• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

nihka skrev 2024-11-24 08:52:44 följande:
    Vilket kaos? De flesta knullar på som vanligt och vill varken få eller ge anvisad sex till de som inte gör det. Det är nog bara du som upplever ett kaos.
    Varför håller 75% med mig och bara 25% är nöjda med Sverige?

sverigesradio.se/artikel/som-undersokning-rekordmork-syn-pa-sveriges-utveckling

Ni har ett högt tonläge här och är aktiva på gilla-knapparna, men ni talar inte för en majoritet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Steppa upp) skrev 2024-11-24 08:52:54 följande:

Rent statistiskt så är det farligt för kvinnan att leva med en man, på grund av risken för våld. Kvinnor behöver också fortfarande ta större ansvar i hemmet, inklusive det som mannens närvaro bidrar med. 

Så ja, kvinnan mår bäst av att leva utan en man. Kvinnor är inte ensamma. Vi har vänner, familj och kollegor vars relationer vi värnar och tar hand om. Vi kramas, pratar om saker som berör oss, vi lyssnar och ger varandra stöd på olika sätt.

Och en kvinna som inte har en man kan ha ett fantastiskt sexliv. Vi behöver inte en man för att njuta och ha det bra. Däremot är det ju fantastiskt att träffa en partner på lika villkor där man tillsammans njuter av ett skönt sexliv.

Så hur ser det ut för de män du skriver om här? (dig själv?) Gör de jobbet för att ha varma och närvarande relationer? Visar de ömhet, intresse och kärlek till en partner så att de känner sig trygga nog att ha en sexuell relation?

För annars förstår jag faktiskt inte varför män skulle ha ?rätt? att ha sex. Lika lite som att kvinnor skulle ha den rätten?

Rent statistiskt blir kvinnor som lever ensamma fattiga när de går i pension.

Alla har rätt att leva ensamma, men en kvinna som har ett fantastiskt sexliv med olika män lever inte ensam på riktigt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-24 08:53:17 följande:

Fast mannen kan också gå vidare. Det är samma för alla. 

Att sedan vissa, både kvinnor och män, inte får napp är inget som kan regleras. 

En man som får ett nej får 10 nya nej. En kvinna som får ett nej får ett ja på andra försöket. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-24 10:08:15 följande:
    Vilka konsekvenser feminismen fått? Vad menar du?
    Kvinnor har fått välja vilka de vill ha sex med under hela min livstid (tror det var 80-tal när straff skärptes för våldtält i äktenskap?).
    Vilka konsekvenser?

Att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex. På 50-talet var det män som uppvaktade och kvinnor fick ta vara på de chanser som gavs.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-24 10:09:30 följande:
    Vilket kaos? Vad har feministerna gjort?
    Är du nöjd med Sveriges utveckling?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-24 12:47:15 följande:
    Vad får dig att tro det?
    Bara för att det kanske är svårt för dig att gå vidare när du har fått ett nej så betyder ju inte det att det är samma sak för alla andra män.
    Jag vet många män som bara kan gå vidare till nästa efter ett nej.
    Jag vet även kvinnor som inte gör det.
    Så det där är högst individuellt.
    De som kan gå vidare är de som sällan får nej. Majoriteten som får nej i 95% av fallen har inget val.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Korvspad) skrev 2024-11-24 12:53:11 följande:
    Jajjamänsan, absolut! Nu råkar det ju vara så att det inte bara är kvinnor som skapar lagarna i det här landet, men kvinnor bestämmer 100 % vem de ligger med och inte. Problem med det eller??
    Problemet är kvinnor bestämmer 100% vem de ligger med, till skillnad från män som bara kan bestämma vem de inte ligger med.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-11-24 18:19:04 följande:
    Du förstår inte alls hur kvinnor fungerar.

Om jag inte vill ha sex med dig kommer det inte ändra sig för att x antal män nu köper sex och inte frågar mig längre.
    Vill jag ha sex med en man av 10 jag träffar på så går jag inte vidare till nästa om han säger nej, utan jag väntar tills jag blir intresserad av ngn ny.
    Får du tillräckligt många nej hade du också bytt strategi eller gett upp.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-24 19:51:20 följande:
    Det finns inget som heter att få gratis sex. Sex är en handling mellan två personer som bygger på samtycke.

Du får gärna kalla samtycke för makt om du vill. Men om jag förstår det så är du emot samtycke, du tycker inte det behövs?
    Jag är inte emot samtycke. Jag är emot att bara män riskerar att få ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 20:10:19 följande:
    Sluta dansa runt och tala ur skägget. Vilket kaos? Vad har feministerna gjort?
    Skjutningar, sprängningar, pappor som blir dödade i gångtunnlar, medan feminister har köpt sig trygghet och oroar sig för sina räntor. Känns det som folkhems-Sverige blev bra med feminism och annat trams?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:01:07 följande:
    Män kan välja när de vill ha sex,precis som kvinnor.
    Men de kan inte välja vem de ska ha sex med.
    Det måste finnas ett samtycke.
    Men du menar kanske att kvinnor ska tvingas till sex mot sin vilja?
    Bara kvinnor kan välja vem de ska ha sex med.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:20:30 följande:
    Kvinnor bestämmer också vilka de inte vill ligga med,precis som män.
    Problem med det?
    Kvinnor bestämmer också vilka de vill ligga med. Det är skillnaden. Män bestämmer inte det. De får ta det som bjuds eller bli utan.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:21:55 följande:
    Hur kan det vara feminismens fel att foilk blir skjutna,pappor dödade i gångtunnlar osv?
    Anonym (X) skrev 2024-11-25 20:34:49 följande:
    Hur är det feministernas fel?
    Svara konkret, inte med en massa känslomässigt och osakligt tjafs.
    Feminister vill ha det så. De vill importera hundratusentals ensamkommande män samtidigt som de sitter i sina högt belånade lägenheter och lägger skulden på inhemska män som inte är solidariska nog.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-25 20:36:44 följande:
    För lätt som man hur tänker du här?
    Jag har själv fått nobben av mer än hälften av dom jag visat intresse för och jobbat mer än hälften av dom som visat intresse för mig. 
    Det är det jag menar. En generation senare hade du fått nobben av 90%.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-25 20:38:55 följande:
    Tror du en överviktig kvinna utan jobb är eftertraktat villebråd?
    Jag vet att hon har lättare än motsvarande man men hon kan knappast välja och vraka för det.
    Jag har sett det flera gånger att män nöjer sig med en sån kvinna. De tycker inte att det är konstigt att de kan få tunnare ambitiösa män.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-25 21:48:33 följande:
    Eh, hur menar du nu?
    Då hade jag såklart inte haft sex med någon av dem. Hade jag inte hittat någon annan skulle jag fortfarande varit singel och oskuld vid 48 års ålder. Hellre det än att ligga med någon jag inte känner något för.
    Yeah right, det tror jag på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-25 21:55:02 följande:
    Jag har inget som helst intresse av att män skall tacka ja till allt. Jag ligger bara med min man. 
    Tänk om han hade tackat nej till dig när du valde honom. Hur roligt hade det varit?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (P) skrev 2024-11-25 22:03:08 följande:
    Oj, du har en udda syn på verkligheten ?

Ska jag tolka ovanstående som att du menar att det alltid är ett kön som måste bestämma? På 50-talet var det mannen och nu är det kvinnan?
    Nej, det var jämnt fördelat någonstans i mitten på 70- och 80-talet.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?