• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:13:42 följande:
    Om argumentet om att sex är ingen mänsklig rättighet, ingen rättighet med sex, sex ska inte vara ett behov, ett privilegium med sex, att det handlar om berättigande till sex när det handlar om män utan sexpartner, att man ska förtjäna sex, då borde man kunna använda när det gäller vanliga personers sexliv. 

Om jag skulle påstå att samhället ska lägga mindre pengar på saker som rör sex och förhållande då plötsligt fungerar inte något av dessa argument. 

Jag ska tvingas vara en del av det här, finansera andras sexliv och ha förståelse för andras sexliv men andra ska inte ha förståelse för mig

Att om man tar upp argumenten om att sex är ingen rättighet, då plötsligt ska sex handla om en rättighet mellan personer som har sex. 
    Ingen har rätt till sex. Återigen. Men det är kanske så du vill att det ska vara?
    Och ingen har påstått att sex inte är ett behov.
    Däremot så har du all rätt och all möjlighet att söka hjälp av vården för dina problem.
    Vill du inte göra det så ska du inte sitta här och klaga.

Och kan du sluta svara på samma inlägg 15 ggr?
    Det blir ganska tröttsamt att svara på samma saker hela tiden.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:21:50 följande:
    Det beror på hur man tolkar det. 
    En vanlig kommentar när personer som har en sexpartner och de får sexrelaterade problem så ska det handla om att de har rättighet till sex och samhället måste hjälpa dom.
    Att kvinnor som får ingen orgasm vid sex ska ha det för de har rätt till sin sexualitet. 

Dvs om jag säger att samhället ska kretsa mindre till sex då plötsligt ska det handla om rättighet till sex för personer som har en sexpartner 
    Nej,ingen har påstått att sex är en rättighet. Det har du fått om bakfoten.
    Däremot så har alla rätt att söka hjälp om de har problem med sitt sexliv. Ser du skillnaden?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:36:53 följande:
    Att olika personer försöker bortförklara när man tar upp argumentet om att sex är ingen mänsklig rättighet säger något om att det handlar om att vinkla till sin fördel. 
    Och vad är det du gör nu om inte att försöka bortförklara dig istället för att svara på en enkel fråga?
    Anser du att sex är en rättighet? Ja eller nej? Kan du svara på det istället för att dra upp en massa annat trams?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-29 14:39:51 följande:

Sex med samtycke med någon handlar inte om någon rättighet. Det handlar om samtycke som kan ändras när som helst. 

Har du äntligen förstått det nu?
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 18:34:22 följande:
    Hur länge har kung på att snacka skit upprepat samma sak?
    3år? 4 år?

man måste inte svara på hans inlägg
    Jag vet det. Men det är svårt att låta bli,när han skriver en massa idiotiska påståenden. Men ska försöka. Flört
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 12:32:26 följande:
    Det beror på som sagt vad man menar med rättighet till sex. 
    Och vad menar du är en rättighet till sex?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 12:38:08 följande:
    Inte det som jag behöver hjälp med kan de erbjuda 
    Nej,de kan inte dela ut en kvinna till dig.
    Men de kan erbjuda dig t ex en psykolog och ge dig verktygen att hantera dina känslor så att du antingen kan acceptera din situation eller lära dig hur du själv kan agera för att få en kvinna.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 12:39:28 följande:
    Det beror helt på hur man tolkar med, i"ngen har rättighet till sex"
    Och hur tolkar du det?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-30 12:48:33 följande:
    Inte det som jag snackar om. 
    Nej,du menar att samhället ska dela ut en kvinna till dig,.
    'Men det är inte så det fungerar.
    Du har ett eget ansvar för att se till så att du får ett fungerande sexliv och/eller en partner.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?