• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (*) skrev 2024-10-18 21:10:31 följande:
    För att det var jävligt skevt fördelat i utgångsläget.
    Därför ska det bli skevt åt andra hållet?
  • Anonym (jaha)
    FannyN skrev 2024-10-19 16:48:43 följande:
    Jaha. Då får de väl kämpa på så de kommer att höra till de fem procenten.
    Eller kräva av dessa män att inte vara så ego utan dela med sig haha.
    Hela den här diskussionen är sjuk. Samtliga av mina manliga vänner och ex har då kvinnor så det räcker och blir över. Det är nog rätt ovanligt i vanliga världen att män resonerar som tex ts. Själv har jag en make som inte heller var utan sex innan vi blev ett par. Alla män jag relaterar till har olika yrke ekonomi och alla är normalsnygga och trevliga. Helt vanliga män som det fungerar bra för.
    Varför skulle du umgås med män som inte är framgångsrika om du själv räknar dig tilll den kategorin? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-20 16:51:55 följande:
    Sex är ett behov för det stora flertalet, det stämmer. Men resten vore rena löjan. Allt som är ett behov är verkligen ingen rättighet och ska inte heller vara det.
    Varför resonerar du annorlunda med mat, sjukvård och andra behov? Det behöver inte heller vara en rättighet som alla ska ta del av.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Rio.T) skrev 2024-10-29 01:25:29 följande:
    Fast kan du ha sex med vem som helst bara för att? Jag kan inte det. Så om jag inte hittar någon som är intressant så är ju inte sex så viktigt just då. Blir kanske viktigt om jag träffar någon men det är ju inget jag kräver. 

Känns lite torftigt och ytligt att "bara vilja knulla av sig". Liksom ingen kärlek i det. 

Men om du verkligen vill så kanske du borde göra dig själv lite mer attraktiv. 
    Du är kvinna så du förstår inte mäns situation. Vi kan inte bestämma vem som är intressant och välja ut den personen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (...) skrev 2024-10-29 13:44:38 följande:
    Kvinnor får inte heller köpa sex. män kan säga ja eller nej till sex oavsett om kvinnan sen gör abort eller inte. Om kvinnan inte får göra abort längre så kan jag inte se hur det skulle ge fler män möjlighet till sex
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:01:31 följande:
    Du har fått frågan tidigare men inte svarat. 
    Hur kan du ens tro att du får knulla mer om abort förbjöds, skulle du framstå som mer sexig då?

Du tar upp preventivmedel också och när p piller kom på 60 talet började det knullas mer och inte tvärtom.

På 60-talet hade folk mer sex, men idag har vi mindre sex än någonsin. När abort var förbjudet var medelmåttiga män mer attraktiva än de absolut bästa männen för att gick att lita på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:03:54 följande:
    Tror du kvinnor får knulla vilken man dom vill?
    Visst har kvinnor lättare för tillfälliga ligg, men inte låg jag med kvinnor jag inte ville ligga med när sig var singel.
    Ja, de behöver inte ens fråga och riskera att få ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-29 06:42:47 följande:

Fast svenska män kan göra som han sade. De kan åka till Danmark och köpa sex. 

Men du orkar väl inte. Du gnäller istället . 

Jag vill inte det. Jag vill ändra maktbalansen.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-10-29 13:01:33 följande:
    De behöver kanske inte ha med varandra att göra. Men det betyder inte att det inte är två egenskaper man värdesätter.
    Det är i alla fall två egenskaper jag värdesätter betydligt högre än ytlighet och sexfixering.
    Ambition värdesätter du bara om det leder till framgång. En man som är ambitiös men inte har tjänat några pengar på det är inte intressant för er. Det låter mer oskyldigt att säga ambition än framgång.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-10-29 13:06:51 följande:
    Och varför kan ni inte välja ut vem som är intressant?
    För att ni låter könet styra?
    Ni ligger alltså med vem som helst bara ni får ligga?
    För att en man i 95% av fallen kommer få ett nej av den han väljer ut.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?