,men det går inte att ta fel på hans skrivsätt.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 18:08:07 följande:
    Fast oavsett vilka trådar du läst eller diskuterat i så utesluter det inte att någon kan ha sagt precis så i någon annan tråd eller sammanhang.
    Visst kan det vara så.
    Eller är det helt otänkbart för dig att han faktiskt kan ha missförstått eller helt enkelt inte förstår skillnaden på rättighet till sex med en annan människa och rätt att ha ett behov?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?