• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:18:37 följande:
    I så fall så handlar ingen sex om något jämställt 
    Jo, sex ska vara jämställt mellan två samtyckande personer. De som ingen vill ha omfattas inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:45:58 följande:
    Förutsättningar utifrån de problem som många har. 
    Alla får fixa sina sexpartners själva. Och vissa blir utan. Det är för att ingen vill ha dem och ingen ska tv ingas ha sex med någon man inte vill ha.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:52:07 följande:
    Syftet handlar inte enbart om något råd utan det handlar om att använda skattebetalarnas pengar och resurser till vissa personers sexliv. 
    Att man vill att samhället ska hjälpa till med problem som många har som sagt. 
    Men det finns ingen rättighet heller med njutbart sex för någon. 
    Ingen får hjälp att skaffa sexpartners. Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:02:48 följande:
    Och eftersom som sagt det handlar om att använda skattebetalarnas pengar till problem som många har så handlar det snarare om ett privilegium. 
    Nej, det är en rättighet att få hjälp med sina vårdbehov. Knulla ingår inte.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:04:32 följande:
    Och jag kan påstå att det andra som samhället hjälper till med handlar också om hjälp för att få en sexpartner 
    Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:10:23 följande:
    Det finns ingenting annat där jag säger att något ska inte vara en mänsklig rättighet till något när andra personer blir utan något för att sedan påstå att samhället och andra människor ska ge mig något för det som inte skulle vara en mänsklig rättighet 
    Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:10:49 följande:
    Det måste då fungera som allt annat. 
    Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:11:08 följande:
    Det är ingen rättighet heller till det. 
    Det är ingen mänsklig rättighet till det. 

Och så kan jag påstå för att män ska kunna förtjäna lika bra sexliv som kvinnor så borde män och kvinnor ha lika lätt att få en sexpartner 
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:25:37 följande:
    Ingen rättvisa för någon eller rättvist för alla. 
    Sex är inte "rättvist. Sex är bara för den som lyckas attrahera någon. Precis som handikapp inte delas ut "rättvist". Det fungerar inte inga handikapp för någon eller handikapp för alla. När ska du fatta?
  • nihka
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-18 22:48:46 följande:

Javisst, då drar vi den med rödluvan också så är ju saken klar.

Behöver du sagor för att förstå verkligheten? Rödluvan är ett utmärkt exempel. En liten flicka som agerar hemtjänst blir förd bakom ljuset och uppäten av en predator.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 21:17:50 följande:
    Det går att påstå att all sex ska vara rättvist eller ingen rättvisa för någon när det handlar om sex. 
    Det går också att påstå att allt handikapp ska vara rättvist eller ingen rättvisa för någon när det handlar om handikapp. Om man är fullständigt körd i huvudet. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-28 23:41:58 följande:
    Eller att man påstår att det är enbart orättvist när du missgynnas för du tänker på dig själv. 
    Eller att man påstår att det är enbart orättvist när den som har ett handikapp missgynnas för den tänker på sig själv.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-26 22:49:09 följande:
    Du accepterar inte heller om du har ett dåligt sexliv. 
    Om jag tycker något är dåligt skyller jag inte på andra utan gör något åt det.

Det finns många handikapp här i världen. Om du tycker handikapp ska delas ut "rättvist" vilka fler handikapp är du villig att få tilldelade så det inte blir "orättvist" gentemot de som redan har dessa handikapp? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?