Inlägg från: Anonym (insel-not) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insel-not)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Det är varken bra eller dåligt, det är bara som det är, naturens gång. Naturligtvis får varje individ välja vad han eller hon sätter på. Sex är ingen mänsklig rättighet som vissa av någon lika ologisk som märklig anledning går omkring i tillvaron och inbillar sig.

Sex är ingenting man "får" lika lite som förhållanden öht. Sex har man när man gjort sig förtjänt av det genom sin personlighet och agerande. Kort sagt: när man har lyckats attrahera någon såpass att hon väljer att ha sex med en i tron att hon får ut någonting av det.

• Anonym (insel-not)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 15:48:49 följande:
    Precis då borde samhället hjälpa till mindre med folks sexliv.
    Sex skulle ju inte vara en mänsklig rättighet eller börjar det alltid när du missgynnas? 

Nu hänger jag inte med riktigt, jag anser ju helt uppenbart att samhället inte har någon som helst skyldighet att "hjälpa till" med folks sexliv.

Jag har inte missgynnats på något sätt av samhället. Bara jag kan missgynna mig själv när det kommer till sex.

• Anonym (insel-not)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 15:53:49 följande:
    Och då kan kvinnan inte förtjäna bra alternativ eller bra sex.
    Det skulle ju handla om att förtjäna och att sex är ingen mänsklig rättighet och hur naturen fungerar. 
    Nej, kvinnor förtjänar lika lite "bra sexliv" som män ur samhällets synvinkel naturligtvis. Vad är din poäng?
  • Anonym (insel-not)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 15:55:09 följande:
    Och då borde det gälla i övrigt också men då "plötsligt* ska det ha med sjukvård att göra. 
    Vänta nu, hur kom "sjukvård" in i det hela med tanke på mina kommentarer?
  • Anonym (insel-not)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:55:43 följande:
    Om sex enbart ska handla om vad det står i någon bok och vi ska behandla varandra som det vore stenåldern pågrund av någon natur och evolutionen/naturligt urval så finns det inget som säger att det är fel. 

Med eran logik. 

Med "min" logik så handlar det om individers önskan. Om hon inte vill ha sex med dig så har du ingen som helst rätt, varken moralisk eller laglig, att kräva att hon ska ha det. Vad är det svåra i att förstå med det?

Det är lite svårt rent logiskt att förstå vad du är ute efter (om du nu inte är nån incel eller religiös)  så beskriv hur du vill att samhället ska se ut när det kommer till din, eller dina likars, "rättigheter" när det kommer till sex.

• Anonym (insel-not)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-12 17:35:14 följande:

Under tiden vi väntar på hans svar kan vi ju beskriva ert samhälle : Det statsfeministiska samhället. Det ser ut ungefär så här:

Rätt till sex för män : Absolut ingen.

Rätt till sex för kvinnor : Inte officiellt men i praktiken, t.ex. genom bevarande av mansöverskottet, gratis preventivmedel etc.

Rätt till sjukvård för män : Okey, fast egentligen borde män betala själva

Rätt till sjukvård för kvinnor: Självklart

Rätt till särskild lagstiftning för kvinnor, t.ex samtycket : Ja

Rätt till särskild lagstiftning för män : Absolut inte

Rätt till lika löner för kvinnor : Absolut

Särskilda förmåner för kvinnor : Så fort det finns minsta behov, tex intimhygien-artiklar på skolor, kvinno-jourer, etc

Särskilda förmåner för män : Absolut inga!

Blabla...

På vilket sätt får kvinnor rätt till att ha sex med mig (män) i ditt "statsfeministiska samhälle" bara för att det finns ett som du påstår "manöverskott" och preventivmedel för kvinnor? Vad gäller det sistnämnda så har du som man makten att inte föröka dig mot din vilja om du väljer det.

Vad i meningen "ingen rätt till sex för någon" är svårt att förstå? De andra exemplen har ingen som helst bäring i frågan om jag som man har någon "rätt" till sex eller inte. Helt enkelt, precis som för kvinnor, så finns ingen sådan "rätt" varken moraliskt eller lagligt. Varifrån kommer denna föreställning om att sex skulle vara någon slags "rättighet"?

• Anonym (insel-not)
    Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 17:50:36 följande:

Blabla...

På vilket sätt får kvinnor rätt till att ha sex med mig (män) i ditt "statsfeministiska samhälle" bara för att det finns ett som du påstår "manöverskott" och preventivmedel för kvinnor? Vad gäller det sistnämnda så har du som man makten att inte föröka dig mot din vilja om du väljer det.

Vad i meningen "ingen rätt till sex för någon" är svårt att förstå? De andra exemplen har ingen som helst bäring i frågan om jag som man har någon "rätt" till sex eller inte. Helt enkelt, precis som för kvinnor, så finns ingen sådan "rätt" varken moraliskt eller lagligt. Varifrån kommer denna föreställning om att sex skulle vara någon slags "rättighet"?

För att spetsa till det så anser jag att inte ens handikappade har någon "rätt" till sex om de inte lyckas skaffa sig det på egen hand och frivilligt från den andras sida. Först då blir det "rätt".
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?