• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 21:57:35 följande:
    Jag har rätt till min åsikt. 
    Och ingen har påstått något annat.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 22:02:59 följande:
    Så du menar att skolan exempelvis sa att det är ingen mänsklig rättighet när en kvinna får inte orgasm vid sex?
    Om sex skulle handla om ingen rättighet och ingen mänsklig rättighet då borde även skolan ta upp det när de diskuterar om vad sex innebär och vad det betyder 
    Det gör de också. Hört talas om uttrycket "stopp min kropp"?
    Det är något barnen får lära sig i skolan.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-14 10:06:07 följande:

Ja, det har du alldeles rätt i. Samhället och vården skulle kunna göra otroligt mycket mer för att underlätta detta. Här inne på Familjeliv är det många som vill låtsas att samhället inte kan eller ska hjälpa män, att det bara är en sak för den enskilde att lösa. Det beror på dessa personer har indoktrinerats av samhället, medierna och politiken att det inte är politiskt korrekt att stödja ensamstående män.

Eftersom samhället i många situationer stöttar enskilda kvinnor så hade såklart samhället kunnat stötta enskilda män också.

Samhället stöttar som regel inte män och därför är det svenska samhället ojämlikt och förljuget.

Män kan också få hjälp. T ex genom psykologer eller relationscoacher.
    Men när man för detta på förslag så avvisas det oftast eller så undviker männen att svara på det.
    Och om männen själva inte vill ta hjälp,vad ska de då göra,annat än att försöka rannsaka sig själva och försöka ändra på det som felar?
    Att sitta på ett diskussionsforum och gnälla på kvinnor som grupp lär inte leda till någon förändring, Snarare tvärtom.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 10:54:15 följande:
    I så fall så borde det handla om att män ska delas ut när kvinnor klagar på männen eller när kvinnor ska ha lättare att få sex. Att det handlar om mäns rätt till sin kropp ska begränsas. 

Det andra är tagen ifrån sitt sammanhang. 
    Jag skrev bara att prostitution kanske skulle fungera ifall de som säljer sex skulle frivilligt ta någon medicin iframtiden, så de får högre sexlust. 
    Nej,ingen,varken män eller kvinnor,ska delas ut till någon.
    Alla har rätt till sin egen kropp. Oavsett kön.

Ditt förslag är lika absurt oavsett om det rör prostituerade eller andra kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 11:16:41 följande:
    Jag skrev iframtiden om de skulle uppfinna något ofarligt medel som kan höja ens sexdrift mycket så kanske vore det bra. 
    Det här har inte något direkt med det som vi diskuterar nu, det där är tagen från ett annat sammanhang 
    Men det spelar ju ingen roll. Ofarligt eller inte.
    Det går ju ut på att kvinnor ska ha sex med män de finner oattraktiva mot sin vilja.
    Förstår du verkligen inte det?
    Och jo,det har med sammanhanget att göra.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:08:32 följande:
    Det är inte mot någons vilja om en kvinna väljer att höja sin sexlust. 
    Det skulle kanske passa bra vid prostitution 
    Och om kvinnan inte vill ta dessa droger,men blir lurad att ta dem,är det då fortfarande frivilligt,menar du?
    För risken finns att det är så det kommer att bli med ditt förslag.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:09:34 följande:
    Det är du som avgör när något är "mot" sin vilja"?
    Ja,och därför ska jag inte heller tvingas att ta någon slags drog för att ha sex med en man jag inte vill ha sex med.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:10:14 följande:
    Om man höjer sin sexlust kanske man får mer intresse att ha sex med olika personer 
    Inte alls säkert. Man kan fortfarande vilja ha sex bara med de man finner attraktiva.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:11:25 följande:
    Det är en åsikt att det skulle handla "mot" någons vilja. 
    Du försöker låtsas som det handlar om att droga någon. 
    Men det var ju det som var ditt förslag.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:11:50 följande:
    Det går att säga nej till det. 
    Det gör det absolut. Men inte om man blir lurad.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?