• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:12:41 följande:
    Och då handlar det om att män ska delas ut och alla personer har rätt till sin kropp. 
    Alla har rätt till sin kropp. Men ingen ska delas ut till någon annan. Oavsett kön.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:14:07 följande:
    Jag har bara kritiserat inom det lagliga. 
    Så att vilja att kvinnor ska ta droger för att öka sin sexlust eller att kvinnor ska delas ut till män skulle vara inom det lagliga?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:15:22 följande:
    Det är en åsikt att det handlar om dela ut någon nu. 
    Men det är ju en åsikt du verkar ha.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:16:31 följande:
    Och eftersom syftet var att kvinnor ska kunna säga nej till det så handlar det inte om att jag föreslår att kvinnor ska tvingas till det mot sin vilja. 
    Nej,men det är så det kan bli. För hur många kvinnor tror du skulle ställa upp på det frivilligt?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:17:53 följande:
    När någon menar med att man vill "droga någon" så antyder man på att det handlar om man ska lura i någon en drog mot den personen vilja. 
    Så du medger alltså att det var vad du menade?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:18:32 följande:
    Då handlar det om att män ska delas ut
    Nej.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-14 12:28:42 följande:

Nej, Molly nu kommer du med den populistiska tanken att männen får skylla sig själva när dom inte efterfrågar någon hjälp. Den tanken är jätte -populär här på FL.

När vi vänder tanken så smakar det nog inte lika bra längre. Dvs:

"Kvinnor får skylla sig själva om dom får lägre löner, blir gravida, blir kränkta, etc." 
    I det läget gäller plötsligt andra regler.  Då är det samhällets skyldighet att ställa upp för kvinnorna, eller hur?

Men det är väl en viss skillnad på att inte lyckas bli gravid,få lägre lön pga sitt kön och på att inte lyckas träffa någon partner.
    Det sistnämnda kan man själv göra något åt.
    Du jämför äpplen och päron.

Och du kan ju själv titta i någon av alla dessa könskrigstrådar och se hur många män som svarar på inlägg där de får förslag på att söka hjälp.
    Inte många skulle jag vilja säga. 
    Om en kvinna hade beklagat sig på samma sätt över män så hade hon fått samma svar. I alla fall av mig. Och säkerligen av många andra.
    Ingenting blir bättre av att starta könskrig och klaga på en hel grupp människor.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:47:16 följande:
    Det är hur du anser det handlar om. 
    Jag menade inte att någon ska drogas. 
    Men det är ju det det handlar om när du menar att de ska ges mediciner.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-14 13:40:09 följande:
    Skillnaden ligger ju i att det ena drabbar kvinnor och det andra drabbar män. 

Jag förstår att du vill göra en åtskillnad och låtsas att det ena är så legitimt medan det andra helt är individens ansvar. 
    Det är ingen ärlig approach.
    Att inte lyckas träffa en partner kan även drabba kvinnor.
    Så där är det ingen skillnad.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 16:05:45 följande:
    Det är mer anpassat till kvinnors situation 
    Nejdå,det behöver det inte alls vara.
    Det blir ju vad man själv gör det till.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?