• Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 16:47:13 följande:

Fast det är ju inte kvinnors fel. 

Varför tycker du att kvinnor inte ska ha rätt att neka sex?

Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Det tycker jag inte, men jag tycker inte att de ska ha övertaget.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:48:59 följande:
    Jag tror inte du förstår. Ointressanta män väljs bort oavsett utbud. Kvinnor lever hellre ensamma än tar en man de inte finner intressant.
    Det är inte sant. Ensamma kvinnor är lika olyckliga som ensamma män.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:52:11 följande:
    Vad är alternativet till att en kvinna får välja om hon vill ha sex med dig eller inte?
    Att hon inte har så många andra att välja på.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:52:43 följande:
    Studier visar på motsatsen.
    Det är studier som jämför efter en skilsmässa. Kvinnor vill inte missa att ha haft familj och barn en gång.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:56:13 följande:
    Som sagt, du fattar inte. En kvinna är hellre ensam än med en man hon inte vill ha, alltså får hon fortfarande välja och -i dina ögon-bestämma över ditt sexliv.
    Det du säger bygger på antagandet att en kvinna alltid har massor av val.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:59:47 följande:
    Barn går att skaffa även som ensamstående.
    De kvinnorna är inte lyckligare.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Me) skrev 2024-10-06 16:59:46 följande:

Va e de för goa trådar,  så du menar att vi som män skulle hoppa på varenda tjej som ville ha sex, har du ingen egen vilja eller krav på dig själv ?

Visst är det konstigt, men så har det blivit och det drabbar alla män som inte är så. Jag själv, inkluderat.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:01:18 följande:
    Vad bygger du det påståendet på?
    De får ta allt ansvar för barnet och de känner sig misslyckade att de inte kunde hitta en bra man.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:00:48 följande:
    Nej.
    Menar du på allvar att kvinnor mår bäst av att leva ensamma hela livet utan män och sex?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?