• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lola)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:32:44 följande:
    Det räknas inte i det här sammanhanget för att den mannen redan är vald av andra kvinnor. Att han säger nej är ett resultat av att kvinnor redan har valt honom och därför är det inte mannens beslut i grunden.
    "Alfahannen". Du verkar lägga hela din tid och energi på inlägg om hur orättvist det är att vara man, och hur urusla vi kvinnor är. Vad är det som gör dig så frustrerad? Har du problem med att träffa kvinnor, och då reagerar du med hat och aggressivitet?
  • Anonym (Lola)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:15:27 följande:
    Du har rätt till viss del. En man som är i förhållande kan tacka nej och kvinnor vill gärna ha män som redan är upptagna. Överlag har dock kvinnor mycket större chans att få ett ja.

Man ska självklart kunna tacka nej. Alla borde dock kunna hitta någon som tackar ja. Det är inte rimligt att personer stängs ute från sex.
    Är det detta som är problemet i alla dina trådar? Då är det bättre att du ber om råd av kvinnor om hur du ska bete dig, istället för att lägga skulden på oss kvinnor om du känner dig utestängd från sex.
  • Anonym (Lola)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:02:12 följande:
    Hela min tid? Nej, inte mer än andra som skriver här.

Hat och aggressivitet är det ni som uppvisar för att jag ifrågasätter saker som tas för givet idag. Ni vill att alla bara ska anpassa sig efter den feministiska dagordningen och vara tysta.
    Har du någonsin skrivit något positivt om oss kvinnor på detta forum eller Flashback? Alla dina trådar handlar om att vi är helt odugliga, tjocka och fula, inte ska få ha några högre tjänster o.s.v. Det är en ständig kritik som är både fördömande och förnedrande. 

Men efter att ha läst dina senaste inlägg så förstår vi vad som är orsaken till ditt hat. Och det är inget att skämmas för! Men det är ledsamt att du lägger skulden på oss. Du har ju skrivit att du är en alfahanne, och har skrivit långa romaner om hur förträfflig du är. Så vad är egentligen problemet? Då är det bättre att vara vänlig, och försöka att få lite råd och stöd. 
  • Anonym (Lola)

"Alfahannen/Halvsvensk" som du brukar kalla dig. Vore det inte bättre om du skaffade dig några vänner eller hobbies? Blir du inte trött på dig själv när allting verkar handla om ditt kvinnohat? Var bland folk, lär dig att dansa, eller vad som helst istället för att fullständigt gräva ner dig i detta.

Du kommer att träffa någon, det finns någon för alla. Men då måste du bjuda lite på dig själv, och visa dina goda sidor. Om jag blir less på dessa diskussioner, och nu har fått nog, hur trött ska du då inte vara på dig själv? Försök att vara lite positiv, och en vacker dag så står hon där framför dig!  Flört

• Anonym (Lola)
    Jag är inte den personen.  
    Och det är inte du som har skrivit "varför får inte vi män fri tillgång till sex?" Hur många nick som helst. Hur orkar du? 

• Anonym (Lola)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:51:55 följande:
    Nej, jag har inte ens sett de trådar som du tar upp nu.
    Naturligtvis har du rätt att vara anonym, och skriva under olika nick. Men dina åsikter är så extrema, och "feminism" verkar vara din favorit. Efter ett tag så känner man igen vem som har skrivit vad. Jag har aldrig någonsin läst inlägg av någon som är så hatisk gentemot kvinnor som du är. Men nu vet vi varför, och det är som sagt inget att skämmas för. 

Och jag förstår att din aggression beror på detta. Men du kommer att träffa någon, det gör vi alla! 
  • Anonym (Lola)

Ts. Har du någonsin skrivit något positivt om kvinnor?

• Anonym (Lola)
    molly50 skrev 2024-12-18 19:53:01 följande:
    Då har du och Realisten missförstått det helt.

Vad betyder feminism? Feminism är ett samlingsbegrepp för rörelser och ideologier som menar att alla människor oavsett kön eller genusidentitet ska ha samma förutsättningar att påverka samhället och sina egna liv. Målet är att uppnå ett jämställt samhälle där alla människor har lika värde.
    Oops, nu fick Ts veta att han helt missuppfattat detta med feminism. Detta var hans favoritämne eftersom han trodde att det bara handlar om vad som är bäst för kvinnor. Och det har gjort honom mycket upprörd. Men det handlar det ju om ett jämställt samhälle. Är det fortfarande en favorit? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?