• Anders1970

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Hej anonym (jaha)

Det kallas för evolution, det "starke" eller om du så vill eftertraktade får para sig.

Passar mig utmärkt 🥰

• Anders1970

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

• Anders1970
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 03:01:56 följande:
    Det du skriver att män är inga offer och att sex är inte en rättighet gör dig till feminist. Överallt i världen hade du uppfattats som en feminist.

Varför skryter du om hur många kvinnor du har haft? Hur är det relevant?

Problemet är feministmän med stora egon som förstör landet. Ni är ansvariga för kaoset i Sverige.
    Ditt problem är ju att just du... Du blir bortvald och inte kan påverka motparten.

Så tips är att syna dig själv. Varför tror du om du går efter dig själv, att du inte får till det?

Har du fast arbete? Är du frisk? Är du normal tränad/fit? 
  • Anders1970
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:27:24 följande:
    män blir mindre desperata om de kan bestämma själva när de vill ha sex?
    Män kan utan problem "jaha" bestämma själv när de vill o kan ha sex, kallas för onani 💡
    De kan även köpa sexdockor eller andra tillbehör.

Men serru, ni kan o får inte kräva eller förse er med sex mot en man eller kvinnas medgivande.

Återigen är du och likasinnade "fuckt" av evolutionen (🦖) .... Det naturliga urvalet har valt bort er o ni får gilla läget 🤷?♂️
  • Anders1970

Ett knippe incel-män är inne och vevar i tråden...

Jag förstår då de genom det naturliga urvalet (läs evolution) bevisligen noterat detta.

Så vad finns kvar än att kräva underkastelse av sex? motparten (kvinna, man) skall bara gilla läget.
    Samtycke o annan nymodigheter gör sig icke välkomna. Vi alla har fattar ert budskap o tanke.

Enkelt gäller anpassa eller gå under i sexuell ensamhet. Just detta verkar ni streta emot, livet är orättvist osv.

Ett alternativ är att ni incel-män samlande o kräver sex av varandra, då borde ju alla bli tillfreds?

• Anders1970
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-08 14:32:44 följande:
    Och eftersom det skulle handla om evolutionen och naturligt urval enligt dig så kan det då hypotetiskt bli på andra villkor än vad du vill. 
    Inte "andra villkor än vad jag vill" För jag vill varken det ena eller det andra.

Jag saluför inte vad jag vill, utan hur det bevisligen är.

Vi har i vårt samhälle lagar o regler samt samtycke, det gäller båda könen.

Men "ja" utveckling (evolutionen) är inte alltid spik.

Nu är det väl så att incels-män är en försvinnande minoritet. Vilket i sig blir utdöende.
  • Anders1970

Lite tröttsamt "Så?" att du fördelar på flera inläggsvar.

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Förstår att ni incel-män har ett helvete med detta, bli bortvalda och livet blir lite kört.

Men... Om ni utför personlig förändring och gör det bästa att anpassa er, då har ni samma chans som oss alla andra.

Ett alternativ är att ni incel-män fattar tycke för varandra eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen.

• Anders1970
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:20:12 följande:

Ja, du Anders1970 du använder det gamla fula knepet att beklaga dig över Incel-män för att själv framstå som en bättre man. Ett annat knep som du och många andra använder är förespeglingen Incel är en liten minoritet av männen.

Till alla er kvinnor som beklagar er över Incels: Vill ni verkligen ha en man som är bra på och har lätt för att skaffa kvinnor? Vem tror ni har mest benägenhet att vara otrogen, Inceln eller han som smörar på om kvinnors rätt i tid och otid?

Jag är en vanlig man, troligtvis varken bättre eller sämre.

Men jag har en stadig förträfflig relation och innan dess haft flera korta o längre relationer.

Ni incel-män (Realisten) är ju förlegade, aktivt bort valda av både män och kvinnor.

Ni incel-män är ju en minoritet, även det är fakta samt på utdöende.

Ett tips är att ni incel-män fattar tycke eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen. Då får ni turas om att underkasta er mot varandra och exakt får som ni vill.
  • Anders1970
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 20:23:48 följande:
    Jag förstår att du är desperat i att klassa dig själv som en icke-incel. 
    Du är verkligen desperat livrädd för att någon skulle se dig som Incel. 

Det är i själva verket inställsamma män som du som gör allt för att få medhåll från damer som är på utdöende. 
    Har inga problem att bli kallad incel. Så vi säger att från nu är jag en incel-män. Detta är helt okej.

Men valt namn eller benämning tar inte bort vem jag är, vad jag gör o jobbar med eller relation samt barn.

Övrigt är jag extremt lycklig, vid god hälsa och prima kondition.
  • Anders1970
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:35:38 följande:
    Men för att ha ett grundläggande njutbart sexliv så måste man först ha en sexpartner. 
    Samhället måste då hjälpa så man har lättare att få en sexpartner. 
    Att man "återställer" även fler saker som kan göra att man får problem att få sexpartner med andra människor.
    Att hjälpen som de erbjuder kan göra så man blir mer attraktiv eller lättare fungerar i olika sociala sammanhang 

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

• Anders1970
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:07:00 följande:
    Då måste sex se annorlunda ut än hur det är idag. 
    Då kan inte syftet vara att samhället ska hjälpa till mad exempelvis njutbart sexliv. 
    Evolutionten och vad samhället ska hjälpa till med börjar först på era villkor. 
    Och i så fall varför är det få som påstår i andra sammanhang att sex handlar om evolutionen?
    Om sex handlar om evolutionen då borde man ju inte använda sig av exempelvis preventivmedel och aborter.
    Varför ska då samhället hjälpa till med njutbart sexliv? 
    Så syftet när du har sex är att få barn?
    Så du påstår även i andra sammanhang att sex handlar om evolutionen?.
    Evolutionen behöver inte vara på dina villkor. 
    Det skulle i så fall handla om att kvinnor är de som har ansvar för männens sexliv. 
    Sex skulle handla om evolutionen enligt dig. 
    Det har inte med att män och kvinnor skulle ha rätt att få välja. 
    Och om styra över sitt sexliv hared demokrati att göra så. Kan jag påstå att samhället ska hjälpa till med olika saker. 
    Att sex inte alls behöver handla om någon evolution. 
    Om det nu handlar om att sex inte är en rättighet så kan man nu påstå att det är ingen rättighet med sex som man uppskattar. 
    Då måste sex se annorlunda ut än hur det är idag. 
    Evolutionten och vad samhället ska hjälpa till med börjar först på era villkor. 
    Om sex handlar om evolutionen då borde man ju inte använda sig av exempelvis preventivmedel och aborter.
    Så syftet när du har sex är att få barn?
    Evolutionen behöver inte vara på dina villkor. 
    Sex skulle handla om evolutionen enligt dig. 
    Och om styra över sitt sexliv hared demokrati att göra så. Kan jag påstå att samhället ska hjälpa till med olika saker. 

Nej, inget behöver se annorlunda ut än det gör idag, män/kvinnor väljer sin partner och avgör själva o de vill ha samliv (inom samtycke) och om de vill ha barn.

Samhället har inget uppdrag eller syfte att en individ skall kunna ha relation eller sex. Detta är upp till var och en person (man som kvinna)

Hänvisning till Evolution handlar om att du med dess lika (incel-män) kommer dö ut utan att kunna få till relation eller sexuella kontakt inom samtycke. Ni klarar inte av anpassningen... evolution och ni dör ut (bevisligen)

Syfte med sex avgör de som har sex, i mitt fall merpart av njutning och att jag fått ett par barn. Evolution att jag anpassat mig och du som inte klarat detta får inget av det.

Evolutionen är som tyngdlagen. Den passar alla och ingen samtidigt. Var och en människa har ansvar för sitt egna sexliv. Du är oförmögen till detta och där med inget sexliv.

Idag väljer man och kvinnor (samtycke), exakt som det skall vara. I detta blir du aktivt bortvald.

Samhället skall icke blanda sig i personers sexliv, så länge det är lagligt och inom samtycke.

Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.

• Anders1970

Hej 'Så?'

Vi i tråden märker nu att argumenten börjar ta slut, de sakliga. Alla handa halmgubbar du kastar in gör inte det till det bättre.

Ja, evolutionen kan ta andra vägar (korrekt). Men i detta nu och vad vi vet gör den inte så i fallet en liten klick män som inte får till sex eller samliv med kvinnor. Alltså du och övriga incels-män.

Beträffande fortplantning så väljer ju kvinnan om hon vill behålla ett barn. Men i ditt fall är ju inte detta på kartan eller aktuellt.

Varför jag lyfter in evolution är att du med dess lika faller utanför det naturliga urvalet, ni dör ut utan att få till det.

Samhället främjar folkhälsa och i det så ingår det kunskap om samtycke.

Nu tackar jag för mig och du kommer vara kvar i din frustration.

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?