• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

molly50 skrev 2025-01-30 13:15:17 följande:
    Nej,du menar att samhället ska dela ut en kvinna till dig,.
    'Men det är inte så det fungerar.
    Du har ett eget ansvar för att se till så att du får ett fungerande sexliv och/eller en partner.
    Bevisligen betalar man skattepengar som leder till att folk kan ha ett sexliv och ett bättre sådant så kan jag föreslå något som gynnar mig och andra i samma situation 
  • Anonym (Så?)
    Du har ett eget ansvar för att se till så att du får ett fungerande sexliv och/eller en partner.
    Syftet är att ni ska få hjälp på era villkor och sedan ska sex inte vara en rättighet för resten. 
  • Anonym (Så?)
    Det är lite som man skulle ha "regeln att stå i kö" och sedan häller det aldrig när dessa personer hamnar sist. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-30 13:18:03 följande:
    Vilka andra sammanhang pratar du om då?
    När det handlar om sex. 
    Man hör aldrig exempelvis någon påstå att någon som inte kan ha sex för de exempelvis har en könssjukdom inte har rätt till sex. 
  • Anonym (Så?)
    Exempelvis när det snackas om hur många personer som har sex så ska det inte handla om att ingen person har rätt till sex. 
  • Anonym (Så?)
    Det gäller inte för de flesta för de flesta personer kommer och kan ha sex. 
    Dessa argument används bara just nu. 
  • Anonym (Så?)
    Tyck som du vill men jag kan föreslå det här 
    Och jag skulle kunna påstå att man ska finansera sina egna preventivmedel alltid för sex är ingen rättighet 
  • Anonym (Så?)
    Och du säger det för det berör inte dig själv eller att sannolikheten är låg att du kan hamna i min situation? 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2025-01-29 21:37:11 följande:
    Och då är det väl fullt förståeligt att kvinnor väljer bort de flesta män?
    Varför utsätta sig för dåligt sex som rent fysiskt kan skada en? Alla män som skiter i att man har det bra går fetbort så fort det kommer fram.
    Och man skulle själv ta ansvar för sitt sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 18:34:22 följande:
    Hur länge har kung på att snacka skit upprepat samma sak?
    3år? 4 år?

man måste inte svara på hans inlägg
    Det finns en poäng exempelvis om att det är ologiskt hur sex kan se it i samhället 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?