• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (U) skrev 2025-01-13 22:39:05 följande:
    Gör inte du det? 
    Låter det bättre att projicera din egen egoism på andra?
    Det är inte jag som använder skattebetalarnas pengar för ens sexliv och sedan säger att sex är ingen rättighet.

Jag påstår inte att samhället ska ge mig pengar för något specifikt och sedan påstår jag att det är ingen rättighet när andra blir utan det för någon annan orsak. 
  • Anonym (Så?)

Så länge någon utnyttjar skattebetalarnas pengar för sexrelaterade problem så borde man inte påstå att eftersom sex skulle inte vara en rättighet så ska inte samhället hjälpa till. 

• Anonym (Så?)
    Gör inte du det? 
    Jag kan diskutera om pengarna och resurserna som används redan av samhället för folks sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    Gör inte du det? 
    Jag håller inte på med samma manipulering som många av er gör när det handlar om sex. 

Jag påstår inte att något är ingen mänsklig rättighet för att jag tänker på att jag gynnas av det för något specifikt och sedan gör jag det specifika och tycker det är något viktigt och att samhället ska hjälpa till. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 12:18:29 följande:
    Så att vilja att kvinnor ska ta droger för att öka sin sexlust eller att kvinnor ska delas ut till män skulle vara inom det lagliga?
    Det ska i så fall handla om att dela ut män om det ska vara till kvinnors fördel. 
    Dela ut män när kvinnor klagar på männen. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-13 19:03:46 följande:
    Nej,det har jag absolut inte. Och jag lider med de som har svårt att lyckas träffa någon.
    Men däremot så har jag svårt för sådana som lägger skulden på en hel grupp,i detta fallet kvinnor,för att de inte lyckas träffa någon. Istället för att försöka hitta problemet hos sig själv och försöka lösa det.
    För oftast så ligger problemet hos sig själv om man inte lyckas hitta någon.
    Det finns ju en poäng om någon tar upp då skillnaderna mellan könen. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 13:49:45 följande:
    Att inte lyckas träffa en partner kan även drabba kvinnor.
    Så där är det ingen skillnad.
    Det är en skillnad mellan hur man snackar om män eller kvinnor som blir utan en partner, det är få personer som påstår att det ska vara bra om kvinnor blir utan sex för de skulle ha dåliga gener. 
    För kvinnor ska sex och förhållande handla mer om något grundläggande behov medan för männen ska sex och förhållande handla mer om något man måste förtjäna. 

Till och med under sex när kvinnor blir utan orgasm vid sex då ska inte ansvaret vara något på kvinnorna utan på männen. 
  • Anonym (Så?)
    Nej,det har jag absolut inte. Och jag lider med de som har svårt att lyckas träffa någon.
    Men däremot så har jag svårt för sådana som lägger skulden på en hel grupp,i detta fallet kvinnor,för att de inte lyckas träffa någon. Istället för att försöka hitta problemet hos sig själv och försöka lösa det.
    Det finns ju en poäng om man exempelvis är mindre kräsen än andra personer 
  • Anonym (Så?)
    Det är såklart svårare att få tips och råd om någon skyller på de som ger råden oavsett vems fel det handlar om. 

Det kan vara ett konstaterande också om någon säger att kvinnor vill ha högra krav. 
    Det är inte exempelvis manshat ifall en kvinna säger att många män gillar stora bröst. 
  • Anonym (Så?)
    Och då måste man först bestämma sig vems krav som är det som utgår ifrån. 
    Exempelvis när kvinnor lägger skulden på sig själv så brukar det vara krav från män som dessa kvinnor tycker om, få kvinnor säger att felet är på dom för att de är inte tillräckligt bra hemmafruar. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-13 22:12:19 följande:
    Vilket sätt då? Kan du förklara?
    Både vad för hjälp det handlar om och hur folk reagerar när kvinnor blir utan sex och förhållande 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 11:29:40 följande:
    Män kan också få hjälp. T ex genom psykologer eller relationscoacher.
    Men när man för detta på förslag så avvisas det oftast eller så undviker männen att svara på det.
    Och om männen själva inte vill ta hjälp,vad ska de då göra,annat än att försöka rannsaka sig själva och försöka ändra på det som felar?
    Att sitta på ett diskussionsforum och gnälla på kvinnor som grupp lär inte leda till någon förändring, Snarare tvärtom.
    Vissa saker går inte ändra genom psykologer och relationscoacher. 
    Vad som är fel är snarare än åsikt än fakta. 
    Det som det handlar om är vad som är lättast att ändra på. 

Visst anser du att "felet" beror på vad handlar om? 
    Du exempelvis påstår inte att felet är på dig om en man vill ha stora bröst och du anser det är sexistiskt med män som har krav på stora bröst? 
  • Anonym (Så?)
    För de flesta kvinnor handlar det om att de kan attrahera någon man medan för männen så handlar det istället mer om att de är intresserade i olika kvinnor men svårare att få intresse tillbaka. 
    När män har sex med kvinnor så kan det handla om att de har det med kvinnor pågrund av deras utseende och inte att de har liknade personlighet. 
    Medan kvinnor väljer män mer efter männens personlighet. 
    Bara för en man är intresserad i en kvinna så behöver han inte hålla med något om hennes krav. 

För när kvinnor klagar på männen då ska det handla om preferenser medan när män klagar på kvinnorna så ska det handla om rättighet till sex tydligen. 
  • Anonym (Så?)
    Eftersom felet skulle vara på en om man har svårt att hitta någon som är intresserad i en så blir det naturligt att få kvinnor tillhör den kategorin. 
    De flesta kvinnor kan hitta någon som är intresserad i en för de är kvinnor, så problemet handlar om att de har svårare att hitta en man som de är intresserad tillbaka. 

Och eftersom felet ska inte vara på en själv när man hittat någon person som är intresserad i en så har kvinnor och män olika villkor. 
  • Anonym (Så?)
    Lägger du skulden på dig själv om du hittar män som är intresserad i dig men du ogillar dessa män?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?