• Olsdotter

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

Ja, det är naturligt och bra.

Samtidigt innebär detta en ökad våldsfrekvens i samhället, men jag föredrar det. Konkurrensen om kvinnorna sporrar nämligen männen att göra sitt yttersta för att bli attraktiva för kvinnor, vilket i sin tur ger fler kompetenta män och därför ett bättre samhälle.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:31:53 följande:
    Det skulle i så fall leda till fler kompetenta kvinnor ifall det blev mer konkurrens för kvinnor att bli mer attraktiv för männen. 
    Nej inte på samma sätt. Män och kvinnor letar, rent biologiskt, inte efter samma egenskaper i en partner. Kvinnor behöver inte konkurrera på ett sådant sätt som bygger samhället.

Sedan kan man förstås önska att kvinnor ansträngde sig mer gällande sitt utseende, lojalitet och kommunikation samt respekt i sina förhållanden, men det skulle inte föra samhället framåt på samma vis som förbud mot sexköp gör.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:55:11 följande:
    Eller mer ilska mot kvinnorna. 

Det känns som du snackar nu om könsroller heller hur?
    Jag talar om biologi.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:50:44 följande:
    Då borde även kvinnor behöva offra något för att de ska bli mer kompetenta personer 
    Vad tänker du på då? Vad ska kvinnor offra för att bli mer kompetenta?

Män väljer inte kvinnor efter kompetens.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:57:22 följande:
    Du är en konservativ person?
    Är du religiös?
    Du är emot pappamånader? 
    Du bör nog jobba på din läsförståelse.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:03:50 följande:
    Naturligt är inte det att kvinnor får barn med anonyma spermiedonator. 
    Hur ser du på det? 
    Nej det är inte naturligt. Naturligt är inte heller liktydigt med bra, men att ett betéende är naturligt innebär att vi kan göra biologiska bedömningar av det..

Jag kan se ett flertal problem med spetmadonationer, liksom fördelar för individen, men inget som berör TS. Av vilken anledning tar du upp ämnet spetmadonationer? Vill en kvinna ha barn utan att ha en far till barnet så går detta lätt att ordna även utan donation, för den delen. Du menar väl antagligen inte att kvinnor som väljer att skaffa barn utan att ha en man skulle avhjälpa sexbrist hos män? Nej, så infantil är du förstås inte...
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:20:45 följande:
    Det låter som du vill att det ska vara "naturligt" 
    Nej. Du läser mig som om jag skulle påstått att jag vill att saker ska vara naturligt.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:13:23 följande:
    Det jag menade är att det är vanligt att olika personer säger att det handlar om något annat när det handlar om orgasm vid sex. 
    Eftersom du använder ordet "sex" så blir det som att du erkänner att det visst kan handla om samma sak när kvinnor blir utan orgasm vid och när män blir utan sexpartner.
    Det handlar då också om sex. 
    Kvinnor väljer bland top 10-20% av männen. Detta ger en mycket hög konkurrens bland män om kvinnorna. Tidigare hade vi kristendom som löste "problemet".
    Är du konservativ? Religiös?
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:32:42 följande:
    10-20 procent av männen, det låter som du läst på olika incels sajter hur kvinnor väljer män. 
    Jag har läst artiklar i ämnet eftersom att jag är intresserad samt att det berör min disciplin.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:31:56 följande:
    Är du en man eller kvinna?
    Det stämmer inte att kvinnor väljer bara mellan 10-20 procent av männen.
    Det finns betydligt fler män som har sex och förhållande än 10-20 procent av männen.
    Vi talar inte om förhållanden utan vi om sex. Dessa företeelser är inte synonyma, vilket du ju själv i just denna tråd också diskuterar med en annan användare 🥱
  • Olsdotter
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-11-15 20:39:02 följande:
    Då har du läst artiklar från incelsidor.
    Fler än bara 10-20% är i ett heteroförhållande. 
    Här talar vi om kvinnliga preferenser i val av sexpartners. Saken är tämligen väl undersökt och dessutom adresserad med lite olika metoder beroende på kultur och religion.
  • Olsdotter
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-11-15 21:12:49 följande:
    Så i majoriteten av förhållanden så är kvinnor missnöjda?
    du kanske inte ska hämta din sk "fakta" från incelsidor.
    Den överväldigande majoriteten av äktenskapen, om vi ska ta fasta på någonting som är konkret, slutar i skilsmässa. Det är vanligtvis kvinnan som initierar den. Ren statistik.
  • Olsdotter
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-11-15 21:55:50 följande:
    För att hon inte fick tag på den där 10-20%? haha!!

Då kan vi klassa alla skilsmässor som att förhållandet eller sexet i dessa som att de aldrig existerat. Kvinnorna i skilsmässoförhållanden skulle aldrig "nöjt sig" med bottenskrapet tydligen. (Eller de där icke 10-20%) kvinnor har för låga krav alltså. Oavsett så faller det tillbaka på kvinnorna, männen är som ovetande -alltid villiga- byten. Vissa är det så synd om, men det kan han inte rå för. Kvinnotribunalen har sagt sitt.

Det är så festligt att du presenterar incelpropaganda som fakta. Du anar inte. Det roar mig.
    Betydligt färre kvinnor lämnar män med riktigt hög status även om det händer.

Du har aldrig noterat att kvinnor suckar över mäns tjat om sex? Ok
  • Olsdotter
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 01:05:48 följande:
    Ser du några tecken på att samhället har blivit bättre sen feminismen tog över? Vad har blivit bättre?

Den effekten borde ta ut sig när kvinnor inte behöver anstränga sig lika mycket som innan för att bli accepterade av män. Vi ser redan en konsekvens av det som är att kvinnor föder färre barn. Det leder inte till ett bättre samhälle.
    Detta har inte med feminism att göra. Åtminstonde argumenterar jag inte utifrån feminism. 
    För att ändå adressera vad jag anar är din egentliga fråga;
    Med den sexuella revolutionen har kommit ökad tillgänglighet för mån till att åtminstone försöka få mer sex av kvinnor i alla åldrar. Ändå eskalerar "problemet" med mäns ofrivilliga sexlöshet. Att män går utan sex beror inte på att kvinnor skulle vara illojala, utan då snarare på att kvinnor ÄR lojala. Åtminstone är kvinnor redan betydligt mer lojala än de skulle behöva vara.

Vidare skulle inte kompetensen hos varesig män eller kvinnor öka pga kvinnors lojalitet, utan snarare i så fall pga deras illojalitet.

Kvinnor föder inte färre barn pga att de inte lyssnar på män. Istället är det kvinnor som driver på männen vad gäller barnalstrande. Att kvinnor föder färre barn beror sannolikt på bättre preventivmedel samt enklare aborter, och detta i kombination med möjligheten att utbilda sig som ges i Sverige.
  • Olsdotter
    Anonym (...) skrev 2024-11-16 10:06:45 följande:
    Naturligt och bra, kan väl lätt tolkas som det
    Jag skrev inte "naturligt och bra", men om du tolkar inlägg efter vad du har i huvudet och inte efter vad det står så förklarar det en del...
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 14:02:53 följande:
    Om det ska inte handla om jämställdhet när det handlar om sex så skulle kvinnor tycka det är rättvist när män har något enklare än vad de har när det handlar om sex. 
    Det finns inte och kommer aldrig finnas någonting som kan kallas jämställdhet när det gäller tillgång till sex.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 14:12:56 följande:
    Och för att kunna få orgasmer vid sex så behöver man tillgång till sex. 
    =orgasmer vid sex kan inte bli rättvist för sex ska inte vara jämställt 
    Det ser ut som det gör. Se till att bli en bättre man istället, så får du snart ett tjog kvinnor efter dig!
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 14:15:46 följande:
    Och då kan inte det bli lika ifall någon kvinna vill ligga runt men nekas av män som inte vill ha sex med en kvinna som haft många sexpartner. 
    Kvinnan har inte rätt till tillgång för sex för att kunna knulla runt 
    Män nekar inte kvinnor sex pga att hon haft många sexpartners, generellt talat då.

Men visst har män rätt att neka kvinnor sex, det är bara det att män inte nekar kvinnor sex i ens en tillnärmelsevis lika hög grad som kvinnor nekar män.
  • Olsdotter
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-16 14:13:35 följande:
    Och då är det inte orättvist att abortfrågan handlar om kvinnors kroppar. 
    Hur menar du nu? Betyder mäns sexbrist att de saknar makt över sin egen kropp? Du får nog omformulera lite...
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?