Inlägg från: Anonym (Morran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morran)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (What) skrev 2024-10-07 15:27:24 följande:
    Nu får du för fan ge dig TS. Livet är hårt, köp en hjälm. Allting kommer inte alltid vara helt rättvist, för i helvete du kan inte begära att folk ska få sex på någon annans bekostnad med argument "buhu det är inte rättvist".

Om du nu tycker att kvinnor har "ett övertag" för att män är kåtbockar som sätter på allting, så kan jag berätta att det inte är något slags grädde på moset för oss kvinnor. Ha en slemmig typ som stöter på en för han vill doppa snoppen och bryr sig noll om mig som person - bara jobbigt och inte ett dugg smickrande! Så man kan ju börja med att fråga sig hur du ens tror att det är att leva som kvinna?

Jag kan tala om en sak för dig: sen jag var liten flicka så har pojkar tagit upp plats, roffat åt sig, pratat över mig, varit elaka, dryga, krossat mitt hjärta, fått cred på jobbet när de snott mina idéer, gjort mig rädda för att passera dem på gatan, fått mig att känna mig osäker och mycket mer därtill. Så om mitt lilla "övertag" mot män är att jag får välja vem som ska få ta för sig av min kropp - wow GRATTIS till mig! Acceptera det TS, sluta böla och jobba på dig själv. Ingen finner en jävla lipsill attraktiv.
    Mycket bra skrivet!

Och en fråga till TS: säg att en kvinna som inte på något sätt motsvarar vad du finner attraktivt, (du kanske till och med finner henne smått motbjudande) stöter på dig. Vad skulle du göra i det läget? 

Ha sex med någon du inte är det minsta attraherad av bara för att du får chansen att ligga?

Om du inte skulle göra det, varför anser du att kvinnor ska ha sex med någon de inte finner tilldragande?
  • Anonym (Morran)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:01:23 följande:
    Hur vet du att ingen vill ha sex med de män som inte får ha sex? Det kan lika mycket handla om att det finns så många att välja på att resten aldrig ens noteras att de finns.
    För att ingen har sex med dem. Om någon velat ligga med dem så hade de väl gjort det?
  • Anonym (Morran)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:20:26 följande:
    Skenheligheten i ditt resonemang är att det är de elaka, dryga männen som roffar åt sig och tar upp all plats som ni springer efter. De män som bryr sig och lär känna er på riktigt är ni inte ett dugg intresserade av på ett romantiskt plan. Det bevisar i sin tur att det inte hjälper att jobba på sig själv, så länge målet inte är att bli en douchebag.

Du tar själv rätten att vara en lipsill här, utan det påverkar din attraktivitet.

Förakta inte svaghet hos män.
    När jag var ung och hade dålig självkänsla hade jag ett par korta förhållanden med ett par riktiga skitstövlar som gjorde mig illa på olika sätt.

Eftersom jag hade så dåliga erfarenheter av män från min uppväxt trodde jag att det skulle vara så, jag förstod inte bättre.

Genom en vän träffade jag en man som var den totala motsatsen mot de män jag hade erfarenhet av.

Han var ganska kort (exakt lika lång som jag), var lite tunnhårig, lite rundlagd, lite äldre än jag, festade inte, drack inte, rökte inte, var objektivt sett rätt tråkig och levde ett "tråkigt" liv.

Och jag föll pladask! Han var den snällaste man jag träffat och han hade en underbar humor. Han fick mig att känna mig sedd och var genuint intresserad av mina tankar.

Hans härliga personlighet vägde mer än nog upp de bitar som kanske inte uppfyllde bilden av "alfahanne".

Vi har nu varit gifta i 25 år. Vi har fyra underbara barn tillsammans och i november ska vi bli mormor och morfar.

Visst kan man träffa någon även om man inte är en "alfa". Men man måste ha något att erbjuda, något som den andra parten uppskattar mer än ett eventuellt utseende eller en tuff attityd.

I min omgivning är de flesta gifta eller sambo, en del har barn, en del inte. I alla dessa par finns det bara en man och en kvinna som väl räknas som riktigt snygga, och de är inte ens tillsammans med varandra.

Han är gift med en kvinna som är 13 år äldre än han. Hon är också rejält mullig ( det var hon redan när de träffades ).

Hon är tillsammans med en man som är kortare än hon, inte särskilt vältränad och ganska timid. Han tjänar också mindre än hon.

Och de flesta av oss är riktigt nöjda med livet och våra partners. Så nog sjutton kan man träffa någon utan att vara en skitstövel
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:25:27 följande:
    Man ska få påstå att olika män är inte dejtbara men man får inte lägga skulden på kvinnorna 
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:30:54 följande:
    Så pågrund av att felet ska på dessa män så ska inte kvinnor ändra sina val?
    Så kvinnor behöver lyckats ändra på sig själva lika mycket som "motbjudande" män behöver göra för kvinnor har en fördel sexuellt?
    På vilket sätt skulle felet göra att det är männen som ska ändra på sig själva?

Varför ska männen offra sig själva i så fall för krav som kvinnor har? 
    Du behöver inte alls offra dig för kvinnors skull. Ingen har bett dig att ändra dig för kvinnors skull. 
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:30:54 följande:
    Varför ska männen offra sig själva i så fall för krav som kvinnor har? 
    Vilka offer har du gjort för kvinnor (eller för att få sex)?
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:13:18 följande:
    Det är inte männens fel hur kvinnor krav ser ut. 
    Naturligtvis inte. Men det är upp till mannen att avgöra om han vill försöka uppfylla den aktuella kvinnans krav.

Vill han inte det står det honom fritt att avstå och istället försöka på annat håll, alternativt strunta i den biten av livet.
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 11:27:57 följande:
    Vilka krav hos männen går du efter som du själv ogillar?
    Hur mycket energi och tid brhöver ratade kvinnor lägga på jämfört med ratade männen?
    Menar du att kvinnor går efter saker som är lika lätt att åtgärda som männen går efter när de vill ha en sexpartner? 
    Jag har lite svårt att utläsa vad du egentligen menar men jag ska försöka svara ändå.

Vi tar ett hypotetiskt scenario: 

Jag (heterosexuell kvinna) är intresserad av en man. Jag har uppfattat det som att han har många av de kvaliteter jag söker hos en man.

Jag låter honom förstå att jag är intresserad och han verkar besvara mitt intresse. Så långt är allt bra.

Det visar sig att jag inte riktigt uppfyller alla hans kriterier för hur en attraktiv kvinna är. Han vill absolut ha en kvinna med lila hår och jag är brunett.

Hm, vad gör jag nu? Det finns några alternativ.

1. Jag har absolut inget emot att färga håret utan gör det glatt för att få mannen jag vill ha (jag "offrar" egentligen ingenting)

2. Jag gillar egentligen inte lila men jag vill desperat ha den här mannen så trots att det bär mig emot färgar jag håret (jag bedömer att han är värd mer än en hårfärg och "offrar mig" till viss del för att jag själv får ut något av det).

3. Lila är den fulaste färg jag vet och jag skulle aldrig kompromissa om det. Det gör att jag inser att mannen ifråga och jag nog inte är så kompatibla som jag hade hoppats och därför lägger jag ner det hela.

Vid alla tre alternativen är det jag själv som avgör om "belöningen" är värd "offret". Vilket är viktigast för mig? Vad är jag beredd att ändra på för att få just den här mannen?

Sedan kanske man upplever att man försöker anpassa sig men ändå inte får den man vill ha. Tråkigt, men så är livet.

När jag gick första året på universitetet var jag himlastormande förälskad i en annan student. Han var perfekt på alla sätt. Snygg, vrålsexig, hade humor, intelligent, omtänksam, ödmjuk, en lojal vän.

Vi hade jättekul ihop, antingen hela kompisgänget eller bara vi två. Och jag var så kär att det gjorde ont i bröstet när jag såg honom.

Jag ville verkligen ha honom och jag funderade mycket på vad jag skulle göra för att han skulle upptäcka mig "som kvinna" och inte bara se mig som en kompis.

Tills jag en dag insåg att vad jag än gjorde så skulle han aldrig vilja ha mig. Jag borde nog ha fattat innan men jag var väl lite för ung för att koppla ihop punkterna helt.

Jag fattade i alla fall galoppen när han presenterade sin nya pojkvän för mig. Så gick det med den förälskelsen.
  • Anonym (Morran)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:28:45 följande:
    Det är de känslokalla männen som ligger runt och belönas av kvinnor som står för det hårda sex. Hade kvinnor valt fler vanliga män hade det inte blivit så. All går tillbaka till feminismen.
    Vad är det för ovanliga män som kvinnor väljer? Min man, mina systrars män, mina vänners män, mina arbetskamraters män, mina grannars män och så vidare är alla helt vanliga män och allihop har uppenbarligen hittat en kvinna.
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:21:49 följande:
    De hjälper med deras problem så de kan ha sex. 
    Det handlar inte bara om att "återställa kroppen".
    Och vilket konkret problem har du som du anser att samhället ska hjälpa dig med?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?