• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 03:01:56 följande:
    Det du skriver att män är inga offer och att sex är inte en rättighet gör dig till feminist. Överallt i världen hade du uppfattats som en feminist.

Varför skryter du om hur många kvinnor du har haft? Hur är det relevant?

Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
    Vilket kaos? De flesta knullar på som vanligt och vill varken få eller ge anvisad sex till de som inte gör det. Det är nog bara du som upplever ett kaos.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:35:14 följande:
    Kvinnor bestämmer också vilka de vill ligga med. Det är skillnaden. Män bestämmer inte det. De får ta det som bjuds eller bli utan.
    Alla får "ta det som bjuds".

Om man tar det som inte bjuds kallas det våldtäkt.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 11:03:00 följande:
    Och kvinnor som inte kan ha sex för de har en förlossningsskada är då inga offer heller, sex är ingen rättighet heller för dom. 
    Absolut. Sex är ingen rättighet för någon. Dessa kvinnor får hjälp av sjukvården för sina skador och sedan får de skaffa sina sexpartners själva.

Behöver du hjälp från sjukvården med en skada?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 11:21:36 följande:
    Lika villkor kan man knappast snacka om när kvinnor har lättare att få en knullkompis än tvärtom. När kvinnor och man har olika könsorgan, när kvinnor och män har olika preferenser och sexlust etc.

Nu erkänner du att kvinnor snarare har det bättre än männen. 
    Nej, kvinnor har inte lättare att få det de vill än män. Både män och kvinnor är begränsade av att någon ska vilja tillbaka. Det gäller både tillfälligt sex, knullkompisar och förhållanden. Det måste alltid finnas någon som vill tillbaka.

Och om en man vill ha tillfälligt sex medan kvinnan vill ha ett förhållande är det bara mannan som får vad han vill när de knullar. Tycker du vi ska ha en regel som tvingar in män som inte vill in i förhållanden för att det ska bli "rättvist eller ska mannen få fortsätta ha det "bättre"?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 10:28:00 följande:
    Det kan visst ha med feminism att göra. 

De kvinnor som har sex med män kan få det lättare att få sex för de är kvinnor. 
    Om det är lättare för kvinnor att få sex av män så är det ju männens fel.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 10:37:52 följande:
    Och i naturen så ingår det våldtäkter och mord så hur evolutionen fungerar behöver inte vara något som är så bra egentligen 
    Nu pratar vi om människor, eller är du en ekorre eller nåt?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 17:52:07 följande:
    Och om sex ska handla om ingen rättighet så gäller det för dom också
    Sex är inte någon rättighet för någon. Vad krävs för att det ska sjunka in hos dig?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:00:32 följande:
    Eller åtgärda enbart till det nödvändigaste 
    Och vad är det nödvändigaste som behöver åtgärdas till?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:01:24 följande:
    Det är redan så att många män tvingas in i förhållande eller att de behöver låtsas vilja ha ett förhållande för att kunna få sex. 
    Nej, det är ingen som tvingar dem. De gör ett val. Tycker du att det ska finnas tvingade regler?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:02:34 följande:
    Och då handlar det om offerkoftan ifall en kvinna kan inte ha sex pågrund av exempelvis en förlossningskada och kvinnan tycker det är orättvist 
    Den som har förlossningsskador vänder sig till sjukvården.

Den som vill ha en sexpartner kan aldrig vända sig till sjukvården. Sjukvården förmedlar inte sexpartners till varken kvinnor eller män. Väldigt rättvist!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-28 16:14:26 följande:
    Hur gör du din bedömning att man har en offerkofta eller inte när någon blir utan sex mot ens vilja?
    Om en kvinna har ont i slidan och klagar så har hon en offerkofta men inte när hon kan inte ha sex pågrund av att hon har en könssjukdom exempelvis etc. 
    Det finns inget som heter "bli utan sex mot ens vilja". Det finns bara "få sex efter samtycke".
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:46:00 följande:

I vårt kära grannland Finland skriver man om sexköpare på ett positivt sätt och ser situationen i Sverige som icke-önskvärd. Läs:

samsnet.fi/blog/2023/06/07/narhet-for-pengar/

Finland är världens lyckligaste land. De har inte drabbats av en feministisk masspsykos. Hur får ni det att gå ihop?

Nej, en man i Finland skriver på sin blogg att han gillar att köpa sex. 

Sverige är världens 4e lyckligaste land i världen. Hur får du det att gå ihop? 
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:13:24 följande:
    Det finns länder där det vanliga pappor betalar för att deras söner ska bli av med oskulden.

Ett av feministernas främsta vapen är att håna och trycka ner män som är oskuld. På så sätt kan de förminska svaga män. Ni skulle gärna använda er av den taktiken. Förstår ni vilken makt feminister skulle fråntas om de inte kunde håna män på det sättet? Det är därför ni inte vill ändra på det.
    I vilka länder är det tradition att pappor betalar för att deras söner ska bli av med oskulden?

Är det deras fruar och döttrar som tar betalt för att knulla andra män?

Den som gillar att pappor köper sex åt sina söner kanske skulle flytta till ett land där det är brukligt.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?