• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (U) skrev 2024-10-15 13:50:11 följande:
    Så det är okej att börja tvinga och se om personen kanske ändrar sig?
    Eller vad menar du? Förklara.
    Då handlar det om att tvinga män när de får sämre valmöjligheter. 
    Det skulle ju handla om naturligt urval/Evolutionsteorin. Därmed så handlar det inte om att man ska få sex och förhållande bara på sina villkor. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-15 13:45:27 följande:
    Så om det finns aborter och preventivmedel så måste alla garanteras sex med en annan människa,?
    Hur ska det rent konkret gå till?
    Det finns inget annat som man betalar för genom skattepengar när syftet är något annat när personen får tillgång till skattepengarna och de som blir utan det.
    Exempelvis statsministern/regeringschef får sin lön genom skattebetalarna och syftet varför hen får betalt för det och inte andra beror på samma anledning. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 13:12:41 följande:
    Du ser på rättvisa på samma sätt som en 3 åring. I stort sett alla i tråden argumenterar emot dig utan att du lyssnar på vad folk säger.

Evolutionsteorin är ett naturligt urval och alla får inte knulla. Det är naturens sätt att sålla ut dom som helst inte ska sprida sina gener vidare.
    Naturligt urval och evolutionsteorin innebär inte att olika djur/människor har sex men syftet handlar ingenting om någon befruktning någon gång.
    Inga gener förs vidare ifall någon har sex för njutningens skull och sedan använder sig av preventivmedel och aborter. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-15 13:54:48 följande:
    Är du säker på att det är samma personer som både använder termen naturligt urval och är för aborter och preventivmedel?
    Och om en person är emot aborter och preventivmedel,  får denne då använda sig av termen naturligt urval när de kommer de som blir utan sex?
    Katolska kyrkan får använda sig termen alltså?

Blir det bättre för dig då?
    Det är oftast samma personer. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 13:12:41 följande:
    Du ser på rättvisa på samma sätt som en 3 åring. I stort sett alla i tråden argumenterar emot dig utan att du lyssnar på vad folk säger.

Evolutionsteorin är ett naturligt urval och alla får inte knulla. Det är naturens sätt att sålla ut dom som helst inte ska sprida sina gener vidare.
    Evolutionsteorin och naturligt urval handlar som sagt om fortplantning. 
    Sex med preventivmedel och aborter handlar inte om fortplantning. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-15 14:46:18 följande:
    Jag håller med.Det säger mycket.
    Jag har inte sagt att kvinnor ska få droger/mediciner för att ha sex med oattraktiva män utan att prostitution kanske skulle fungera ifall de får liknade sexlust som män brukar ha.
    Det är allstå ett val. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-15 14:42:31 följande:
    Han kommer inte att svara på dessa frågor då det skulle visa hans rätta sidor.
    Av samma orsak så vill han nog inte heller svara på frågan om han anser det vara rätt att tvinga någon till sex och se om h*n kommer att ändra sig.
    Det skulle visa vem han verkligen är.
    Han har,i andra trådar här i forumet,föreslagit att kvinnor ska ges droger som ökar deras sexlust så att de vill ha sex med fler oattraktiva män.
    Det säger en del.
    Varför ska det inte kallas att tvingas till sex om ni klagar?
    Det handlar inte om att tvinga någon till sex om någon person ändrar sig. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-15 14:57:08 följande:
    Men tycker du att det är ok att tvinga en person till sex för att se ifall h*n kommer att ändra sig?
    Kan du svara på det?
    Om du inte svarar så kommer jag att tolka det som att du anser det vara ok.
    Du kan föreslå saker utan att det ska handla om att "tvinga någon". 
    Alla personer får klaga på andra personer 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 14:58:12 följande:
    Jag känner empati för både män och kvinnor. Är det däremot någon som jag tycker beter sig illa eller har sjuka ider känner jag inte särkilt mycket empati nej.

Och visst känner jag empati för någon som jag tycker verkar vara en vettig person om denne vill men inte lyckas träffa en partner.

Känner du själv empati för en prostituerad som förväntas ha sex med en man som ingen kvinna frivilligt vill ta i?
    Om det handlar om empati både för män och kvinnor ska borde det inte innebära att män ska ha mer empati för kvinnorna än vad kvinnorna har för männen. 
  • Anonym (Så?)
    Robert 832 skrev 2024-10-15 15:19:00 följande:

Ja, det är bra eftersom det enda andra alternativet vore att tvinga sig på någon.

Så det står i lagen att det ska vara på kvinnors villkor? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?