• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 18:04:56 följande:
    Eftersom felet skulle vara på en om man har svårt att hitta någon som är intresserad i en så blir det naturligt att få kvinnor tillhör den kategorin. 
    De flesta kvinnor kan hitta någon som är intresserad i en för de är kvinnor, så problemet handlar om att de har svårare att hitta en man som de är intresserad tillbaka. 

Och eftersom felet ska inte vara på en själv när man hittat någon person som är intresserad i en så har kvinnor och män olika villkor. 
    Det finns kvinnor som kan ha svårt att hitta någon också.
    Så det gäller inte bara män.

Och varför kan du inte bara nöja dig med att citera ett inlägg en gång istället för 10-15 ggr?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 18:06:06 följande:
    Lägger du skulden på dig själv om du hittar män som är intresserad i dig men du ogillar dessa män?
    Ja,då är det väl i så fall jag som kanske har för höga krav?
  • molly50
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-14 19:42:17 följande:
    Jag tror vi duger utan att vara under 40 och trådsmala.  Eller rättare sagt, jag vet.
    Provokatörerna här på FL gör man bäst i att bara skratta åt!

Jag vill ha både insida och utsida, brukar säga att ögat också vill ha sitt. Glad
    Ja,du har nog rätt. Det är nog bara min dåliga självkänsla som talar.
    Jag får nog jobba lite på den. Glad

Ja,det är klart att ett vackert yttre är ett plus. Men insidan är det viktigaste. I alla fall för mig. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-16 11:22:52 följande:

Ett exempel på att kvinnor kan också tycka det är dåligt när andra sidan får ha fördelar jämfört med som själva. 

www.familjeliv.se/forum/thread/83255193-man-som-hangs-ut-pa-natet-for-att-inte-vara-seriosa

Nu plötsligt ska män vara skyldiga kvinnorna något, inte att dess kvinnor accepterar att sex och förhållande skulle inte vara en rättighet. 

Det här handlar inte om att hänga ut män,utan om att varna andra kvinnor för dåliga män.
    Män som behandlar kvinnor illa. Män som utnyttjar kvinnor för sex och sedan bara drar.
    Jag kan inte se att det är fel att varna för dessa män.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-17 12:21:22 följande:
    Och kvinnor kan också klaga som de har förlorat något. 
    Det handlar inte om att nu anser att de förtjänar inte bättre män. 
    Va?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-17 12:22:55 följande:
    Och det är ett bevis på att kvinnor kan också klaga fast det skulle handla om att sex var ingen rättighet och då skulle man förtjäna det man får. 

Att det går att lista ut vad många kvinnor egentligen tycker. 
    Läs vad som står istället för att svara på något helt annat.
    De män som det diskuteras om i den tråden är män som behandlar kvinnor illa och därför hängs ut.
    Dvs det varnas för dåliga män. Ingenting annat.

Och snälla,försök svara på ett inlägg en gång istället för 10.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-17 12:25:49 följande:
    Och män kan också tycka det är dåligt om de inte får ett sexliv och förhållande som de vill ha. 
    Ja,det kan väl kvinnor också göra. Det är ingen skillnad på kön i det avseendet.

Och snälla,försök svara på ett inlägg en gång istället för 10. Det blir så jobbigt att svara annars. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-17 12:47:26 följande:
    Och dessa kvinnor får påstå att det finns dåliga män. 
    Om en man hade sagt att kvinnor är dåliga av någon anledning hade det kallats rättighet till kvinnas kropp och att sex är ingen rättighet 
    Det är klart att det får varnas för dåliga män. Precis som för dåliga kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-26 21:00:54 följande:
    Då skulle det handla om att olika män ska vara berättigade till någons kvinnas kropp. 
    Helt plötsligt har snacket om, "ingen rättighet till sex" försvunnit. 
    Vad har rätten till sex med det att göra?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-26 21:13:28 följande:
    Systematiskt används "ingen rättighet till sex" när kvinnor ogillar att höra klagomål från män, både för att man vill låtsas som att mannens klagomål inte är så viktigt, att det skulle handla om rättighet till sex, att man vill låtsas som samhället inte har något ansvar för någons sexliv. 
    Men vad tycker du att samhället ska göra för att ge dig ett sexliv?
    Och vilket ansvar har du själv?
    Och tycker du att du har rätt till sex?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?