• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 12:13:42 följande:
    Jag har empati för både män och kvinnor.
    Däremot när jag läser hur du resonerar känner jag inte det minsta empati faktiskt. Skulle bli mörkrädd om min dotter träffade någon som resonerar i närheten så oempatiskt och dumt.
    I så fall så borde män och kvinnor få liknade valmöjligheter och förutsättningar att ha bra valmöjligheter eller alla personer ska få ha dåliga valmöjligheter 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-14 22:00:29 följande:
    Nej, ingen kommer att ge någon någonting.
    Du snackar själv om att det ska handla om att man ska förtjäna det. 
    Därmed borde förutsättningar kunna ändras till din nackdel och att man ska få vilja att andra personer ska få sämre val. 
  • Anonym (Så?)
    Däremot när jag läser hur du resonerar känner jag inte det minsta empati faktiskt. Skulle bli mörkrädd om min dotter träffade någon som resonerar i närheten så oempatiskt och dumt.
    Det är socialt accepterat att få påstå att man förtjänar sex när någon har sex, då borde det även få vara okej om någon tycker de förtjänar sex och att de ska få bättre valmöjligheter än andra. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-15 07:13:26 följande:
    Nu fler som är positiva till våldtäkt.
    Det ska kallas våldtäkter om du missgynnas av det men ska ska handla om att förtjäna det när du gynnas. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-14 22:01:46 följande:
    Precis så.

Men det är läskigt att ngn tryckt tumme ned på det...
    Och det ska kallas att "förtjäna det"  när ni gynnas av det.
    Men det ska räknas som något "självklart" när ni har bra valmöjligheter
  • Anonym (Så?)
    Man har bara rättighet till det som andra också har angående sex. 
    Eftersom alla personer inte har bra valmöjligheter så gäller det alla och det kan ändras till sin nackdel. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 13:12:41 följande:
    Du ser på rättvisa på samma sätt som en 3 åring. I stort sett alla i tråden argumenterar emot dig utan att du lyssnar på vad folk säger.

Evolutionsteorin är ett naturligt urval och alla får inte knulla. Det är naturens sätt att sålla ut dom som helst inte ska sprida sina gener vidare.
    Du sa att du har empati för båda män ock kvinnor 
  • Anonym (Så?)
    Du ser på rättvisa på samma sätt som en 3 åring. I stort sett alla i tråden argumenterar emot dig utan att du lyssnar på vad folk säger.

Evolutionsteorin är ett naturligt urval och alla får inte knulla. Det är naturens sätt att sålla ut dom som helst inte ska sprida sina gener vidare.
    I så fall så borde aborter och preventivmedel inte användas. 
    Det skulle ju handla om gener när någon har sex. 
    Det blir inga barn barn om en kvinna knullar och sedan gör en abort. 
  • Anonym (Så?)

Och eftersom det ska handla om evolutionsteorin så är det inte taskigt om en man vill att andra ska sänka sina krav.
    Sex skulle inte handla om någon rättvisa och evolutionen kan utvecklas till något man själv inte tycker är bra. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-15 13:19:01 följande:

Utan preventivmedel skulle ännu färre män ha sex.

OBS: TS lösing med sexköp funkar inte heller om man inte får göra abort, så han får fundera ut nåt nytt.

Det skulle ju handla om rätt gener när någon har sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?