• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:43:03 följande:
    Ni verkar ta sex och era val för givna. För som sagt vad jag hört även från er är att sex skulle inte vara en rättighet 
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:35:23 följande:
    om det officiellt ska vara förbestämma val så blir det ologiskt när olika personer snackar om att sex skulle inte vara en rättighet
    Nej, det finns inga förbestämda val. Man kommer överens. Och ingen har rätt till sex med en annan person utan båda måste vilja.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:36:53 följande:
    Hennes valmöjligheter kan ändras.
    Ja, personer som går upp 500 kg attraherar garanterat färre personer än innan de gick upp 500 kg, men fortfarande gäller att man bara får knulla om båda vill.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:37:42 följande:
    Hon kan göra andra val utifrån att hennes valmöjligheter kan ändras. 
    Det gäller alla. Ingen får knulla någon som inte vill knulla dem. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:42:21 följande:
    Och jag tog ett exempel på när någons valmöjligheter ändras utan att det handlar om att någon ska ha sex mot sin vilja. 
    Valmöjligheter kan ändas men fortfarande har ingen möjligjet att välja att knulla någon som inte vill knulla dem. Den som vill minst bestämmer eftersom laglig våldtäkt inte existerar.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:51:32 följande:
    Det finns ingen rättighet att valen ser likadana ut även iframtiden 
    Jo i all framtid gäller att du inte får knulla någon som inte vill knulla dig. Och du behöver inte knulla någon som du inte vill knulla.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 01:06:45 följande:
    Hur vet du det?

Ska man säga till alla som är sjukskrivna att de inte har försökt jobba också tycker du?
    Tankevurpa där. När man är sjukskiven ska man inte jobba i väntan på att bli frisk och orka jobba, men när man är singel ska man inte låta bli att vara tillsammans med någon i väntan på att bli ett par.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 00:56:33 följande:
    Vad beror det på att nästan inget annat land än Sverige och Norge betraktar sexköp som övergrepp och våldtäkt? Det är för att de inte är lika hårt ansatta av feminismen och idén om att kvinnor ska ha all makt över männen.
    Hade du velat bli tvingad ut att sälja din kuk, anal eller mun till random kvinnor och män?
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:12:25 följande:
    Jag har inget intresse av att köpa sex. Det jag är intresserad av är att gratis sex  skulle bli lättare att få för män om all makt inte låg hos kvinnorna. Tänk en situation där även kvinnor behöver fundera på vad de kan erbjuda män. Är det otänkbart för er feminister?
    Alla de kvinnor du inte får knulla, de som alltså knullar andra män har uppenbarligen något att erbjuda dessa män som i sin tur har något att erbjuda dessa kvinnor.

Det har inget med feminism att göra utan vissa attraherar andra människor medan andra inte gör det.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:24:25 följande:
    Tror du man blir det i Danmark?
    Nu handlar det om Sverige. Om försäljning av sex ska vara ett arbete som alla andra får det ju finnas sådant som utbildning och sökbara tjänster. Arbetsförmedlingen kan anvisa arbetssökande och är man inte beredd att söka och ta de jobb som finns kan man bli av med sin A-kassa.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 03:01:56 följande:
    Det du skriver att män är inga offer och att sex är inte en rättighet gör dig till feminist. Överallt i världen hade du uppfattats som en feminist.

Varför skryter du om hur många kvinnor du har haft? Hur är det relevant?

Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
    Vilket kaos? De flesta knullar på som vanligt och vill varken få eller ge anvisad sex till de som inte gör det. Det är nog bara du som upplever ett kaos.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-25 23:35:14 följande:
    Kvinnor bestämmer också vilka de vill ligga med. Det är skillnaden. Män bestämmer inte det. De får ta det som bjuds eller bli utan.
    Alla får "ta det som bjuds".

Om man tar det som inte bjuds kallas det våldtäkt.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 11:03:00 följande:
    Och kvinnor som inte kan ha sex för de har en förlossningsskada är då inga offer heller, sex är ingen rättighet heller för dom. 
    Absolut. Sex är ingen rättighet för någon. Dessa kvinnor får hjälp av sjukvården för sina skador och sedan får de skaffa sina sexpartners själva.

Behöver du hjälp från sjukvården med en skada?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 11:21:36 följande:
    Lika villkor kan man knappast snacka om när kvinnor har lättare att få en knullkompis än tvärtom. När kvinnor och man har olika könsorgan, när kvinnor och män har olika preferenser och sexlust etc.

Nu erkänner du att kvinnor snarare har det bättre än männen. 
    Nej, kvinnor har inte lättare att få det de vill än män. Både män och kvinnor är begränsade av att någon ska vilja tillbaka. Det gäller både tillfälligt sex, knullkompisar och förhållanden. Det måste alltid finnas någon som vill tillbaka.

Och om en man vill ha tillfälligt sex medan kvinnan vill ha ett förhållande är det bara mannan som får vad han vill när de knullar. Tycker du vi ska ha en regel som tvingar in män som inte vill in i förhållanden för att det ska bli "rättvist eller ska mannen få fortsätta ha det "bättre"?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?