• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-11-16 09:16:34 följande:
    Hur skulle du beskriva din personlighet och vad har du att erbjuda en kvinna som inleder ett förhållande med dig?
    Vad män kan erbjuda skiljer sig inte från vad kvinnor kan erbjuda. Skillnaden är att kvinnor är de som väljer partners och inte ens behöver fundera i de termerna av vad de behöver erbjuda en man.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-16 09:51:14 följande:
    Du förstår inte.
    Lagen är till för att ingen skall utsättas för övergrepp.
    Du tycker sex är viktigare än att det skall bygga på frivillighet.
    Du förespråkar tvång och våldtäkt för att du skall få ligga.
    Ha sex med andra män som inte kan hitta en kvinna istället. 
    Vad beror det på att nästan inget annat land än Sverige och Norge betraktar sexköp som övergrepp och våldtäkt? Det är för att de inte är lika hårt ansatta av feminismen och idén om att kvinnor ska ha all makt över männen.
  • Anonym (jaha)
    Olsdotter skrev 2024-11-16 10:09:23 följande:
    Detta har inte med feminism att göra. Åtminstonde argumenterar jag inte utifrån feminism. 
    För att ändå adressera vad jag anar är din egentliga fråga;
    Med den sexuella revolutionen har kommit ökad tillgänglighet för mån till att åtminstone försöka få mer sex av kvinnor i alla åldrar. Ändå eskalerar "problemet" med mäns ofrivilliga sexlöshet. Att män går utan sex beror inte på att kvinnor skulle vara illojala, utan då snarare på att kvinnor ÄR lojala. Åtminstone är kvinnor redan betydligt mer lojala än de skulle behöva vara.

Vidare skulle inte kompetensen hos varesig män eller kvinnor öka pga kvinnors lojalitet, utan snarare i så fall pga deras illojalitet.

Kvinnor föder inte färre barn pga att de inte lyssnar på män. Istället är det kvinnor som driver på männen vad gäller barnalstrande. Att kvinnor föder färre barn beror sannolikt på bättre preventivmedel samt enklare aborter, och detta i kombination med möjligheten att utbilda sig som ges i Sverige.
    Kvinnor föder inte färre barn för att män inte vill vara pappor. De föder färre barn för att de inte är lika intresserade av män som tidigare eller har ouppnåeliga krav på vem som ska vara pappa till deras barn.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-16 12:03:38 följande:
    Du har ju uppenbarligen inte försökt tillräckligt om du inte har lyckats träffa en kvinna.
    Hur vet du det?

Ska man säga till alla som är sjukskrivna att de inte har försökt jobba också tycker du?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-11-16 10:21:45 följande:
    Vilka ska vara vinnare och förlorare i samhället? Män eller kvinnor?
    Det du gör här är att förespråka våldtäkt som eftersträvansvärt i samhället.
    Nämns ordet våldtäkt ens i sexköpslagen som brottsrubricering?

Argumentera bättre.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-23 02:47:10 följande:
    Så din enda möjlighet att få ett knull är att köpa ett? det är otroligt patetiskt. tänk att behöva betala för att någon ska behöva ha sex? när man kan få det gratis. Med samtycke. Om lyckliga horan finns som du tror. Varför knullar hon inte gratis då? Om hon älskar sex så mycket? Det är ganska så basal tankeverksamhet för att förstå att sexköp är att köpa någon vilja, att betala för ett samtycke. bevis på att vissa män och deras gener inte bör födas vidare..
    Jag har inget intresse av att köpa sex. Det jag är intresserad av är att gratis sex  skulle bli lättare att få för män om all makt inte låg hos kvinnorna. Tänk en situation där även kvinnor behöver fundera på vad de kan erbjuda män. Är det otänkbart för er feminister?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-23 08:11:54 följande:

Så om du blir vald kan du inte tacka nej? Skitsnack, du kan tacka nej lika mkt som den kvinna kan som du väljer. 

Det jag syftar på är att en man som får ett nej blir utan sex, medan en kvinna som får ett nej bara kan gå till nästa man. Kvinnor påverkas inte av ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-23 08:27:41 följande:
    det han inte fattat. Eller så är han så desperat och kravlös att hen inte säger nej fastän han borde. det är ju kvinnornas fel givetvis, hade de snygga inte sagt nej till honom, så hade han inte behövt sänka sin standard.. det är ju faktiskt kvinnor som borde sänka sina krav.. klassisk dubbelmoral
    Det är du som inte vill fatta vilket kön som har makten för att du inte vill medge vilka konsekvenser feminismen har fått.
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-23 08:56:45 följande:
    Tankevurpa där. När man är sjukskiven ska man inte jobba i väntan på att bli frisk och orka jobba, men när man är singel ska man inte låta bli att vara tillsammans med någon i väntan på att bli ett par.
    Vem har tagit upp att man ska låta bli att vara tillsammans?
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-23 09:01:17 följande:
    Hade du velat bli tvingad ut att sälja din kuk, anal eller mun till random kvinnor och män?
    Tror du man blir det i Danmark?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-23 12:16:51 följande:
    Min fråga var inte vad män eller kvinnor generellt har att erbjuda. Jag frågade vad DU har att erbjuda en kvinna.

Dessutom tycker jag du har fel då jag även tycker att kvinnor generellt också kan behöva tänka på vad som har att erbjuda.
    Jag skulle inte inleda ett förhållande med en kvinna som jag inte tyckte hade något att erbjuda och tillföra i ett förhållande.
    Jag har mycket att erbjuda, men jag tänker inte gå i din fälla.

Beskriv vad som för dig är en kvinna som inte kan erbjuda eller tillföra något i ett förhållande.
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:27:39 följande:

Hej anonym (jaha)

Det kallas för evolution, det "starke" eller om du så vill eftertraktade får para sig.

Passar mig utmärkt 🥰

Det avslöjar vilken dold agenda ni feminister har. Ni är inte de goda i debatten.
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Det du skriver att män är inga offer och att sex är inte en rättighet gör dig till feminist. Överallt i världen hade du uppfattats som en feminist.

Varför skryter du om hur många kvinnor du har haft? Hur är det relevant?

Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 03:09:08 följande:
    Ditt problem är ju att just du... Du blir bortvald och inte kan påverka motparten.

Så tips är att syna dig själv. Varför tror du om du går efter dig själv, att du inte får till det?

Har du fast arbete? Är du frisk? Är du normal tränad/fit? 
    Det är inte bara jag.

Du vill att män ska hata sig själva samtidigt som feta kvinnor utan jobb inte behöver ändra på sig alls. En fet kvinna kan få en man som har allt det du tar upp och mer. Jag har det, men jag kan inte påverka kvinnor att välja mig.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-24 07:40:49 följande:
    Hur har ett kön makten? när det är en rättighet vi alla har att säga nej tack till skunk oavsett kön? är det feminismens fel att kvinnor inte tackar ja till skunk? Är det feminismens fel att män inte tackar nej till skunk? ska feminismen besegras med att neka rättighet till sin egen kropp?
    Kvinnor säger nej till 95% av männen. Män säger nej till 25% av kvinnorna för att ha en chans till sex. Ge män rätt att bestämma när de vill ha sex så jämnas makten ut.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-24 08:04:15 följande:
    Vad får dig att tro att jag som kvinna bara vill gå till nästa man?
    Jag har ingen lust att ligga med någon jag inte känner väl och är attraherad av.
    Det tog mig ända till 33 års ålder att hitta rätt man för ett förhållande. Innan dess var jag singel.jag hade sex första gången vid 25 år, och då med min kompis bror som jag kände väl. Därefter enbart med min nuvarande man.

Jag skulle inte ligga med fler om prostitution var tillåtet. Inte heller om vi förbjuder abort, preventivmedel, sänker kvinnors lön eller vad som helst.

Jag väljer vem jag vill ligga med och när, och struntar fullständigt i om det finns män som tycker jag borde sänka mina krav.
    Tänk om din man eller din kompis bror hade sagt nej till dig. Det scenariot tänkte du inte ens på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2024-11-24 08:08:00 följande:
    Kvinnor har makten att tacka ja eller nej till sex.
    Män har makten att tacka ja eller nej till sex. 
    Om män kan tänka sig att tacka ja till vad som helst och kvinnor är mer noggranna i sina val kan VU ändra på detta genom att männen slutar tacka ja till allt.
    Man kan inte ändra på andra, bara sig själv.
    Precis DET att männen slutar tacka ja till allt ändras genom avkriminalisering.

Du hade aldrig kunnat ta ett nej. Du vill att män ska tacka ja till allt och därför argumenterar du mot detta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-24 08:25:02 följande:
    Vilken fälla pratar du om?

Det jag menar med tillföra är en kvinna med ordnat liv och har tagit hand om sig hyffsat och tycker om att hitta på liknande saker som jag tycker om. Att vi kan prata om det mesta och ha givande samtal och ett bra sexliv.

Jag var byxmyndig innan sexköpslagen kom och du är den första jag hört säga att det blivit svårare att nuppa gratis efter den lagen infördes. För oss andra har det nog inte blivit någon skillnad alls.
    Att du försöker uppbringa till självhat.

Du drog nytta av att födas i ett icke-feministiskt samhälle och sen försöker du göra det svårare för de som kommer efter dig för att du tycker att du hade det för lätt som man.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?