• Anonym (X)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 23:09:52 följande:

Följande är fakta : Svenska hushåll tillhör det mest belånade i hela världen.

Kvinnor har lägre löner och mindre förmögenheter än män.

Kvinnor får det ofta tufft vid en separation. (Gäller förvisso män också.)

Alla kan därför se att förnekelserna börjar bli löjliga. Jag ser ser det. Ni ser det. Alla ser det.

Förnekelse? Av vad?

Men ändå är det just män som gnäller, inte kvinnor. Det finner jag intressant, speciellt när jag ofta får höra hur män?ska? bete sig.
  • Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 23:09:52 följande:

Följande är fakta : Svenska hushåll tillhör det mest belånade i hela världen.

Danmark har i tråden förts fram som ett land i framkant, men har högre belåningsgrad än oss.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:44:02 följande:
    Hur vet du att jag inte kan attrahera en kvinna? Har du sett mig försöka?

Jag är mer av en man än dig som accepterar en ursäktande underordnad roll som man.
    Eller så tycker man inte att nåt kön är underordnat.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:47:16 följande:
    Varför står de sakerna mot varandra? En man som ser sex som en rättighet blir en mer attraktiv man. för kvinnor.
    Ha ha! Har du aldrig umgåtts med kvinnor? 
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:49:29 följande:
    Det är inte en fråga om att tycka. Kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex.
    Fast nej. En kvinna får inte ha sex med mig mot min vilja: jag bestämmer också. Sex blir det när båda (eller fler ) vill ha sex med varandra.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:13:18 följande:
    Att mäns urval är satt ur spel. Är det bra för evolutionen?

Evolutionen är inte en ideologi som påverkar samhället. Att feminismen styr samhället idag har inget med evolutionen att göra.
    När sattes mäns urval ut spel? Jag väljer fortfarande.

Ge en källa på när feminismen kom till makten och vilka lagändringar som gjorts.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:28:49 följande:
    En man som visar för en kvinna att han utan problem kan få andra kvinnor är den man kvinnor attraheras mest av.
    Jag vet inte om du har kvinnliga vänner, men fråga dem om de tänder på män som köper sex, eller förväntar sig sex.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:31:17 följande:
    Ja, i Sverige men inte i flera andra länder.
    Hur likt är latinoländerna för hur du vill leva annars?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:34:28 följande:
    Jag köper inte den bilden att jag har svårt att attrahera kvinnor bara för att kvinnor inte väljer ut just mig hela tiden när de har så många att välja på. Det säger inget om min förmåga.
    Det säger allt om din förmåga.
    Hur många långvariga förhållanden har du haft?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:37:28 följande:
    Nej, det säger ingenting om mig alls. En kvinna behöver inte ha några förmågor alls för att ha sex med en man.
    Hur många långvariga förhållanden har du haft?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:39:21 följande:
    Sexköpslagen började gälla den 1 jan 1999.
    Tror du de flesta män har eller vill köpa sex? Nej.
    Jag vet ingen av mina vänner som köpt sex. INGEN. En gammal klasskompis från grundskolan pratade om att ha köpt sex i Thailand men inte vanligare ön så.
    Jag ser det inte som en begränsning av mitt urval, varför gör du det? Varför åker du inte till Danmark och köper sex?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:44:02 följande:
    Tänk om feminister hade flyttat från Sverige innan de fick makten. Det hade du väl inte sett som en bra idé.
    Bevis på att feminister har makten tack.

De allra flesta män har inga problem med att könen är jämställda istället för att ett är underordnat.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:35:07 följande:
    För debatten är vriden till kvinnors fördel, att det är olagligt att köpa sex, för det kan anses vara äckligt att ha sex med en kvinna som haft sex med många män etc. 
    (plus etiska anledningar också för många) 
    Va?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:35:46 följande:
    Att könen skulle vara jämställda är de knappast. 
    Nä, kvinnor ligger efter oss men förhoppningsvis fortsätter det jämna ut sig.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:38:17 följande:
    Att det finns olika anledningar varför få män köper sex i Sverige 
    Va?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:51:30 följande:
    Det handlar även om att det är kvinnor som har  makten varför inte fler män köper sex. 
     Ni säger det. Hur har kvinnor makten? Kan ni förklara med fakta när det skedde och varför de flesta män är opåverkade?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:57:41 följande:
    Olik orsaker ligger bakom varför få män köper sex. 
    Va?
  • Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-10 21:42:01 följande:

Du försöker med ett trick här. Jag tror tyvärr att många män och kvinnor låter sig luras av detta. Så här ligger det till.

Feminism handlar att kvinnor skall ha bestämmande rätt i samhället.

Jämlikhet handlar om att män och kvinnor har lika rättigheter i samhället.

Detta är två helt olika saker.

I Sverige råder Statsfeminism under skepnad av jämnlikhet. 

Du kan ju inte bara dra saker ut röven och tro att folk ska tro dig. Eller?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?