• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 16:22:33 följande:
    Svara nu på mina frågor. Skulle du vilja ligga med en kvinna som egentligen inte vill?

Du kan få sätta på mig, eller duger inte jag som meddelades man? I så fall diskriminerar du ju mig och det kan väl ändå inte vara ok?
    Du använder det som en förevändning troligen, du är ointresserad ifall jag får endast dåliga valmöjligheter och om jag får enbart uppleva "dåligt sex".
    Sex är redan inte rättvist mellan könen och om jag skulle säga ja så skulle du ändå inte vilja att sex skulle vara rättvist mellan könen. 

Egentligen inte vill är om kvinnor får "sämre valmöjligheter eller hur".

Du kan påstå att det skulle handla om diskriminering om du vill, du får tycka vad du vill.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:48:28 följande:
    Fattas fortfarande ett led här - en person som VILL knulla dig. Ingen hjälper dig med det.

Du kan få råd om hur du skaffar vänner, men ingen ger dig en vän.

Du kan få råd om hur du blir rik, men ingen ger dig 10 miljoner.

Du kan tycka det är hur orättvist som helst, men det är så världen fungerar.
    Samhället påstår inte att de ska hjälpa olika personer att bli rika och att det ska vara rätt till ens pengar ifall någon rik person får inte tillgång till ännu mer pengar.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Det behöver inte handla om att kvinnor och män ligger med någon som de inte blir attraherad av ifall de får liknade valmöjligheter. 
    Så sex ska nu plötsligt vara rättvist? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Och då ska det vara som jag tog upp att sex i övrigt ska inte heller vara rättvist. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:54:33 följande:
    Facebookgruppen kommer inte och gnider på 1 av 3 kvinnors klitoris utan dessa 1 av tre kvinnor får själva ställa orgasmkravet på de män de knullar. Samhället hjälper bara till lite med att göra lite reklam för att det är en rimlig begäran.
    Man försöker påverka på olika sätt genom skattepengar och resurser. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:58:29 följande:
    Samhället ska motverka fattigdom. Samhället ska motverka sjukdom. Det betyder inte att samhället hjälper dig att bli rik eller hjälper dig få knulla efter du har botat din könssjukdom.
    För sex så kan olika argument användas som att det är viktigt med sex och samhället ska hjälpa till, inte att det är enbart dåligt med könssjukdomar. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 16:46:53 följande:
    Visst kan det vara på det sättet och är så i dom länder där många män dött i krig. Tror det är få kvinnor i dom länder som skuldbelägger som män som fortfarande är vid liv.

Svara gärna på frågan jag ställde innan eller duger inte jag och tänker du inte på mina rättigheter?
    Dina rättigheter har säkert redan bidragit till att du fått sex och ett bättre sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:03:07 följande:
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
    Det finns ingen rättighet till det heller och det borde inte vara ett ett samhällsfenomen som ska vara rättvist så heller. 
  • Anonym (Så?)
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
    Och då exempelvis det här kan vara rätt till sex:

Att fler unga måste hitta till ungdomsmottagningarna?

Ungdomsmottagningar ska vara en naturlig del i ungas liv. Men enligt Folkhälsomyndighetens rapport har många unga inte en självklar relation till ungdomsmottagningarna, och då särskilt i socioekonomiskt utsatta områden. Vi vill se ett tydligare uppsökande arbete för att nå unga som annars inte söker sig till ungdomsmottagningen. Uppsökande arbete kan ske genom skolan, fritidsgårdar och andra arenor där unga vistas.

Att anställda i staden måste få bättre kunskaper om sex som självskadebeteende

Stadens verksamheter som möter barn och unga behöver ha större kunskap om sex som självskadebeteende och sex mot ersättning. Vi måste se hur nätet blivit en naturlig arena för att unga att ha sex mot ersättning och den kunskapen behöver finnas hos vuxna för att kunna upptäcka och stödja unga som blivit utnyttjade på nätet.

feministisktperspektiv.se/2017/05/10/jamstallt-sex-en-fraga-politiken/
  • Anonym (Så?)
    Och varför ska det som jag snackar handla om rätt till sex men det ska inte gälla det för allt annat?
    Det är tydligen okej med att få påstå att kvinnor har rätt till sin sexualitet när det handlar om brist på orgasmer vid sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?