• Fiona M

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

molly50 skrev 2024-12-18 18:00:34 följande:
    Det var både ock. 

Samma. 

Vara trevlig för att se hur de är, sen fråga.

• Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:45:59 följande:
    Bara på ett subjektivt sätt, så att mannen ser att hon finns. Kvinnor frågar aldrig en man rakt på sak.
    Haha! Klart de frågar!
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:54:11 följande:
    Nej, men om det inte stämmer med verkligheten borde ni väl inte reagera så starkt mina kommentarer. Om det inte finns en agenda för att kvinnor ska bestämma vilka män som får ha sex borde det inte nämnas saker som evolutionen.

De som skapar ett stigma kring manlig oskuld är kvinnor. Det är de som skriver här hela tiden att det är avtändande. Men som vanligt har kvinnor inget ansvar för sina åsikter.
    Hur tänker du nu?
    Det är klart man reagerar stark på nåt som är helt galet?
    Skulle du bara nicka och gå vidare om nån påstod att du minsann var grön och spottade på folk?
    Efter att ha sett dig här tror jag du har dubbla måttstockar för hur du själv beter dig mot vad du tycker andra ska göra.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:06:03 följande:
    Hur vanligt är det att en kvinna bjuder en man på dejt? Hur vanligt är det att en kvinna frågar en man om sex eller berättar om sina känslor? Det händer inte.
    Resonerar du så kring andra saker, det har aldrig hänt dug så då är det så för ALLA?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:09:06 följande:
    Ja, eller så ändrar man på reglerna så det blir lättare för män men det vill ni inte. Alltså har ni en agenda.
    Vad menar du med ändra på reglerna?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:11:42 följande:
    Vad ställde du för frågor?
    Berodde helt på person, sådär som man gör i konversationer.
    Verkade han trevlig, smart eller rolig frågade jag om sex.

Den sista jag frågade om det är jag gift med nu.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:18:50 följande:
    Är det helt galet att nämna att Sverige sticker ut som har sexköpslagen och att man inte ens får diskutera det utan att bli censurerad?
    Jag förstår inte alls ditt resonemang.

OK om du ville köpa sex själv, men du verkar ju tro att män ska bli mer selektiva av att köpa sex medan jag kan säga att ingen kvinna skulle vilja ha en man som köper sex så de sållar bort sig ändå. Kvar blir väl de tänkta män du tror redan lyckas på sexmarknaden -vad ändras då för dig?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:22:56 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:21:20 följande:
    Samt att kvinnor friar, hör och häpna 

Tror du på det själv?
    Jag vet att det är sant.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:22:12 följande:
    Jag tror inte att det hände utan att han tog första iniativet.
    Ha, han var väldigt blyg så det hade han inte vågat, men jag förstår att det skaver när din världsbild motbevisas.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:33:38 följande:
    Är det aggressivt att tycka att Sverige var bättre på 1900-talet när män hade makten? Det är många som tycker det och inte vill ha det samhälle som vi har fått nu.

Eftersom Sverige -och världen i stort - var otroligt ojämställd är det klart att det är aggressivt att längta till en tid när kvinnor inte fick utbilda sig, rösta, äga saker, när våldtäkt inom äktenskapet inte var ett brott.

Av nyfikenhet, varför tror du att du haft det bättre då?Kraven var definitivt högre för att vara en lyckad man.
    Kommer du från en rik familj? Har du en bra utbildning? Eller är du stark så du blivit en bra dräng? Äger du kapital? Land, hus, djur?
    Utan det vore det svårt för dig att ligga även för 100 år sen -om vi inte räknar att köpa sex, och det vill du ju inte.

• Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:41:35 följande:
    Kul för dig, men det är något som händer max 1 gång på en hel livstid.
    Ja, förhoppningsvis gifter vi oss inte fler ggr.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:00:27 följande:
    Jag har inte sagt att kvinnor inte ska ha något att säga till om, men alla demokratier har inte en feministisk politik. Titta på USA där Trump vann nästan 50% av kvinnornas röster.

Nej, jag tänker stanna kvar och hävda mina rättigheter att kritisera.
    Visste du ngt om hur valsystemet i USA funkar skulle du inte slänga ur dig det där.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:18:01 följande:
    Jaha, så nu är det valsystemets fel att kvinnor inte röstade på Harris som var feminist?
    Som sagt.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 20:31:50 följande:
    Det handlar i så fall om att ni vill att jag ska ha sex mot min vilja. 
    Att ni vill bli tilldelad en person när ni klagar. 
    Nej, alla vill att du ska fortsätta INTE ha sex, även mot din vilja, när ingen vill ha sex med dig. Allt annat är nämligen våldtäkt.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-04 16:36:34 följande:
    Kraven hos männen är så låga att du kan lätt få en man som du ogillar 
    Varför skulle nån vilja få nån de inte vill ha? Vill du det?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?