• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:51:22 följande:
    Det handlar i så fall om rättighet till sex när du har det, när du får hjälp av samhället för något sexrelaterade problem eller när du klagar på mig. 
    Att skaffa en knullpartner räknas inte som "sexrelaterade  problem" Få in i skallen att du aldrig kommer att få hjälp med att skaffa en sexpartner.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:52:42 följande:
    Och du tycker det är okej att någon blir hånad för något.
    Jag har en rättighet att få ha en åsikt om det här men nu plötsligt ska det inte handla om att du vill ha rättighet till andras åsikter. 
    Det är inte jag som fixar att du blir bortstött. Det är du.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:56:00 följande:
    Och då finns det ingen jämställt sex för någon. 
    Jo. Mellan två personer som vill ha sex med varandra.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:58:56 följande:
    Och din tolkning är att det räknas som rättighet till sex när jag får ha egna åsikter om mitt liv men det ska inte handla om rättighet till sex när jag ska bryr mig om andras känslor eller att det är ologiskt hur sex ser ut om jag inte får ha en åsikt om hur sex påverkar mig av samhället 
    Du har rätt att göra vad du vill med din egen kropp. Du har inga rättigheter med någon annans kropp. Och du kan inte reglera andra människors sexliv av bitterhet över att du inte har något själv.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:52:42 följande:
    Och du tycker det är okej att någon blir hånad för något.
    Jag har en rättighet att få ha en åsikt om det här men nu plötsligt ska det inte handla om att du vill ha rättighet till andras åsikter. 
    I rätten att ha en åsikt ingår inte rätten att slippa andras åsikter. Om du skriver på ett öppet forum får du räkna med att möta andras åsikter.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:43:47 följande:
    Och det är precis det som jag klagade på. 
    Du får såklart ha en åsikt om det som jag skrev men  du snackar om ingen rättighet till sex när jag tar upp om att jag borde få klaga på det som jag berörs av. 
    Eftersom du pratar om att sex ska vara jämlikt i bemärkelsen att alla ska få tillgång till någon annans kropp får du naturligtvis svaret att sex inte är någon rättighet som ska fördelas jämnt bland befolkningen. En del blir utan - de som inte får någons samtycke.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:58:56 följande:
    Och din tolkning är att det räknas som rättighet till sex när jag får ha egna åsikter om mitt liv men det ska inte handla om rättighet till sex när jag ska bryr mig om andras känslor eller att det är ologiskt hur sex ser ut om jag inte får ha en åsikt om hur sex påverkar mig av samhället 
    Du kan inte kräva att andra ska låta bli att knulla eller att sex inte ska omtalas bara för att du inte får knulla.

Lika dumt som att rika människor inte fick ha pengar eller prata om pengar bara för att du inte är rik.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:02:41 följande:
    Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
    Hur skulle det vara mitt fel om jag klagar på saker som man blir påverkad av andra människor? 
    Den hårda sanningen är att givetvis beror det på dig om ingen vill knulla med dig.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:38:05 följande:
    Det handlar i så fall om tvång på mig att jag ska vara en del av sexet som finns i samhället men sedan ska jag inte få ha en åsikt om det. 
    Sex är inget som "finns i samhället" utan är något som sker mellan samtyckande parter. Om ingen ger sitt samtycke till att du får knulla dem finns inget allmänt samhällssex att delas ut/fördelas "rättvist" eller "jämlikt". Den som igen vill ha blir utan. Samma sak med förhållanden och vänner.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:39:14 följande:
    Om debatten hade varit mer anpassad till männen som det exempelvis kan vara i länder som Tyskland så hade fler män köpt sex. 
    Männen som vill köpa sex kan gör det med varandra så kan vi lämna kvinnorna helt utanför. Sköt er skit själva.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:18:37 följande:
    I så fall så handlar ingen sex om något jämställt 
    Jo, sex ska vara jämställt mellan två samtyckande personer. De som ingen vill ha omfattas inte.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:45:58 följande:
    Förutsättningar utifrån de problem som många har. 
    Alla får fixa sina sexpartners själva. Och vissa blir utan. Det är för att ingen vill ha dem och ingen ska tv ingas ha sex med någon man inte vill ha.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:52:07 följande:
    Syftet handlar inte enbart om något råd utan det handlar om att använda skattebetalarnas pengar och resurser till vissa personers sexliv. 
    Att man vill att samhället ska hjälpa till med problem som många har som sagt. 
    Men det finns ingen rättighet heller med njutbart sex för någon. 
    Ingen får hjälp att skaffa sexpartners. Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:02:48 följande:
    Och eftersom som sagt det handlar om att använda skattebetalarnas pengar till problem som många har så handlar det snarare om ett privilegium. 
    Nej, det är en rättighet att få hjälp med sina vårdbehov. Knulla ingår inte.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:04:32 följande:
    Och jag kan påstå att det andra som samhället hjälper till med handlar också om hjälp för att få en sexpartner 
    Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:10:23 följande:
    Det finns ingenting annat där jag säger att något ska inte vara en mänsklig rättighet till något när andra personer blir utan något för att sedan påstå att samhället och andra människor ska ge mig något för det som inte skulle vara en mänsklig rättighet 
    Nej, ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:10:49 följande:
    Det måste då fungera som allt annat. 
    Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?